Hier kun je artikelen/informatie over BARF en/of versvlees posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie!

Moderator: Charlie Angel

Gebruikersavatar
Door jimbo_bear
#3234885
Een foto overzicht van de zaterdag maaltijd.
Lamspens 100gr
Afbeelding
Eendennek 450gr
Afbeelding
Guanacovlees 250gr
Afbeelding
Kippenhart 100gr
Afbeelding
Groentenmix 100gr
Afbeelding
Zaterdag krijgt hij een ei als extraatje
Afbeelding
En eerst gedisciplineerd wachten tot het bevel om te eten.
Afbeelding
Door smulpaap
#3238623
Bevleesd Konijn karkas van ongeveer 600 gram incl orgaan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog licht bevroren en gesloten karkas

Afbeelding

Geopend karkas

Afbeelding

Lever

Afbeelding

Niertjes

Afbeelding

Hart en long

Dit is wat wij het zachte beginners vleesbot noemen
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3276008
Konijnkarkas, rundernier, paardensucade, groenten, stukje makreel. En die Nuria die kraakt dat konijn alsof ze nooit wat anders heeft gedaan!

Afbeelding
Afbeelding
Door smulpaap
#3292137
Moeder heeft weer geknutseld :P
Portioneren voor een smurf :biggrin2: Dat zijn me een hoeveelheden hoor
Maar we zijn weer klaar , ondertussen even bekeken of patrijs ook in de smaak valt . Even een billetje laten proeven
Het schijnt lekker te zijn .....
b. thara 005.JPG
b. thara 005.JPG (3.6 MiB) 17507 keer bekeken
Door smulpaap
#3298153
Het is wel wennen hoor , met slechts 1 kleine smurf :biggrin2:
Voorheen met de groters erbij gingen er kilogrammen doorheen

Maar dit valt ook erg in de smaak bij de kleine juffrouw :D
Pens , dat is altijd lekker natuurlijk . Met rundvlees en parelhoen pootjes
Daar krijgt ze nog groentemix bij , wat zorgvuldig door de prak heen gaat
Ze krijgt 210 gram per dag , verder ongeveer 50 gram beloningen /snacks
Op sommige dagen eet ze 275 - 300 gram
Ze beschikt over een natuurlijke rem , heeft ze genoeg dan loopt ze weg en gaat uitbuiken
phbpoot 008.JPG
phbpoot 008.JPG (3.5 MiB) 17287 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3299338
En dit is de reden waarom je beter zelf kan samenstellen dan kvv kan geven. Ik heb kipafsnijdsels gekregen (niet gekocht gelukkig, zonde van je geld). Maar allemachtig, wat een berg vet! Bijna 50%!! En bij de kvv-maker is er niemand die dat er netjes af gaat snijden ::)
Als je pancreatitis wil veroorzaken, lijkt me dat een goede manier. Ik geef nog wel eens kvv, want makkelijk, maar ik geloof dat ik daar echt maar helemaal vanaf moet, yikes!
IMG_6016.JPG
IMG_6016.JPG (1.76 MiB) 17221 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pluk
#3299344
Spikkelneus schreef:En dit is de reden waarom je beter zelf kan samenstellen dan kvv kan geven. Ik heb kipafsnijdsels gekregen (niet gekocht gelukkig, zonde van je geld). Maar allemachtig, wat een berg vet! Bijna 50%!! En bij de kvv-maker is er niemand die dat er netjes af gaat snijden ::)
Als je pancreatitis wil veroorzaken, lijkt me dat een goede manier. Ik geef nog wel eens kvv, want makkelijk, maar ik geloof dat ik daar echt maar helemaal vanaf moet, yikes!

IMG_6016.JPG
Ik vrees dat er genoeg zelf samenstellers zijn die dit gewoon zo voeren....
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3299354
pluk schreef:Ik vrees dat er genoeg zelf samenstellers zijn die dit gewoon zo voeren....
Echt?? Alle spiervlees wat ik in de vriezer heb ziet er altijd supermooi uit (van Floris24 en van Dogmeat), af en toe een heel dun randje vet maar dat mag geen naam hebben (en dat haal ik er ook echt niet af).
Ik had nog nooit kipafsnijsels gehad, en dat blijft dus ook zo, want op deze manier is het nog steeds duur als je de helft moet weggooien. En een heleboel werk.
Gebruikersavatar
Door pike
#3299770
pluk schreef:Ik vrees dat er genoeg zelf samenstellers zijn die dit gewoon zo voeren....
Nou dat vrees ik ook.
En door de kvv ben ik bang dat nog veel meer troep gaat. Ooit was ik bij een Islamitsche slager, ik was op zoek naar lamsniertjes. Die had hij niet, maar voor de honden had hij nog wel wat anders liggen. Nou, laat maar eens kijken dan. Dus hij ging naar achter en kwam terug met een groot blad vol met :o :o mijn hemel wat een troep. Vet, vel en onherkenbare derrie. Voorzichtig verteld dat daar de honden geen brood van lusten ::) (in iets andere bewoording hihi). Maar een kvv fabrikant is vast heel blij met dat afval.
Ik heb ook ooit een keer kipafsnijsels gekocht, potdomme ik bleef bezig met vet wegsnijden bij die rommel. De helft kon inderdaad zo de kliko in. Dus als er iets afsnijsel wordt genoemd dan scroll ik tegenwoordig gelijk door. Voor mij eens maar nooit meer. Niet alleen voer je minstens 2x zo duur, je bent er ook nog eens heel veel tijd mee kwijt.
Trouwens, ook het zogenaamd magere vlees vind ik vaak nog veel vet en vlies bevatten. Ook daarvan verdwijnt hier een deel in de kliko. Nog even, en het goedkope supermarktvlees is goedkoper dan het barfvlees :-X Dat is nu al regelmatig het geval als het op de verkoopdatum zit met 35% korting.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3299782
smulpaap schreef:Het is wel wennen hoor , met slechts 1 kleine smurf :biggrin2:
Voorheen met de groters erbij gingen er kilogrammen doorheen

Maar dit valt ook erg in de smaak bij de kleine juffrouw :D
Pens , dat is altijd lekker natuurlijk . Met rundvlees en parelhoen pootjes
Daar krijgt ze nog groentemix bij , wat zorgvuldig door de prak heen gaat
Ze krijgt 210 gram per dag , verder ongeveer 50 gram beloningen /snacks
Op sommige dagen eet ze 275 - 300 gram
Ze beschikt over een natuurlijke rem , heeft ze genoeg dan loopt ze weg en gaat uitbuiken phbpoot 008.JPG

Oei..... mag ik vragen waar je die parelhoenpootjes vandaan hebt ?
Die zien er echt heerlijk uit volgens mijn viervoeters :D
Gebruikersavatar
Door pluk
#3299797
Ina schreef:Oei..... mag ik vragen waar je die parelhoenpootjes vandaan hebt ?
Die zien er echt heerlijk uit volgens mijn viervoeters :D
Geen idee waar zij ze vandaan heeft maar Oervoer heet dit soort pootjes.
als je daar wat wil bestellen: Let me know ;)
 Terug naar “Bibliotheek BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door