Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

#945024
Volgens mij maakt het inderdaad weinig uit welke versie je neemt van Carnibest!
Eén van mijn katten heeft jarenlang op blaasgruisvoer gezeten, maar sinds ik over ben gegaan op vers zit hij veel beter in zijn vel!
Er is trouwens iemand bij mij op school die haar scriptie doet over de (positieve) effecten van vers voer op blaasgruis hoorde ik vandaag :)
In ieder geval veel succes met de overgang! Bij mij was de eerste indruk heel wisselend, van 'meer, meer, geef me meer!!!' tot: 'hmmm, wat is dit nu?? Dat ga ik toch niet eten? Waar zijn alle smaakstofjes gebleven?'. Maar gelukkig zijn daar genoeg trucjes voor om ze toch aan de smaak te laten wennen (kokend water erover, blikvoer erdoor mengen, ...). Maar ik hoop dat jouw kat in de cathegorie 'meer, meer, geef me meer!!' valt, hehe..
Groetjes,
Saille
#1232656
Heb op een ander topic mijn verhaal over Jerry verteld.

Hij loopt van bak naar bak, heeft geen opgezette blaas. Naar de dierenarts geweest en moet plas opvangen. Ga dit doen. Zij willen al direkt weer Hills geven Bah, ik niet.
Geef hier wel brokken van Yarrah erbij, maar steeds minder.
Verder voor Jer al antibioticum en tolfedine.

Hij oogt niet ziek. Ik neem dit wel heel serieus en vang alles op wat ik kan pakken.
#1233141
Het gaat mij niet alleen om het biologisch voeren, maar ook helaas om mijn budget. Ik voerde altijd hills en daarnaast carnibest. De Hills is vervangen door Yarrah. Als ik het goed lees kan ik beter de Hills er weer bij nemen?
De brokken worden wel steeds minder gegeten hier en het vlees meer en ik ben op zoek naar adressen die een beetje betaalbaar zijn. Ze zijn hier met zijn 33igen de katten.

Na nadenken ga ik de Yarrah eruit halen. Hoe, moet alles zien en bekijken. Jerry heeft struviet en heeft voer van Hills waar hij echt niks aan vinddus mijn best doen helemal op vers over te gaan.
Laatst gewijzigd door kattenbella op wo 15 apr 2009, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
#1234098
hills is ook brok (en het blikvoer is met koolhydraten), dus in mijn optiek geen optie.
als de centen een rol spelen, zou je beter overwegen om zelf te gaan samenstellen. dat is echt veel goedkoper en je weet precies wat je er in doet. doen je katten truttig over hele dingen, investeer dan in een molen zodat je zelf kunt malen.
#1234148
[quote="kattenbella"]
Het gaat mij niet alleen om het biologisch voeren, maar ook helaas om mijn budget. Ik voerde altijd hills en daarnaast carnibest. De Hills is vervangen door Yarrah. Als ik het goed lees kan ik beter de Hills er weer bij nemen?
De brokken worden wel steeds minder gegeten hier en het vlees meer en ik ben op zoek naar adressen die een beetje betaalbaar zijn. Ze zijn hier met zijn 33igen de katten.

Na nadenken ga ik de Yarrah eruit halen. Hoe, moet alles zien en bekijken. Jerry heeft struviet en heeft voer van Hills waar hij echt niks aan vinddus mijn best doen helemal op vers over te gaan.
[/quote]

  33 katzels?  :o :o

misschien heb je hier wat aan?
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1088722
#1235477
Malen is gelukkig niet nodig! Mijn katten genieten met zijn allen en doen helemaal niet truttig. Ze waren ook erg snel om.
Jerry heb ik even op de zakjes van RC om alles goed te hebben. Eigenlijk niet nodig. Hij wil liever Carnibest en heeft al lekker nekjes zitten kluiven. Het plassen gaat al een stuk beter!
Heb het ook verteld aan de dierenars en die was het met me eens.
Het ligt aan de yarrahbrok en de hills wil ik er ook niet meer in hebben.

Het is alleen zoeken naar adressen voor voer naast de carnibest. Die is goed, maar duur. Ik heb al een poelier waar ik wekelijks de nekken haal. Ik ben ook maar een beginner ;)

verder blijf ik de carnibest geven en iedereen die mee wil bestellen is welkom ;)
Laatst gewijzigd door kattenbella op vr 17 apr 2009, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door