Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2306798
NEEEEEE, geen Maggie of Knorr!!!!!!!!!!!!!, brrrrrr.
Eigengemaakte bouillon, getrokken van kip en 1 van rund, zonder zout enz.
Deze bouillon had ik nog in porties in de vriezer, voor mijn hond die heel erg ziek was, en inmiddels overleden.
Ik gebruik het dus nu voor de katten, die het ook zeer waarderen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2307033
Ik ga ook bouillon trekken.
Ik was dat al van plan en had daarvoor gratis lamsbotjes besteld bij slagerij west. En ik kreeg lamsribben... :o
En nu vind ik dat zulks mooi vlees dat ik niet weet of ik daar wel bouillon van wil trekken :-[ :-\ Het is ook nooit goed natuurlijk ::)

Het bot is wel veeel te hard voor de katten, dus misschien kan ik ze het laten afknagen (of er zelf afhalen) en dan bouillon trekken van het bot en de restjes?
Hmmmm....
Door Limpy
#2307068
Laat ze het vlees lekker afkluiven en trek er daarna idd bouillon van, hier ook wel eens gedaan met te harde botten. Was erg lekker volgens de katsels.
#2307094
Ik denk dat dat wel kan. Ik geloof dat je in principe van ieder soort bot met wat vlees erbij een bouillon kan maken. Alleen is  bouillon lekkerder en krachtiger als het getrokken wordt van mergpijpjes.
Van graten en wat visvlees kan je ook bouillon maken!
Gebruikersavatar
Door koekje
#2307208
Ik had laatst een kalkoenpoot (grote drumstick) van 1 kilo op de markt gehaald. Die had ik uitgebeend en het spiervlees in porties gesneden. Toen hield ik zo'n dino-bot over. Hier houden ze niet van (zelfgetrokken) bouillon, dus ik heb het zo goed als kale bot aan Sien gegeven om af te kluiven. Niet dat ze dat echt deed, want ze wist niet goed wat ze ermee aan moest.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2307251
Mijn katten zijn gewoon schijtlijsters. Als er een ringbandparkiet in de tuin zit, zitten ze hier met dikke staarten. Konijnen en kippen in het echt en levend zijn ook eng  ;D
Door fem fatale
#2307283
koekje schreef: Mijn katten zijn gewoon schijtlijsters. Als er een ringbandparkiet in de tuin zit, zitten ze hier met dikke staarten.
Die krengen zijn ook echt eng. (De Buitenveldertse varianten zijn er van overtuigd dat mijn rolstoel een of ander ingenieus eierroofsysteem is, dus in het broedseizoen word ik belaagd door die krengen.)
Gebruikersavatar
Door koekje
#2307308
Ja, ze zijn tropisch en leven hier in het wild. Niet alleen omdat Amsterdam zo'n bushbush is, maar vroeger is er eens een grote groep ontsnapt uit Artis en natuurlijk vast ook het eea bij particulieren vandaan. Blijkbaar konden ze zich goed redden in de stad en nu woont er een colonne in het Oosterpark, wat vlakbij mij is.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door