Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

#2613737
Lizzy schreef: Ze zijn nu 17 dagen oud Danielle.
Hoe deed jij dat, gewoon puppymelk of dikker maken met rijstbloempap van Bambix?
Ben wel niet Danielle, maar ik dikte het wat in met rijstebloem van Bambix voor babytjes vanaf 3 maanden.
#2613752
Ik hoop zo dat vandaag de omkeer komt voor Biscuit, dat haar melkproductie afneemt, haar innerlijke onrust afneemt en dat, dat jullie ook wat rust geeft :-*
Het zal niet makkelijk zijn om je hond zo te zien... sterkte Lizzy en Leo :-*
De duimen blijven draaien voor jullie spikkeldame!
Fijn te lezen dat de pups het goed doen, Ukkie gaat ook goed?
#2613780
Ach gos Lizzy, ik word helemaal emo van jouw emoties! Ik had je zo'n compleet andere kraamtijd gegund! Maar fijn dat Biscuit nu wat afleiding kan krijgen met Leo, misschien maakt haar dat ook wat moe en kan ze dan zelf ook beter slapen. Alhoewel, als moederhond reageer je waarschijnlijk hoe dan ook op het gepiep van je kroost.

Fijn dat de pups goed gaan! Ook voor vandaag weer veel sterkte, kracht, doorzettingsvermogen, optimisme en humor gewenst! :-*
#2613788
Lizzy schreef: Ze zijn nu 17 dagen oud Danielle.
Hoe deed jij dat, gewoon puppymelk of dikker maken met rijstbloempap van Bambix?
In vroeger tijden zette wij de pups vanaf 14 dagen al op de pap. Dat was zo'n beetje de norm. Nu zijn natuurlijk wel de inzichten veranderd maar jouw situatie ook.

Je kunt eerst proberen om alleen met melk aan de slag te gaan en kijken of ze daar voldoende van binnen kunnen krijgen met likken. Lukt dat niet voldoende dan kun je de melk aandikken met iets.....Wij deden dat altijd met rijstebloem (ik voer al jaren geen pap meer) en ja dat zijn granen maar jee.....je moet een paar dagen overbruggen tot je op vast voedsel kunt overgaan en de situatie is hectisch genoeg denk ik om vooral iets makkelijks te proberen. Je voert maar 1 a 2 keer per dag pap en de rest kan gewoon uit een flesje.
#2613811
hier wordt de puppymelk ook aangedikt met rijstebloem van Bambix.
ik doe er dan ook altijd nog een lepeltje honing doorheen.
Eerst leer ik de pupjes één voor één likken uit een klein bakje op schoot.
Zodra ze goed kunnen likken mag het papfeest beginnen en mogen met z'n allen uit een grote schaal.
Voordeel is dan, dat ze direct gaan likken, voordat ze er eerst allemaal op hun buik doorheen gaan schuiven.
Bij de laatste nesten heb ik de pupkopers ingezet bij het leren likken en dat was verd*mde handig (voor mijzelf ;))
Afbeelding
#2613832
ik zag gister ergens johannesbroodpitmeel en heb daar ook nog naar staan te kijken trouwens , het leek mij ook wel wat ja ( ik gebruite het op mijn werk om te verdikken en dat werkt goed ) maar je zou op internet moeten kijken of het wat is dan kan ik het voor je halen hoor ! als het beter aanvoelt dan rijstebloem
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door