Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2393583
Ja katten!  :D
Zijn allemaal gevalletjes...  :biggrin2:
Ik zou op de eetmomenten steeds maar een bepaalde portie geven. Misschien beginnen met de verdelen over 2 maaltijden. Maar dan niet een hele dagmaaltijd aanbieden op een bepaald tijdstip, maar maar de helft.  De volgende mogelijkheid zal hij dan wel eten (honger) en zo zal hij het wel gewend raken. Of dat zou ik toch denken... Katten blijven onvoorspelbaar natuurlijk.
Als dat niet werkt, toch maar iets anders proberen. Het is niet de bedoeling dat hij wat tekort komt nu hij nog zo groeit. Misschien dat een andere eetplek ook al werkt.  Een rustige zoeken?

Ik duim mee dat hij snel wat meer eigen eetlust krijgt.
Door Martine-Tom
#2393593
Heb eigenlijk al best veel plekken geprobeerd...zal hem vanmiddag eens in de douche knallen met zijn bord eten  :biggrin2:
Ik maak me er niet al te druk om, hij groeit goed en heeft meer dan genoeg energie dus blijkbaar heeft hij er zelf niet zoveel last van met zijn om de dag eten-regime.

Hij zal vandaag nog wel wat eten, maar vermoedelijk iets van 50 tot 75 gram, en dan vreet ie me morgen weer arm  :biggrin2:
Door Martine-Tom
#2395104
Eindelijk gelukt.
Afbeelding

Doet mij niet heel mager aan, zijn ribben voel je ook niet heel erg, wel makkelijk maar het is geen gratenpakhuis meer.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2395126
Zo ziet Luis er ook uit. (tegewoordig toch, op de foto in mijn onderschrift at hij nog brok en was hij iets ronder)
Lijkt mij prima. Voor zover ik het kan beoordelen van op een foto natuurlijk.
Katten mogen wel iets van taille hebben. 

Kleintje is een poes en is van bovenaf iets ronder gebouwd.  Daardoor is het moeilijker te vergelijken.  Maar ze zal ongeveer even slank zijn. Haar bekken is gewoon een stuk minder 'hoekig'. :)
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op do 12 jul 2012, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mowgli
#2395966
Wow, Freud ziet er goed uit :) Wat een lekker mannetje is het toch :D  :smitten:

Bij Mowgli is het ook erg verschillend met eten hoor. Sommige dagen eet hij erg weinig en sommige dagen enorm veel. Ik ben er nog niet achter of het is omdat hij graag iets anders wil eten dan wat hij voorgeschoteld krijgt, of dat zijn behoefte per dag verschillend is.
Gelukkig eet hij alleen wat hij nodig heeft. Ik probeer hem eerdere malen per dag kleine porties te geven en zelfs die eet hij verspreid over de hele dag en nacht en soms komt het voor dat ik hem maar 2 porties per dag heb gegeven. Ik zet 's avonds voordat ik naar bed ga ook no een bordje met eten voor hem neer, waarmee hij de nacht kan doorkomen, anders terroriseert hij ons zodra hij honger krijgt.
Dit bord is nu meestal genoeg tot de volgende morgen. Toen hij nog erg jong was, had ik ook nog een extra portie bevroren kvv mee in de slaapkamer, dat was 's morgens vroeg om een uur of 6 ontdooit, zodat ik het hem meteen kon geven zodra hij met zijn "honger-terreur" begon.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#2402452
Net als mensen heb je honden en katten die niet zoveel trek hebbenen en daardoor een slank uiterlijk hebben. Zoalng ze niet ongezond mager zijn  is daar niks mis mee.
Door Martine-Tom
#2402521
Toen Freud kwam was het een wandelend xylofoontje, nu is hij gewoon heel erg slank dus ik maak me er idd maar niet meer druk om.
Hij eet wel gewoon tussen de 150 en 200 gram per dag...gemiddeld genomen over een week, alleen eet hij op sommige dagen maar 50 gram en op andere 300, van de week heeft hij zelfs bijna 24 uur niet gegeten om midden in de nacht te besluiten toch maar eens wat te gaan eten...
Aan energie geen gebrek, ontlasting prima...dus het zal wel goed zijn dan  :)
Door Martine-Tom
#2407041
Freud kan niet tegen konijn...als ik hem konijn voer kotst hij de hele zooi er binnen 2 uur weer uit  :o
Verder nergens last van, alleen van konijn...enigszins onhandig aangezien het het lievelingseten van Doki is :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door