Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Martine-Tom
#2297590
fem fatale schreef: Overigens is je link niet naar een kattenfilmpje, of was dat expres?
Hihi nee dat was het niet, heb het aangepast ;-)
Door Martine-Tom
#2297759
Even zien of ik goed zit.
De afwisseling enzo zit wel goed (nu nog even niet, komt wel!).
50% bot
30% vlees
20% orgaan en dan is hart het belangrijkst geloof ik, toch?

Meneer gaat langzaam aan richting een menu dus moet de vriezer maar eens in en een paar complete porties maken, vind ik net wat makkelijker werken.

Als ik muizen of kuikens geef, mag ik die als compleet beschouwen?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2297802
Muizen reken ik wel als compleet (vanaf maat regular), kuikens niet (is ei met vacht).

In je menu is hart niet het belangrijkste orgaan. Het is wel een essentieel orgaan. Lever en nier zijn ook belangrijk.
Denk maar hoe het eruit ziet in een hele kip of eend. De lever is het grootste orgaan, dan de maag en hart en dan nieren.
Door Martine-Tom
#2298443
hihi hij eet dus ook graag hert, eendennek ging er ook in en de gedroogde lever en hart ook ;D
vanavond krijgt hij een muis...zal mij benieuwen :)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2298450
Hmmmm muis  :)

Kleintje is stikjaloers  ;)


Als hij hele prooi niet snapt moet je gewoon eerst een sneetje maken.  Cuzco snapte muis hier eerst ook niet, ging er enkel mee spelen. Maar eens het kopje eraf ging hij er heel snel mee vandoor om hem binnen te werken.  Daar twijfelde hij geen sec over...
Bij een kuiken wel niet in de buik snijden, dat geeft een kliederboel. 
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op di 27 mar 2012, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2298456
Ja daar kwam ik achter ja  :biggrin2:
*bibbert even bij het idee een muis te halveren*
Leuk joh dat barfen...brokjes zijn veel esthetischer verantwoord  :biggrin2:
Door Martine-Tom
#2299595
De aanhouder wint, meneer eet inmiddels ook gewoon zijn orgaan...rauw.
Hij krijgt altijd wat kvv mee voor de nacht en ipv kvv heb ik 2 dagen zijn orgaan neer gezet...en toen hij echt honger had at hij het gewoon.
Nu zet ik het overdag neer en dan eet hij het ook gewoon op.
Heb nog 2 schijfjes (50 gram) kvv dus morgen en overmorgen krijgt hij die nog mee en dan is het klaar, hij is totaal niet moeilijk eet geit, schaap, kip, rund, hert en konijn.

Vandaag heeft ie een eendennek, een kippevleugel, orgaanmix, een schijfje kvv en geitenvlees op.
Vanavond nog wat spiervlees (rund geloof ik) en dan zal het wel genoeg zijn.

Hij is in 1 week tijd 300 gram gegroeid dus hij geniet er duidelijk van  :biggrin2:
Door Martine-Tom
#2299922
*proest*

Hij eet pens  ;D
Er lag nog wat van Tom en daar ging Doki dus ineens mee aan de haal ;D
Door Mevroi Kruim
#2300175
Echte barfer dus!
Eppo eet ook pens, maar alleen alstie echt loeivers is. Pens uit de vriezer hoeft al niet meer *neusoptreksmilie*
Door Martine-Tom
#2301102
Even een rare vraag...hoe zou de ontlasting eruit moeten zien?
Hiervoor had ik 2 spijsverteringsklanten dus nooit normale ontlasting gehad.
Doki heeft harde knikkertjes, als hij naar de bak gaat hoor je echt "plok plok"  ;D
Ik dacht mss teveel bot maar voor hetzelfde geld is het normaal.
Hij heeft er verder geen last van en stinken doet het ook niet...wat zeer aangenaam is, als hij naar de bak gaat ruik je helemaal niks  :)
Door Martine-Tom
#2301122
OK dus het is wel goed?
Ik dacht nog even dat hij mss teveel bot kreeg, maar het geplok hoor dus gewoon  :biggrin2:
Door Limpy
#2301132
Hier plokken de drolletjes ook.
Als hij er teveel moeite voor moet doen en ze zijn grijs (de zgn krijtpoep) dan zou je evt aan teveel bot kunnen gaan denken.

Ow, pens etende katten zijn niet raar hoor, das het voordeel als ze samenwonen met honden, eten ze gewoon mee.
Pekke is ook in een hondenhuishouden geboren en luste dus ook pens (heb het alleen al heel lang niet meer gegeven dus weet niet of hij het nu nog lust)
Door Martine-Tom
#2301136
Nee hij doet er niet veel moeite voor, zat er gister toevallig op te kijken, hij graaft een mooie kuil plokt er wat in en graaft de zooi weer onder in minder dan een minuut tijd  :)
Roodaanlopen doet hij er niet van  :biggrin2:

Krijtpoep is het ook niet, gewoon mooie bruine knikkers, zonder geur...zeer aangenaam.
Heb nu zelfs een kittenbak in de woonkamer staan...niemand die hem ruikt  :biggrin2:

Gister nog, ging hij naar de bak terwijjl mijn moeder er was, goh hij moest even plassen...nee mam dat was poepen...Oh maar je ruikt helemaal niks...nee goed he  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door