Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

#2614048
Ik lees nu pas dat het niet zo goed gaat.
Wat onwijs kl*te zeg.
Ik duim dat het snel beter gaat.
:duimen:  :duimen:  :duimen:  :duimen:

Het begon zo goed en dan nu dit allemaal. Het houdt niet op.
Alsof je in een achtbaan zit die maar door blijft gaan.

Zo te lezen gaat het voorzichtig de goede kant op.

Ik weet uit eigen ervaring helaas hoeveel pijn een borstontsteking doet.
Ik wil me dus geen voorstelling maken hoe het voor Biscuit moet zijn met zo'n heftige ontsteking  :'(
Hopelijk doet de medicatie snel zijn werk en stopt de melkproductie snel.
(ik las iets over het masseren ivm stuwing. Ik heb dat zelf ook gedaan nadat ik de bv had afgebouwd. Het had nauwelijks/geen invloed op de productie maar hielp wel heel veel tegen de harde plekken).

Biscuit heeft geluk dat haar (kraam)mand bij jullie staat. Zoveel goede zorg, zoveel deskundigheid, echt super.
Het is fijn dat jullie zoveel hulp hebben met de verzorging van Biscuit en de puppies.

PS:
Ik lees hieronder iets over sondevoeding.
Ik hoop dat het niet nodig is, maar mocht het wel moeten, ik heb nog sondes en benodigdheden in huis (steriel verpakt). Deze waren van mijn dochtertje en zijn nu gelukkig niet meer nodig. Geen idee of er verschil zit in sondes voor puppies en baby's. Maar mocht je ze willen/nodig hebben dat stuur ik ze met liefde op.
#2614096
Het was kleine Parasieta die in Liz d'r broek kroop (sindsdien heet ze dus ook zo ), die mot ik niet hebben hoor......
Paratita lijjkt mij in deze beter....t monster. :smitten: :smitten:
Heus ik kan d'r best bij mama..... ;D :biggrin2:

Lekker dat Leo en de Bisc even erop zijn geweest.
Dat piepen is voor iedereen dank ik zomaar een belasting, je kunt het niet even uitzet. :(
Duim nog steeds op voorspoedige drooglegging. :duimen:

Geen tips, geen ervaring, wel respect, dikke kus voor allemaal.... :-* :-* :-*
#2614120
Leo is toch ook een lieffie  :smitten:

Goed idee om Biscuit zoveel mogelijk van de pups te scheiden.
Je hebt er dan wel meer werk aan met ontlasten e.d. maar die melk moet toch stoppen.

Onze poes Toma met mastitis hebben we een tijdje gescheiden van de kittens, afschuwelijk zielig, maar ze genas wel veel sneller toen die melkgift stopte.

Leo zal haar niet iedere dag mee kunnen nemen.
Kan ze anders een nacht en dag naar Henneke, lekker samen rennen en spelen met Linga en Storm, lange wandelingen?
#2614124
Borke schreef: Leo is toch ook een lieffie :smitten:

Goed idee om Biscuit zoveel mogelijk van de pups te scheiden.
Je hebt er dan wel meer werk aan met ontlasten e.d. maar die melk moet toch stoppen.

Onze poes Toma met mastitis hebben we een tijdje gescheiden van de kittens, afschuwelijk zielig, maar ze genas wel veel sneller toen die melkgift stopte.

Leo zal haar niet iedere dag mee kunnen nemen.
Kan ze anders een nacht en dag naar Henneke, lekker samen rennen en spelen met Linga en Storm, lange wandelingen?
jij zegt het, ik dacht het ;) Het is natuurlijk wel heel sneu, maar ik denk dat in het belang van Biscuit er een hoop emoties even opzij gezet moeten worden :-* :-* :-* :-* :-*
#2614201
Dian schreef: shit ja, de verzorging :-\ hè bah, ik kan hier wel om janken :( :(
Ook dat ja, maar het rent echt niet lekker hoor met een opgezet melkpakket en een gapende gaten in je lijf. Daarbij denk ik dat er genoeg emoties...zij niet alle emoties opzij gezet worden voor Biscuit haar welzijn.
#2614222
Kan ze anders een nacht en dag naar Henneke, lekker samen rennen en spelen met Linga en Storm, lange wandelingen?
Angelique schreef: Ook dat ja, maar het rent echt niet lekker hoor met een opgezet melkpakket en een gapende gaten in je lijf. Daarbij denk ik dat er genoeg emoties...zij niet alle emoties opzij gezet worden voor Biscuit haar welzijn.
Wou ik net zeggen, Biscuit zal even een paar weken niet erg in de stemming zijn om eens lekker te rennen. :(
Dat komt wel weer, ze is een gezonde jonge hond en die knapt vast heel snel op onder alle goede zorgen.
#2614232
Ja klopt, toen ik hier met mastitis zat (en de teef giga veel medicatie)  en de pups eraf moesten, zie eerder bericht. ook de moeder en de pups zoveel mogelijk gescheiden. dus wel schoon laten maken, ( pup in de hand  / op schoot en laten schoonmaken  maar niet erbij laten liggen!! de eerste weken, om de melkproductie te stoppen ( had galastop ging binnen een paar dagen al heel goed, droogde toen heel snel in) maar je moet de moeder en pups scheiden.... helaas... en de moeder veel afleiding geven... de laatste 2 weken, konden ze meer bij elkaar, maar moest de teef verbieden om te gaan liggen om te drinken dat instinct blijft.  Was er constant bij ( met zijn 3-en dag en nacht. ) ook toen het goed ging, want ma moest natuurlijk wel e.e.a. leren aan de pups... maar steeds  met argus ogen erbij... wel spelen maar niet gaan liggen of drinken enz...  dat 8 weken lang......  vond het zo ongelofelijk rot voor mijn meissie,. na een herpesnest... en toen dit.
#2614233
irmaa schreef: Ja klopt, toen ik hier met mastitis zat (en de teef giga veel medicatie) en de pups eraf moesten, zie eerder bericht. ook de moeder en de pups zoveel mogelijk gescheiden. dus wel schoon laten maken, ( pup in de hand / op schoot en laten schoonmaken maar niet erbij laten liggen!! de eerste weken, om de melkproductie te stoppen ( had galastop ging binnen een paar dagen al heel goed, droogde toen heel snel in) maar je moet de moeder en pups scheiden.... helaas... en de moeder veel afleiding geven... de laatste 2 weken, konden ze meer bij elkaar, maar moest de teef verbieden om te gaan liggen om te drinken dat instinct blijft. Was er constant bij ( met zijn 3-en dag en nacht. ) ook toen het goed ging, want ma moest natuurlijk wel e.e.a. leren aan de pups... maar steeds met argus ogen erbij... wel spelen maar niet gaan liggen of drinken enz... dat 8 weken lang...... vond het zo ongelofelijk rot voor mijn meissie,. na een herpesnest... en toen dit.
Jeetje zeg, wat een pech. :(
#2614310
oh wat fijn dat Leo bescuit er op uit nam, samen met pappa shoppen is toch ook leuk. Tja, ik zou lekker doen wat ik zelf prettig vindt lizzy, vergeet de etiketten van hoeveel je moet geven en vergeet lekker het wegen, jij zie heus wel of ze aankomen of niet, je heb toch genoeg te doen dus dagelijks wegen hmmm laat maar. Lekker doen waar jij je goed bij voel.  ;) Alles sal regkom ;)
#2614347
Ramses1 schreef: Kan ze anders een nacht en dag naar Henneke, lekker samen rennen en spelen met Linga en Storm, lange wandelingen?
Wou ik net zeggen, Biscuit zal even een paar weken niet erg in de stemming zijn om eens lekker te rennen. :(
Dat komt wel weer, ze is een gezonde jonge hond en die knapt vast heel snel op onder alle goede zorgen.
en toch rent ze al wel hoor door de tuin ze springt ook bij Lizzy in haar nek maar ... niet te lang en ze heeft een conditie van niks nu natuurlijk maar Biscuit is een keiharde tante hoor . hier komen is geen sprake van dat zou voor Biscuit veel te ingrijpend zijn ze moet gewoon wel bij haar pups zijn . als we ook maar het idee zouden hebben dat het een optie zou zijn dan zat ze vanavond nog hier ;)
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door