Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#276588
Ik vroeg me af hoe vaak jullie ontwormen. Ik heb al een tijdje niet meer ontwormt, omdat mijn hond volgens mij geen wormen heeft, dus daarom lijkt het mij niet nodig om hem te ontwormen, maar nu zei iemand dat ze natuurlijk ook inwendig wormen kunnen hebben die je niet ziet in de ontlasting en dat het daarom wel verstandig is om 1 keer per jaar te ontwormen. Wat vinden jullie hiervan?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#276593
Een wormenkuur werkt van iname tot uitscheiding dus als je vandaag ontwormt en morgen loopt je hond een besmetting op, dan zou hij daar een jaar mee rondlopen eer je weet gaat ontwormen, nou dat heb je al veel eerder door hoor hoor dat ze een besmetting hebben, tenminste als je een beetje je hond in de gaten houdt.
Ik heb jaren geen kuur gegeven, en tijd geleden had ik een vermoeden, en ze hadden vlooien gehad dus het zou kunnen, duus toen heb ik een kuur gegeven, en inderdaad waren de symptomen daarna verdwenen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#276616
Sinds Gitte vers krijgt (ruim een jaar) is ze niet meer ontwormt. Ik zie er momenteel ook geen reden toe, omdat de ontlasting goed is, haar vacht er schitterend uitziet, ze geen dikke of opgeblazen buik heeft en geen last van vlooien heeft. Als ik haar verdenk van het hebben van wormen geef ik haar pas een kuurtje, maar dat is tot nu tot nog niet voorgekomen.
Je zou natuurlijk als je zeker wil weten of je hond wormen heeft de ontlasting kunnen laten onderzoeken, maar dat is natuurlijk ook maar een momentopname, want zoals Sylvia al aangaf, een dag later kunnen ze zomaar een wormbesmetting oplopen.
Door Lizzy
#276630
Mijn honden zijn nu een jaar of vijf/zes niet meer ontwormt. Maar, om zeker te weten of je hond wormen heeft, kun je een mestonderzoek laten doen bij je dierenarts. Dat is in ieder geval vele malen hondvriendelijker als een wormenkuur gebruiken zonder dat je zeker weet dat je hond wormen heeft. Want, deze persoon heeft wel gelijk, wormen hoef je niet direct in de ontlasting te zien. Maar, een wormenkuur is niet zo onschuldig als het lijkt en wat nou als je hond geen wormen heeft?
Door Laura2004
#276773
Ok, ik zie er op dit moment ook absoluut geen reden voor om mijn hond te ontwormen. Mijn hond heeft ook nog nooit vlooien gehad, dus daar kan hij het ook niet van hebben. Ik hou hem altijd goed in de gaten, dus dat zal ik ook wel blijven doen dan.
Door Eef+Stippels
#288554
Marieke schreef: Zijn er naast slechte ontlasting, dikke buik / ribben zien en doffe vacht nog andere symptomen?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik had ook al een behoorlijke tijd niet meer ontwormd, maar toen ze een paar keer aan hun kont likten, was ik toch bang ze dat wormen hadden en heb ik ze ontwormt.
Door Ine
#288929
Evelyn schreef: Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik had ook al een behoorlijke tijd niet meer ontwormd, maar toen ze een paar keer aan hun kont likten, was ik toch bang ze dat wormen hadden en heb ik ze ontwormt.
Sleetje rijden! :-\
Door Eef+Stippels
#289248
ine schreef: Sleetje rijden! :-\
Oh ja, die kende ik ook al... Dat hebben ze hier nog nooit gedaan.

Ontwormen jullie wanneer die van jullie aan zijn achterkantje likt? Of zijn dat niet genoeg symptomen?
Door Ine
#289253
Dat heb ik nog nooit gezien en ik heb nu al 1 1/2 jaar niet meer ontwormd, behalve Lisa, omdat die gedekt ging worden!

Bij twijfel laat ik een mestonderzoek doen!
Laatst gewijzigd door Ine op za 26 mar 2005, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cathelijn
#289491
Evelyn schreef: Oh ja, die kende ik ook al... Dat hebben ze hier nog nooit gedaan.

Ontwormen jullie wanneer die van jullie aan zijn achterkantje likt? Of zijn dat niet genoeg symptomen?
ligt eraan hoe hij likt en hoeveel. Heel fanatiek en heel vaak, dan zou ik wellicht wel ontwormen. Maar af en toe een keer is voor mij geen reden om te ontwormen.
Door Bianca1
#293024
Sleetje rijden....dat doet Odin regelmatig en daardoor raak ik een beetje aan het twijfelen, omdat hij dit meestal doet als ie gaat poepen en ook thuis om aan te geven dat ie moet....
Hij krijgt binnenkort evengoed zijn 6-maanden wormenpil, in de dagen daarop dan maar goed opletten of ie het nog blijft doen?
Door Lizzy
#293028
bianca1 schreef: Sleetje rijden....dat doet Odin regelmatig en daardoor raak ik een beetje aan het twijfelen, omdat hij dit meestal doet als ie gaat poepen en ook thuis om aan te geven dat ie moet....
Hij krijgt binnenkort evengoed zijn 6-maanden wormenpil, in de dagen daarop dan maar goed opletten of ie het nog blijft doen?
Weet je zeker dat het wormen zijn? Ook van volle/problematische anaalklieren gaan honden sleetje rijden.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 01 apr 2005, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door