Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

#2982370
Lizzy schreef: Ik weet niet wat je normaal geeft? Als een hond niet ziek is en wel wil eten, geef ik ze gewoon te eten. En zou ik er ook kurkuma overheen doen. Liefst met kokosolie omdat dit minder laxeert dan olijfolie.
Normaal geef ik dus niks zolang ze nog diarree heeft. Wel kleine beetjes gekookte biokipfilet, omdat ze anders gaat gal spugen.

Zal dan zo kip met kurkuma en kokosolie geven.
#2982567
Lizzy schreef: Met het nadeel dat geurleus niks meer bevat. Doodgestoomd.
Klopt! Maar als je de bio extra vierge gebruikt om te bakken en braden zijn die doodgebakken. ;) Alleen koud behoudt het de waardevolle voedingsstoffen. Het voordeel wat blijft en ook bij de geurloze is dat de kokosolie geen slecht vet wordt bij verhitting.
#2982601
Whoeiiiiii ik heb de spullen nu al binnen !!!

Vanavond eens een prutje maken en kijken of de blondies het willen hebben
En dan mijn eigen manier vinden van het geven, vers met olie en apart wat kokosolie, of een pasta maken met kokosolie  :biggrin2:

Ben heel benieuwd wat het gaat doen bij Daan
#2982609
Ruisje schreef: Klopt! Maar als je de bio extra vierge gebruikt om te bakken en braden zijn die doodgebakken. ;) Alleen koud behoudt het de waardevolle voedingsstoffen. Het voordeel wat blijft en ook bij de geurloze is dat de kokosolie geen slecht vet wordt bij verhitting.
Hahaha, ja, daar zit ook wat in :biggrin2:
#2982642
Lizzy schreef: Ik ben benieuwd! Succes! En houd je ons op de hoogte?
Nou, ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat het door de kurkuma kwam, maar ze is heel snel opgeknapt. De hele middag geen diarree meer en wel goede eetlust etc. Waar ze vanochtend nog onrustig steeds naar buiten wilde, kon ze vanmiddag haar rust pakken en lekker slapen. :)
#2982689
Kim_S schreef: 30 mg is 0,030 gram ;)
X 40 is dan 1,2 gram. Of 1,6 gram als je 40 mg per kilo geeft.
Haha een denkfoutje dus ... (moet echt mijn haar blond maken hoor ::))
Afijn, ik had maar 1 theelepel gegeven met een grotere theelepel kokosolie en 2 draaitjes verse zwarte peper, en de honden vonden het THA BOM !!!!
Die bak zijn ze al 5 minuten aan het uitlikken !

Ik denk trouwens wel dat ik liever een grotere hoeveelheid maak zodat ik elke dag een theelepel kan geven, want opwarmen boven het fornuis kan niet (hebben inductie) en met een aansteker was niet heul handig haha

Maar, ze vinden het top, en dat is leuk om te zien :)
#2983040
Zo, voor 5 dagen gemaakt en mijn 1e pot olijfolie is al half leeg  ;D

Vraagje, blijven jullie dit dagelijks gebruiken, of bouwen jullie het gebruik af als jullie zien dat de klachten veranderen/verminderen ?

Als ik het dagelijks moet blijven gebruiken (wat ik wel verwacht) dan mag ik wel een groothandel zoeken in kokosolie  :biggrin2:

Had nu deze besteld :
https://www.pit-pit.com/nl/kokosolie-virgin.html

Maar kan ik ook deze bestellen ? Scheelt nl wel behoorlijk in de kosten  :P

https://www.pit-pit.com/nl/kokosolie-ontgeurd.html
Laatst gewijzigd door Monique77 op vr 29 aug 2014, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
#2983045
En eerst lezen voor ik mijn papje maak is ook wel handig ....
Ik heb gewoon voor 5 dagen olijfolie verwarmd, daarna de kurkuma en peper erbij gedaan en weer hard laten worden  ::)

Zucht, ik ben GEEN kookprinces blijkt maar weer, maar goed ... Veel kwaad zal het niet kunnen zo en woensdag gaan we het maar eens op de goede manier maken
#2983055
Monique77 schreef: Zo, voor 5 dagen gemaakt en mijn 1e pot olijfolie is al half leeg ;D

Vraagje, blijven jullie dit dagelijks gebruiken, of bouwen jullie het gebruik af als jullie zien dat de klachten veranderen/verminderen ?

Als ik het dagelijks moet blijven gebruiken (wat ik wel verwacht) dan mag ik wel een groothandel zoeken in kokosolie :biggrin2:

Had nu deze besteld :
https://www.pit-pit.com/nl/kokosolie-virgin.html

Maar kan ik ook deze bestellen ? Scheelt nl wel behoorlijk in de kosten :P

https://www.pit-pit.com/nl/kokosolie-ontgeurd.html
Nee, die laatste is ontgeurd, dat gaat 'm niet worden. Neem anders olijfolie, extra vergine.

Ik geef Linga dagelijks. En ik neem het zelf inmiddels ook al een paar weken dagelijks. En ik blijf het haar geven.
#2983056
Monique77 schreef: En eerst lezen voor ik mijn papje maak is ook wel handig ....
Ik heb gewoon voor 5 dagen olijfolie verwarmd, daarna de kurkuma en peper erbij gedaan en weer hard laten worden ::)

Zucht, ik ben GEEN kookprinces blijkt maar weer, maar goed ... Veel kwaad zal het niet kunnen zo en woensdag gaan we het maar eens op de goede manier maken
Ah ja :biggrin2:
#2983086
Lizzy schreef: Ah ja :biggrin2:
Ik ben eruit hoor .... Keek net even en daar lag de olie keurig bovenin te drijven en de Kurkuma onderin ::)
Nu gooi ik dit niet weg, maar roer het de komende 5 dagen wel goed door voordat ze het krijgen, maar weet nu wel dat ik (in verhouding) véél te veel olie heb gebruikt (vandaar dat mijn halve pot al leeg is, ipv de aangegeven hoeveelheid hier

* Rent nu echt naar de kapper voor blondeerverf! *
#2984294
hallo allen,
ik heb een week of 6 geleden over kurkuma bij honden gehoord. over de goede resultaten!. nu gebruikte ik zelf het al een poos maar dan in pil vorm, [lekker makkelijk] en dan nog los over mijn eten. ik ben max eerst de pillen gaan geven, maar dat werd toch wel een dure bedoeling. max is een Tibetaanse mastiff met veel starters problemen, artrose en een nek hernia. zijn achterpoten en piemel likte hij allang niet meer omdat hij de buiging niet kan/kon maken. ik wist niet wat de losse dossering was die ik hem kon geven dus ipv de pillen. ik ben maar begonnen met 2x een maatschepje die bij de pot geleverd werd z0 ook de peper die ben ik uit losse hand erbij gaan strooien. nu las ik dat voor mensen de dosering op 3 gr per dag zat, max geef ik zo'n 10 gr, en de zwarte peper. hij weegt ong 54kilo. hij doet het de laatste 2 weken steeds beter, opstaan lijkt soepeler te gaan, hij likt zich weer schoon, en hij ligt in huis op plekken waar hij voor de problemen wel lag maar sinds de hernia en artrose niet meer. ik ben toch gaan zoeken naar de juiste dosering maar las dat bij mensen om verschillende kwalen ook verschillende doseringen geld. wat denken jullie gewoon doorgaan of toch wat afbouwen? is het een
te hoge dosering? en kan dat kwaad?. hij doet het er dus prima op ook qua ontlasting merk ik niets.
alvast bedankt voor de eventuele reactie grtjes Diana
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door