Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

#2613303
Mijn ervaring is dat de geur van k.spiritus in een mum vervliegt en het trekt vrijwel direct in. Hebben we eens n probleem met 1 uierhelft dan drinkt het veulen ook gewoon aan de andere helft door ondanks de kamfer.Het probleem met open wonden ernaast zie ik niet direct. Je sprayt het niet ofzo maar dept daar waar het gezwollen en warm is. Maar uiteraard heb ik geen beeld van de huidige situatie van de lijsten en wonden tov de andere tepels dus ik kan er weinig oordeel over geven! Jullie schatten dat vast en zeker goed in.
#2613312
Ja Jantina, ik ken het ook van mijn paarden tijd.
Nee je moet het natuurlijk niet op de wonden doen, en ik weet idd niet hoe het er nu uitziet, maar misschien kan het erom heen wel gedept worden....zat er vanmiddag ineens aan te denken.
#2613322
Jantina schreef: Mijn ervaring is dat de geur van k.spiritus in een mum vervliegt en het trekt vrijwel direct in. Hebben we eens n probleem met 1 uierhelft dan drinkt het veulen ook gewoon aan de andere helft door ondanks de kamfer.Het probleem met open wonden ernaast zie ik niet direct. Je sprayt het niet ofzo maar dept daar waar het gezwollen en warm is. Maar uiteraard heb ik geen beeld van de huidige situatie van de lijsten en wonden tov de andere tepels dus ik kan er weinig oordeel over geven! Jullie schatten dat vast en zeker goed in.
Pepermuntolie verdund met een basisolie doet het zelfde, koelt de huid en het onderliggend weefsel zelfs langer omdat dat niet vervliegt.
#2613331
IK heb natuurlijk geen ervaring met dit alles,
maar met ashi had ik wel na 4 weken zoooooveel melk dat ik ook schijven kreeg op alle tepels en eromheen, rood en pijnlijk, de 5 pups konden het echt niet bijdrinken, het was 10 tepels helemaal vol steeds...
ik heb toen ook galastop gehaald en heb toch om de zoveel uur idd de ergste schijven weggeduwt zo 3 a 4 x per dag en toch was t binnen 4 dagen de melk en schijven zo goed als weg.

Ik heb eerlijk gezegd volgens mij ook de kampfer erop gekoeld met een theedoek, zit goed te denken, want is alweer tijd terug, maar heb 1x gebruikt en kan me bij de andere 2 niet voorstellen :-\
#2613383
*Dorothea* schreef: Nou er zijn nog steeds zorgen hoor. Bisc d'r tieten staan op knappen, zo erg dat Lizzy er net toch weer een heleboel heeft uitgemasseerd aangezien er allemaal harde schijven in zaten. Tsja waar doe je goed aan? De pest is dat we dat niet echt weten. Hopen dat de medicijnen snel hun werk doen en de melkproductie stopt.
Hè shitshitshit :(. Ik duim nog steeds als een dolle dat alle ellende snel over zal zijn en dat jullie alleen nog maar hoeven te genieten van de puppenkinderen :-* :-* :-* :-*.
#2613395
Jeetje Lizzy zit met vol ongeloof heel je verhaal te lezen wat verschrikkelijk zeg...arme Biscuit en arme jullie want dit is hard werken voor weinig plezier want echt genieten kan je op dit moment niet...denk wel aan jezelf vrouwke das ook belangrijk want Biscuit heeft jou ook hard nodig
#2613452
flin schreef: even een vrouwengedacht:

mijn tieten sprongen spontaan vol bij een jankend kind van een ander,
zelfs nadat ik zelf geen melk meer aan m'n koters gaf,

is dit bij honden anders?
dat werkt hetzelfde en dat is een probleem natuurlijk , Biscuit heeft 9 pups die af en toe janken liggen dat maakt het opdrogen niet makkelijker
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door