Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Anne in Zweden
#2428311
Onze Bambi heeft van begin af aan geweigerd rauw te eten, en dus krijgt die altijd graanloze brok. Nou heeft ze sinds enkele maanden Het Kuiken ontdekt als smakelijk hapje. Ze vindt ze zo lekker dat ze haar brokken ervoor laat staan - wat ik alleen maar aanmoedig natuurlijk - maar meer dan alleen kuiken krijg ik er niet in bij d'r, aan vers. Zelf snaait ze wel af en toe een muis (ik weet niet hoeveel en hoe vaak; ze heeft er laatst twee de woonkamer in gesleept en daar opgegeten ( ::) ), maar of ze dat vaker doet of dat het uitzonderingen waren, weet ik niet. Ze kan vrij in en uit lopen, ik kan dat dus niet in de gaten houden.

Steeds als ze nu om eten komt mauwen, zet ik een beetje brokken neer, maar daar neemt ze een minihapje van en dat loopt ze verlangend naar de koelkast, waar de kuikens staan. Maar ik kan haar toch niet iedere keer een kuiken geven? Ze kreeg tot nu toe 1 per dag - iedere ochtend als ontbijt, eet smakelijk  :-X - en dat lijkt me in orde, maar is twee stuks per dag ook nog in orde? Of zit ik dan straks bij de huisarts met 'r voor een cholesterolcheck?
Door Too
#2428315
Tsss die Bambi... t lukt haar maar niet om dr mens gehoorzaam te krijgen..

Perzoonlijk vinnik 1 kuik per dag al heel erg mooi, mijn meidjes mogen hooguit 2x per week pluis eten

Staat me bij dat Tannetje in haar boek ook melding maakt van behoorlijk wat kuiken
.......... gaat t onmiddelijk in de bibliotheek nazoeken, de gewone boeken bieb bedoel ik overigens :biggrin2:

Al met al heb je niet zoveel aan mij

Edit: heb t boek even heel snel doorgebladerd........ t geheugen is niet onfeilbaar ,daar waar ik dacht dat er veel kuiken gevoerd werd [t week menu] komen er maar 2 voor
Laatst gewijzigd door Too op wo 15 aug 2012, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#2428355
1 per dag vind ik ook wel genoeg, althans voor blijvend. Maar voor even, als een eventueel op- en overstapje naar meer rauw, vind ik het niet zo'n ramp om meer kiekens te voeren. Gewoon slinkser wezen dan madam.
Door Anne in Zweden
#2428361
Mevroi Kruim schreef: 1 per dag vind ik ook wel genoeg, althans voor blijvend. Maar voor even, als een eventueel op- en overstapje naar meer rauw, vind ik het niet zo'n ramp om meer kiekens te voeren. Gewoon slinkser wezen dan madam.
Hoewel ik het niet graag doe, wil ik ook eens dooie muizen bestellen om te zien of ze die eet. Kwartelkuikens zou ook leuk zijn, maar mijn leverancier daarvan heeft die niet meer in het assortiment. Misschien wil Bammes er gewoon graag een jasje omheen hebben? Gewoon gemalen of rauw spul wil ze nog steeds niet. Grrr.
Door crutz
#2428396
In t assortiment van Kiezebrink zit meer dan genoeg om met jasje te voeren, mijn katten aten rat, muis, kuiken, chinchilla (?), kwartel etc, maar vertikten idd ook zonder jasje of gemalen...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2428415
Kuiken open maken, orgaantjes eruit, en kuiken opvullen met kvv? Misschien dat ze het zo wel leert eten.
Misschien beginnen met een kipkvv?
De orgaantjes kan je er los naast voeren natuurlijk, veel kans dat ze die dan ook nog opeet (zo leert ze ook nog eens dat niet alles in jasje hoeft te zitten). En als ze dat niet doet, geen van beide eet op de manier, dan is het echt een moeilijk geval.  ::)  :P
Door Mowgli
#2428438
Tis in ieder geval een begin :) wie weet krijg je haar wel over op pluizige barf. Onze Mowgli is natuurlijk ook zo'n muts. Ik wil graag kuiken proberen, maar ben bang dat ik ze uiteindelijk allemaal kan weggooien. Ik heb nu een kilo gemalen kuiken in de ontdooi liggen. Als ie dat niet mot, kan ik het i.i.h mengen met iets wat hij wel eet...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk
Door Anne in Zweden
#2428465
pearlsofpassion schreef: Kuiken open maken, orgaantjes eruit, en kuiken opvullen met kvv? Misschien dat ze het zo wel leert eten.
Misschien beginnen met een kipkvv?
De orgaantjes kan je er los naast voeren natuurlijk, veel kans dat ze die dan ook nog opeet (zo leert ze ook nog eens dat niet alles in jasje hoeft te zitten). En als ze dat niet doet, geen van beide eet op de manier, dan is het echt een moeilijk geval. ::) :P
Nope, ze wil helemaal niets wat ook maar enigszins rauw lijkt. Ook onze Sokjes wil geen rauwe kip of kalkoen, of het nou gemalen, nekjes, spiervlees of orgaan is. Weet niet waarom dat is; ze willen het niet, biologisch of niet.

Zo'n kuiken opensnijden zou ik nog kunnen proberen. Geen idee wat er allemaal uit komt, behalve eigeel! ;D Tot op heden heeft ze kvv van Sokjes die naast het kuiken lag genegeerd. Zucht. Wijven...
Door Anne in Zweden
#2428467
crutz schreef: In t assortiment van Kiezebrink zit meer dan genoeg om met jasje te voeren, mijn katten aten rat, muis, kuiken, chinchilla (?), kwartel etc, maar vertikten idd ook zonder jasje of gemalen...
Is Kiezebrink alleen via internet te koop, of kan een mens dat ergens in een winkel halen?
Door Limpy
#2428469
Je kunt bij KB zelf ook afhalen maar er zijn idd ook winkels die het verkopen.
Ik weet een winkel in a´dam maar daar heb je nix aan als je binnenkort elders in NL zit.
Door Anne in Zweden
#2428482
Limpy schreef: Je kunt bij KB zelf ook afhalen maar er zijn idd ook winkels die het verkopen.
Ik weet een winkel in a´dam maar daar heb je nix aan als je binnenkort elders in NL zit.
Ergens in het zuiden des lands zou het handigst zijn, dan kan m'n eega het met de camper naar Duitsland vervoeren en hoef ik het niet een week later in de trein mee te slepen. Maar eventueel ergens in Groningen of Assen zou ook een mogelijkheid zijn.
Door Limpy
#2428497
Zij zitten in Putten:

Kiezebrink International
Hoge Eng Oost 31
3882 TM Putten
telefoon +31 (0)341 35 83 38
telefax +31 (0)341 35 57 94
emailadres: [email protected]

Bezoek op afspraak

maandag t/m vrijdag

9:00 - 12:00 en 13:00 - 16:00
Door Anne in Zweden
#2428504
Dank je! Als ik met de auto naar Groningen ging, zou ik daar langs kunnen rijden, maar ik moet treinen vanaf Deurne. Maar ik hou het in de gaten.

Hoe goed verkrijgbaar zijn pelsbeestjes over het algemeen in de NLse dierenwinkel?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door