Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

#3117069
Eliasnarda schreef: Volgens de site golden Pasta zou biologische kurkuma niet goed zijn :o

De kurkuma voor de Gouden Pasta dient een curcuminegehalte van 3 tot 5% te hebben.

Kun je de kurkuma van de Toko ook gebruiken is pure geelwortel poeder .
En waarom is dat?
Ik heb juist gelezen dat je met bio kurkuma altijd goed zit :g:
#3120546
Even een stukje van mijn FB: Heel maar dan ook heel voorzichtig aan begin ik positief te raken over de kurkuma die ik Dewi geef sinds 16-5. Het lijkt of haar opstartproblemen in de avond, wat resulteert in heel erg langzaam de straat uit lopen, verdwenen zijn. De laatste paar dagen heeft ze het niet meer gehad, zelfs niet na het bos gisteren en dat is toch wel uniek te noemen.

Met goede moed vooruit dus  :)
#3143632
Oh sorry! Ja!

De ene riep nee, de ander riep ja en de volgende riep alleen met wilde zalmolie. Kortom, ik werd er niks wijzer van. Maar als je GP wil maken (Golden Paste) dan lijkt me dat persoonlijk een beroerd idee met visolie. Ik zou dan wel elke dag een vers papje maken van visolie, kurkuma en zwarte peper.
#3143749
Ah kijk, bedankt !

Als de een nee roept en de ander ja, kun je beter het zekere voor het onzekere nemen en het gewoon niet doen denk ik maar zo :).

Ah ja het staat nog niet op de planning hoor.
Ben me veel aan het inlezen, er is zoveel op het gezondheidsgebied.( in mijn geval ouderdoms artrose hond.

Er zijn in ieder geval tig supllementen en daarnaast nog eens tig therapieen en behandelingen etc etc ( wat overigens alleen maar fjn is hoor, al die keuze , maar wel een hele operatie om daar keuzes in te maken en een weg in te vinden)

Maargoed ik ben nu vooral nog bezig alle interessante informatie te verzamelen en te bundelen, vandaar dat ik benieuwd was naar het verloop hiervan.
Bedankt voor je antwoord.
#3144099
Lizzy schreef: Oh sorry! Ja!

De ene riep nee, de ander riep ja en de volgende riep alleen met wilde zalmolie. Kortom, ik werd er niks wijzer van. Maar als je GP wil maken (Golden Paste) dan lijkt me dat persoonlijk een beroerd idee met visolie. Ik zou dan wel elke dag een vers papje maken van visolie, kurkuma en zwarte peper.
Het is echt een drama met visolie. Het mengt niet tot slecht.
Ik houdt het op kokosolie!
#3146375
Ben sinds een week begonnen met het geven van Kurkuma aan mijn honden. Eerst een halve theelepel om te laten wennen met een beetje olijfolie en zwarte peper, dit gaat goed en ze eten het met smaak op. Vanaf vandaag verhogen naar een hele theelepel.

Mijn oudste is aan het ontgiften via haar oor sinds het geven van de kurkuma. Ze heeft artrose, waar ze momenteel geen pijnstilling voor krijgt. Ik hoop dat de kurkuma haar verlichting gaat geven.

De jongste is al een tijdje aan het ontgiften via haar oor, huid en ogen, dit heeft met haar hormonen/ schijnzwangerschap te maken waarvoor we bij een osteopaat onder behandeling zijn en voor naar een holistische dierenarts gaan. Ik hoop dat voor haar de kurkuma een positieve bijdrage oplevert.
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door