Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Limpy
#2307074
Zijn jouw katten goed op gewicht? Of moeten ze aankomen of juist afvallen?
Die 100 gr per dag was een voorbeeld van mijn 2 propjes (limpy en obi-wan krijgen meer omdat ze anders te dun worden)
Die 15 gr orgaan p/dag zijn idd kleine frutsels maar als je hart,nier,lever samen maalt en in die ijsblokvormpjes doet heb je ws wel leuke dagporties?
Gewoon kijken wat voor jou handig is en wat de katsels lekker vinden...
Door Annemarie Rijnveld
#2307109
Ja ze zien er goed uit. Het zijn niet van die grote joekels hoor, zoals ik vaak in Nederland zie. Het zijn Italiaanse ex-zwervers, dus een behoorlijke slag kleiner.
Aan 100 gr. ieder per dag, hebben ze genoeg. De een eet tot ie erbij neervalt, dus ik houd haar kort, zij is zo al een beetje aan de mollige kant en de ander eet zelfs niet eens haar bordje leeg (alleen als het gans is, de lekkerbek :biggrin2:).

Ok, ik ga weer aan de slag, heel erg bedankt voor je hulp en toelichtingen, ik weet nu dat ik goed zit.
Ik ga nu ook beginnen met berekeningen maken voor de Labradorpup die over een maand komt.

groetjes, Annemarie
Gebruikersavatar
Door koekje
#2307207
Ik vind een onsje per dag ook best weinig, maar dat komt vast omdat het hier van die vreetschuren zijn. Ot en Sien zijn ook best klein, maar eten zo'n 125-150 gram per kat per dag. Sien weegt dan wel een ruime 5 kilo, maar die heeft een mollig én gespierd lijf. Ot weegt 3,5 kilo en is groter dan Sien (staat hoger op de poten).
Door Annemarie Rijnveld
#2307224
Ik vind het zelf ook beslist weinig. Maar kennelijk hebben ze aan meer geen behoefte. Ze doen ook niets heel de dag, behalve maffen :). Ze komen alleen in actie als mijn man de vogels wil fotograferen, dan gaan ze onuitgenodigd mee om te zien wat hij allemaal aan het doen is >:(
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door