Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

#2611308
Ronald schreef: Dat is dus even slikken. Maar je was er weer op tijd bij, dus ook dit gaat lukken.

Duimen kan ik niet, energie sturen ook niet, maar ik kan wel aan jullie denken. En dat doe ik de laatste tijd vaak.

Sterkte voor Biscuit, kop ervoor, zoals ze hier zo mooi kunnen zeggen.

Ennuh... berichtgeving? Ja... als het nodig is. Nee... als het niet hoeft. En de enige die dat kunnen bepalen zijn Leo en Lizzy. Als die de behoefte hebben om te delen dan doen ze dat. En als ze het niet hebben, dan doen ze het niet.

Gelukkig is er een Biscuit-noodhulpteam wat heel veel doet.
Hier sluit ik me volledig bij aan. En ik hoop dat dit nu toch eindelijk eens de laatste tegenslag is geweest. :'(
Niet normaal gewoon. Wat moeten jullie en Biscuit toch veel doorstaan. :'( :'( :'(
#2611316
oh nee toch!

ik hoop van harte dat de pupjes nu al wat van Biscuit haar braafheid-genen aan gaan spreken en zich snel en goed aanpassen aan de flesvoeding.

als ik het goed begrijp hebben ze de belangrijkste moeder-melk wel binnen kregen toch? er is toch iets met dat de eerste zoveel dagen heel belangrijk zijn voor de weerstand van de pupjes?

heel veel sterkte weer en beterschap voor Biscuitje!!
#2611317
:-\ Sterkte hoor.  't lijkt daar wel een beetje "de wet van Murphy". Gelukkig is ze een buitengewoon fijne hond met een top moeder instinct en een gouden karakter. Zoveel dat mis gaat en ze blijft gewoon vriendelijk.  We duimen hier gewoon door.
#2611323
Woorden schieten tekort om te zeggen hoe zwaar klote ik dit vind voor jullie en zeker voor je prachtige meisje, ik kan niet veel meer doen dan bidden en duimen dat het beter zal gaan. Kan ook wel iets voor jullie betekenen als het nodig is maar zo te horen is het team biscuit helemaal geweldig en logisch dat jullie niet teveel "vreemden"erbij kunnen gebruiken.Mocht er toch iets zijn..............
#2611333
Potverdikkeme, het houdt maar niet op...  :'( :'( Ik weet niet wat ik moet zeggen, ik vind het vreselijk voor jullie. Dit zou zo'n mooie tijd moeten zijn, genieten van je eerste nestje. En nu krijg je drama na drama, en maar amper tijd om te genieten. Ik duim dat de melktoegift snel stopt, zodat Biscuit in ieder geval buiten gevaar is.

Duimen draaien weer/nog!

:bigarmhug:
#2611339
Bedankt voor jullie lieve reacties :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Packs om te koelen hebben we legio. En we koelen nu met witte kool bladeren. En serieus, Biscuit vindt dat zichtbaar veel prettiger dan ice-packs! Maar bedankt voor je lieve aanbod Astrid :-*

En de nachtdiensten: Leo en ik gaan dat voorlopig wel redden, te meer daar we overdag "0900-team-biscuit-help" troepen aanwezig hebben. Maar, ik vind het super lief dat jullie het aanbieden! Ik moet wel zeggen dat ik Biscuit niet bloot wil stellen aan mensen die zij niet/niet goed kent op het moment. Ze heeft het al moeilijk genoeg en ze vindt het best moeilijk, als wild vreemde mensen haar puppies willen bewonderen. Ze moet al zoveel toe laten.... Mensen lopen in en uit, zitten aan haar lijf en aan de meest pijnlijke plekken (haar tieten en haar wonden), zonder ook maar 1 keer te mopperen, ze zitten aan haar puppies, etc. en dit trekt een wissel, zelfs op Biscuit.

De eerste twee weken is voor de pups het belangrijkst, qua moedermelk. En dat hebben ze op 1 dag na gered, ze hebben 13 dagen moedermelk gekregen, de laatste dagen wel wat aangevuld met puppenmelk. Biscuit verzorgt de pups rond en tijdens de 8 voedingen per dag die ze geflest krijgen. Ze mag voor het flessen en tijdens het flessen en na het flessen alle pups verzorgen. We nemen echt uitgebreid de tijd zodat ze elke pup afzonderlijk goed kan verzorgen. Na het flessen mag ze ook een tijdje bij de puppen, maar dat is eigenlijk totdat ze gaat liggen. Want dan springen de puppen als een stel vlooien op haar tieten af en dat is dus niet de bedoeling. Dus op dat moment gaan de puppen hun puppy-bakje in en gaan we Biscuit afleiden. Heel rot, maar het is niet anders. Zodra ze droog staat en zodra de wonden voor een deel dicht zijn, mag ze weer zo vaak bij de pups als ze wil.

Oh, wat ik alsmaar vergeet te zeggen: mocht je een PB hebben gestuurd naar mij waar ik maar niet op reageer: is niet rot bedoeld, is niet ondankbaar bedoeld, is niet omdat het me niet interesseert, maar is wel omdat ik gewoon nergens aan toe kom. Ik hoop alle PB's binnenkort te beantwoorden!!!!

Ik ga weer puppen flessen :-*
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door