Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

#2614901
*Dorothea* schreef: uit kleine bakjes snapten ze niet, maar ja het zijn dan ook hele domme pups met het inteligentie nivo van een visstick :biggrin2:
ben nog in conclaaf of ik uberhaupt wel zo'n domme pup wil :P
Alle pups zijn dom hoor ;D Je moet er wat voor over hebben ;) De eerste keren is het heel normaal dat het zweet op je rug staat.....
#2614902
MargaS schreef: Daarom laat ik ze uit die kleine bakjes eten, maar ze moeten wel even de slag te pakken hebben. Ging hier heel goed, ze hadden het na 2 a 3x door.
Lijkt me niet dat de diarree van het tanden krijgen komt. Heb tot nu toe AFKLOPPEN nog nooit diarree in een nest gehad.
Lijkt die puppieformula je niks? In het boek van Myra staat ook dat de calorische waarde van gewoon puppiemelk te laag is.
Succes verder!
Ik ben bang dat ze gelijk heeft. Ik ga de puppy formule maar eens opsnorren, goed idee :-*
Door Martine-Tom
#2614905
Lizzy schreef: We hebben dat geprobeerd Danielle, maar het is 1 grote chaos geworden, vraag maar aan Dorothea :biggrin2:. We hebben zowel een klein bakje per pup geprobeerd als een grote bak. En op een gegeven moment ben ik zelfs in de werpkist gaan zitten en heb van mijn hand een kommetje gemaakt. Sommige likte wel een beetje hoor, maar verder was het gewoon 1 grote knoeiboel. En gatverdamme, het is verdorie net behangstijfsel, die Bambix! Dus nee, dat gaat 'm niet worden.....

Omdat de puppen na het flessen een mooi vol buikje hebben en 1 uur later al weer magertjes zien en omdat ze onwijs aan de gele schijterij zijn, heb ik vandaag Farmfood maar eens gebeld. Ik ben erg goed geholpen. Ik mag 25% meer voeren, maar ja, helaas, dat deed ik dus al (op gevoel). En dat helpt voor alsnog 3 keer niks. Ik heb ook het advies te geven om de melk in water van 40 graden te mengen. Dat zou ook beter moeten gaan.

Ik las trouwens net op de site van dierenkliniek Sleeuwijk dat puppen die geen moedermelk krijgen minder snel groeien dan pups die wel bij de moeder drinken en ik kan beamen dat dit klopt :-\

En ja, waar ze nou zo de schijterij van hebben......? Nou heeft de fokker van Biscuit altijd gezegd "rond de 16 dagen krijgen de puppen onwijze gele diarree en dat komt door de verandering van moedermelk". Maar mijn ukken krijgen geen moedermelk. Wel komen de tanden en kiezen ontzettend door, ik weet niet of het daar van is. Iemand?
Van minis geen verstand maar kinderen kunnen diarree krijgen van tanden doorkrijgen en van pups (de oudere variant) weet ik dat het ook zo kan zijn, lijkt logisch dat het bij minitjes ook zo is...
#2614909
Kan je niet raden Lizzy, hangt e.e.a. hoe snel ze het snappen ik gaf  puppiemelk met carnibest super fijn gemalen ( en ja sommigen vinden dat niets, maar ik vond dat karton, bambix niets  je moet wat........ soms... je kan nog zoveel willen maar nood breekt wet..., en ja het is normaal dat het een grote knoeiboel wordt. Ze zijn nog zo jong...maar ze  hebben het het heel snel in de gaten...  en ja  kleine beetjes, helaas blijf je constant voeren ontzettend veel werk, de eerste dag(en) tot het moment dat het kwartje valt........! Maar ook bij "normale" nesten is het ook dagen een grote knoeiboel hoor!
En ja de pups zien er niet uit, helemaal goor, maar een washandje ( of een hondentong ;-) en een handdoek maakt het weer schoon, dat is altijd zo.
#2614920
Lizzy schreef:
En ja, waar ze nou zo de schijterij van hebben......? Nou heeft de fokker van Biscuit altijd gezegd "rond de 16 dagen krijgen de puppen onwijze gele diarree en dat komt door de verandering van moedermelk". Maar mijn ukken krijgen geen moedermelk. Wel komen de tanden en kiezen ontzettend door, ik weet niet of het daar van is. Iemand?
Hun lijfjes gaan zelf werken; weerstand, anti-lichamen aanmaken, symbiose met nuttige darmbacteriën, dit evenwicht moet (en gaat ook gebeuren) gevonden worden.
Geef ze 48 uur ;) , ze 'rijpen'. Zouden ze ook hebben gedaan op moedermelk. Wat zegt je 'onderbuik'? Zijn de pups voldaan als in 'voldoen aan verwachting' (buikje vol en pitten), jij weet als oppermam precies wat ze willen. En tanden en kiezen krijgen... ja dat gaat gepaart met binnenlandse onlusten, ze krijgen die tanden en kiezen om ander voer te kunnen eten, ze zijn baby af en kruipertje aan, dus hun inwendige zal zich daarop aan moeten passen...

XX
#2614954
ik vind het helemaal niet vreemd dat ze diarree krijgen nu de tanden doorkomen.
wanneer ze gaan wisselen is diarree ook een 'normaal' verschijnsel ....

ze zullen echt niet na 1x al uit een bakje kunnen eten.
en ja, het is altijd een knoeiboel, maar na een paar maal oefenen is meestal het kwartje gevallen.
sommigen zijn gewoon eigenwijs, maar je moet maar heel weinig pap in het kommetje doen en dan zorgen, dat die neus er niet meer uit kan en het snuitje alleen maar smerig kan worden  ::)
na een papmaaltijd met een washandje afnemen en dan lekker onder de warme lamp leggen ...
dan zijn ze zo droog (en hard)en kun je met een zacht borsteltje alle rijstebloem weer verwijderen.
Als je mazzel hebt poetst moeder ze helemaal schoon ...
#2614967
Citaat van: Lizzy op Vandaag om 17:29:49

En ja, waar ze nou zo de schijterij van hebben......? Nou heeft de fokker van Biscuit altijd gezegd "rond de 16 dagen krijgen de puppen onwijze gele diarree en dat komt door de verandering van moedermelk". Maar mijn ukken krijgen geen moedermelk. Wel komen de tanden en kiezen ontzettend door, ik weet niet of het daar van is. Iemand?
Klinkt mij volkomen logisch.
#2614979
Ja wat dat betreft is het wel jammer dat de cam eventjes uit staat, want dat moet een genot zijn om naar te kijken: 9 van die kruipende puppies ;)
Ik wil je hier by the way helemaal niet mee onder druk zetten om de camera aan te zetten, want zelfs als je hem helemaal niet meer aanzet, heb ik daar alle respect voor. Ik vind het al fantastisch dat je ondanks alle drukte en emoties nog steeds de moeite neemt om ons op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen.
Het enige wat ik wil zeggen tegen jullie: houd vol! Goed bezig! En een hele voorzichtige 'alles komt goed!'
#2614999
Ik weet ook dat als ze 'blijven wisselen' tussen moeder en kunstmelk er ook dunne ranziggele poep komt....(was bij de pups van Lau ook toen we hen fleste)

Sterkte daar... ik hoop toch echt dat jullie Marije dr mond snoeren :)!!!! Ohhhh setters... neeeeeee shiba's ;)!!!
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door