Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

#3237246
Hanny schreef:Dames, goed lezen!
Je maakt een pasta en daarvan ga je een theelepel gebruiken, of zoveel als je nodig hebt.
Dus niet de poeder met water.
Succes,
Hanny
Ik lees goed hoor :) voor de honden maak ik al elke dag een mengsel van Olijfolie of kokosolie extra vierge/curcuma en gemalen peper,maar wil het zelf ook elke dag gaan nemen.En dacht namelijk te lezen dat het voor de mensen dus anders is.
Als ik elke dag het zelf wil emen,dan voldoe ik met een theelepeltje Curcuma/beetje peper en theelepeltje olijfolie in heet water ?,en dan opdrinken.
#3237854
Ik neem hetzelfde mengsel in als de honden alleen iets meer. Dus geelwortel vermengd met (ik doe voorgemalen) zwarte peper en extra vierge olijfolie. Ik spoel het weg met een slok lauw water en ik denk dat Lizzy dat ook bedoelt. Anders blijft het zo'n dikke brok ;)
#3238612
briitje schreef:Dankjewel voor de duidelijkheid Lizzy. De olie is dus niet noodzakelijk?

Ook als ik genoeg vocht heb van bv zijn eten, dat ik het daarmee vermeng?
Jawel, de olie is wel noodzakelijk en de zwarte peper ook. Dat zit in de Golden Paste.

Hahahaha, was mijn antwoord toch niet duidelijk genoeg ;D
#3238776
JoepenLola schreef:Dus voor mezelf kan ik elke dag een pasta maken van 1 theelepel curcuma/1 eetlepel olijfolie /snufje peper,oplossen in heet water als ik het 1 x per dag wil gaan nemen.
Dat kan. Je kunt ook Golden Paste maken. Ik denk trouwens dat 1 eetlepel olijfolie wel veel is. Ik zou er olijfolie bij doen totdat het een beetje een pastaatje wordt. Het water doe je erbij om het in 1 keer weg te kunnen drinken. En heet water werkt het beste.
#3239058
Lizzy schreef:De turmeric group op facebook (gerund door o.a. een dierenarts) adviseert dat niet te doen maar uitleg waarom is nooit gegeven.....
Nou, wellicht heeft Nelson de uitleg.
Zalmolie met kurkuma is niet te vreten vind hij. Met kokosolie is het lekker, met (voorheen) olijfolie ook. Maar met visolie... Echt, alsof ik hem vergif voer.
#3239802
JoepenLola schreef:Las ik nou ergens dat het Curcuma prutje niet samen gaat met knoflook?
Dit omdat ik Knoflook (vers/poeder/of pilletjes ) wil gaan geven ter bestrijding van eventuele vlooien.
Kan iemand mij daar meer over vertellen?
Dat werd gezegd omdat ze op de turmeric groep nog geloven dat knoflook giftig is voor honden. En daarnaast zijn beide bloed verdunnend. Nou, in India doen ze niet anders dan knoflook tegelijkertijd met kurkuma eten.... Ik zou zeggen dat het met mate prima is.
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door