Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2348950
Hoi Hoi,
Wij hebben sinds donderdag er een jonge dame bij
Afbeelding
Een bengaaltje van ruim 3 maandjes oud, nog erg onder de indruk van de verhuizing en de andere katten (en honden al heeft ze die nog maar nauwelijks gezien) ze kreeg ook meteen een vies oog en begon wat te niezen (ze was een week eerder geent, toch nog een reactie) met behulp van echinaforce en pro biotica is dat nu weer helemaal goed, gelukkig.

Ze is Carnibest gewent en kreeg 1 kg rol mee, dus dat eet ze nu voornamelijk maar ik wil haar graag gaan overzetten naar Barf.
Ze heeft inmiddels al kuikens gegeten en een kippenhartje en een klein stukje rundvlees, o en gister wat gemalen haaskarkas (nog niet teveel, weet niet wat ze al kan verteren)
Hebben jullie nog goeie tips wat ik nog meer kan geven? Spiervlees en orgaan, geef ik zo ie zo elke ochtend, net wat de rest krijgt. Dat krijgt ze dan bij de Carnibest, soms eet ze het soms niet (ja ze is hier natuurlijk al zo lang :biggrin2:)
Maar wat kan ik het beste aan botwerk geven?
Is het slim om eerst toch gemalen bot te geven?
En hoe vaak mag ze een kuiken? Die vind ze super lekker.

Ja ze is nog zo klein en dan is het toch allemaal wat spannend he. Ook heeft/ had ze een platte borst wat haar toch iets kwetsbaarder maakt.
Nou ga haar nu maar weer even knuffelen :biggrin2:
#2348980
koekje schreef: Je zou het vleesbot kunnen meppen, maar ik heb dat nooit gedaan. Met 12 weken kunnen ze al aardig wat wegknagen.
2-3 kuikentjes per week vind ik mooi.
Ok bedankt, is dus gewoon een kwestie van blijven aanbieden en kijken wat ze wil eten.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2349008
De meeste katten doen aan het gezegde 'wat de boer niet kent, eet hij niet'.
Dus nieuwe dingen zullen met argusogen bekeken worden en kans is groot dat ze dan ook niet worden gegeten. Na meerdere keren aanbieden ineens wel. Zo heeft Sien er weken over gedaan om nier te eten. Totdat ze zelf ook wel vond dat het avondeten van donderdag vrij karig was en dat ding erbij ook maar opat. Sindsdien eet ze nier zonder pardon.
Door *Flip*
#2349067
koekje schreef: De meeste katten doen aan het gezegde 'wat de boer niet kent, eet hij niet'.
Dus nieuwe dingen zullen met argusogen bekeken worden en kans is groot dat ze dan ook niet worden gegeten. Na meerdere keren aanbieden ineens wel. Zo heeft Sien er weken over gedaan om nier te eten. Totdat ze zelf ook wel vond dat het avondeten van donderdag vrij karig was en dat ding erbij ook maar opat. Sindsdien eet ze nier zonder pardon.
zo ging het hier ook. Iets onbekends wordt totaal niet geassocieerd met eten. Ik gaf altijd 1 hapje van iets dat Flip heel lekker vindt met de nieuwe smaak op zijn eet plankje, meestal snapte hij het dan wel. Enkele smaken heb ik 2-3x aan moeten bieden en worden sindsdien gewoon gegeten.

Andersom kan trouwens ook, sinds kort wordt hier geen tamme eendennek, kalkoen, hert en kippenvleugel meer gegeten. Ging 3jr prima en zal over een paar maanden wel weer goed gaan, katten :D
#2349821
Ja vanmorgen had ik o.a hertenvlees, vonden de katten nooit lekker, dus toch allemaal weer een klein stukje erbij en wat denk je ......... alles op.
Nou die kleine heeft gister ook een stukje eendennek gegeten, nog wel platgeslagen en wat in stukjes gehakt maar ze zat te smullen, wel lastig hoor die harde stukken erin  ::) gekke kat maar gaat helemaal goed komen met haar denk ik, ze vind het lekker en geef haar gewoon alles wat de katten krijgen gaat goed komen.
Wel erg leuk om te zien zo'n kleintje
#2351770
Afbeelding

Lekkere kip vleugeltipjes :)

Afbeelding

Hey dat gaat niet zo makkelijk.....................

Afbeelding

Zo dat gaat beter, glijd het niet steeds weg...............

Afbeelding

Zo dat was lekker, nu even rond racen over de krabpaal, via de kast en weer terug......

Vanmorgen heeft ze lekker wat paardenvlees gehad (Sietie) en een stukje bio lamslever, weer smullen...........
Ze heeft een lekker rond buikje, zal haar straks eens wegen, ze was vorige week toen ze kwam 1600 gr (fokster had ze gewogen)
Ben benieuwd volgens mij groeit ze al...... en haar borst is nog maar nauwelijks plat, dus gaat helemaal goed komen met haar
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door