Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Truus
#293032
bianca1 schreef: Sleetje rijden....dat doet Odin regelmatig en daardoor raak ik een beetje aan het twijfelen, omdat hij dit meestal doet als ie gaat poepen en ook thuis om aan te geven dat ie moet....
Hij krijgt binnenkort evengoed zijn 6-maanden wormenpil, in de dagen daarop dan maar goed opletten of ie het nog blijft doen?
Sleetje rijden doet Mila ook als ze heeft gepoept, er zit dan nog een grassprietje aan ofzo ;D. Het kan ook een volle anaalklier zijn , dus wormen hoeft echt niet perce ;)
Door Bianca1
#293040
Toen we voor zn eerste prik naar de da gingen heb ik het al gemeld en heeft ze anaalklieren gechecked, die waren ok. Ze zei ook dat het voor zo'n jonge hond niet
gebruikelijk is om volle anaalklieren te hebben, is dat zo?
Ik heb echt de indruk dat het zijn manier is om te vertellen dat ie moet... :-\
Door Lizzy
#293373
bianca1 schreef: Toen we voor zn eerste prik naar de da gingen heb ik het al gemeld en heeft ze anaalklieren gechecked, die waren ok. Ze zei ook dat het voor zo'n jonge hond niet
gebruikelijk is om volle anaalklieren te hebben, is dat zo?
Ik heb echt de indruk dat het zijn manier is om te vertellen dat ie moet... :-\
Maar als dat het geval is, waarom twijfel je dan en wil je de hond ontwormen? Als je denkt dat hij wormen heeft, kun je beter een mestonderzoek laten doen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#293488
Sleetje rijden is vaak eerder een indicatie dat de anaalklieren vol zitten als dat er sprake is van wormen.
Als ze namelijk sleetje rijden van de wormen hebben ze ook vaak last van andere symptomen zoals een doffe vacht en mager worden.
Door Bianca1
#293500
Lizzy schreef: Maar als dat het geval is, waarom twijfel je dan en wil je de hond ontwormen? Als je denkt dat hij wormen heeft, kun je beter een mestonderzoek laten doen.
Ik ga hem ontwormen omdat ik besloten heb om me voor zijn eerste jaar gewoon aan het ent- en ontwormingsschema te houden, daarna wil ik evt minderen/stoppen maar dan wil ik er eerst meer over weten. Daarom zeg ik ook als hij binnenkort zijn 6-maandenpil krijgt, kijk ik de daaropvolgende dagen goed of ie nog sleet', gaat ie er mee door, dan kan ik wel met enige zekerheid zeggen dat hij zo aangeeft dat ie moet en hoef ik er niet meer aan te twijfelen.
Door Bianca1
#293502
sylvia schreef: Sleetje rijden is vaak eerder een indicatie dat de anaalklieren vol zitten als dat er sprake is van wormen.
Als ze namelijk sleetje rijden van de wormen hebben ze ook vaak last van andere symptomen zoals een doffe vacht en mager worden.
Hij hééft een paar weken geleden wormen gehad (die zag ik toen in een keuteltje zitten)en toen heb ik hem meteen zijn pil gegeven die ik al in huis had, maar nog niet gegeven had vanwege de info die ik hier had gelezen over ontwormen. Ik heb toen verder niks aan hem gemerkt qua vacht of mager worden, alleeen dat sleeen dat ie dus altijd al doet. En kan zo'n jonge hond al volle anaalklieren hebben dan? kan ik dat zelf controleren (dan heb ik het niet over evt legen :-X, maar alleen controleren )
Door Bianca1
#293585
Na 3 weken nogmaals ontwormen, waarom vertelt de DA dat niet aan mij?? Verdorie, wat zal ik dan doen, nu meteen maar die pil erin? Hij heeft zijn vorige pil gehad 28-02, toen ik dus die wormpies zag.
Door zurca
#298444
Even nog een vraagje over ontwormingsmiddelen.
Deze middelen werken niet preventief, toch? Nu heb ik gelezen dat de middelen die je bij de da koopt beter zijn dan de goedkopere die je bij de dierenwinkel koopt. De "betere" van de da zouden dan ook wel langer, en dan dus wel preventief, werken???
Niet dat ik vanplan ben preventief te gaan ontwormen maar ben gewoon nieuwschierig naar wat jullie hier van vinden ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door