Hier kun je artikelen/informatie over BARF en/of versvlees posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie!

Moderator: Charlie Angel

#3120596
Weet niet zo goed waar deze informatie te laten, maar niet onbelangrijk om mee te nemen bij zowel BARF als KVV!

Ik werk als nutritionist en kreeg vorige week bericht dat de wettelijk toegestane normen voor vitamine A in complete en aanvullende voeders voor landbouwhuisdieren omlaag gaan. Uiterlijk per 26 november 2015 moeten alle producenten (premixers en diervoederproducenten) hun producten aan de nieuwe normen hebben aangepast. De verlaging gaat, afhankelijk van diersoort en leeftijd doeldier van 13500-25000 IE vit A in volledig voer naar 9000-25000 IE.

Eén van de redenen voor deze verlaging is het blootstellingsgevaar voor consumenten bij het eten van lever en leverafgeleide producten. Dat gevaar wordt voor onze hondjes dus ook kleiner!

De wettekst voor de nieuwsgierigen onder ons:
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32015R0724&from=NL
#3120600
Muppeteer schreef: Weet niet zo goed waar deze informatie te laten, maar niet onbelangrijk om mee te nemen bij zowel BARF als KVV!

Ik werk als nutritionist en kreeg vorige week bericht dat de wettelijk toegestane normen voor vitamine A in complete en aanvullende voeders voor landbouwhuisdieren omlaag gaan. Uiterlijk per 26 november 2015 moeten alle producenten (premixers en diervoederproducenten) hun producten aan de nieuwe normen hebben aangepast. De verlaging gaat, afhankelijk van diersoort en leeftijd doeldier van 13500-25000 IE vit A in volledig voer naar 9000-25000 IE.
Super gaaf dat je dit hier post!!!

Ben ik nou gek of gaat alleen de minimale hoeveelheid omlaag? De max blijft wel gelijk, namelijk 25000 IE?