Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2205615
Mijn vorige da hanteerde 6,9,12 en 16 ( :o :o) weken en dan met 1 jaar en 4 maanden de booster, dus 1 jaar na de laatste enting.

Dankzij zijn overmoedige en overbodige enten is Tom ziek geworden door die 16 weken prik (ben pas daarna gaan lezen...) en heb ik de booster nooit laten zetten.
Tom word volgend jaar getiterd.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2242003
martine-tom schreef: Mijn vorige da hanteerde 6,9,12 en 16 ( :o :o) weken en dan met 1 jaar en 4 maanden de booster, dus 1 jaar na de laatste enting.

Dankzij zijn overmoedige en overbodige enten is Tom ziek geworden door die 16 weken prik (ben pas daarna gaan lezen...) en heb ik de booster nooit laten zetten.
Tom word volgend jaar getiterd.
Wanneer ga je titeren Martine? Dan kunnen we misschien wat samen combineren. Baiko moet nu geënt worden volgens schema, maar hij heeft tot zijn vierde alle entingen gehad. Dus deze keer sla ik over. Maar ik wil wel eind dit jaar of in ieder geval volgend jaar februari laten titeren. Zei het alleen maar dat ik een 'bewijs' heb dat de waarden nog goed zijn.

Charlie zou in augustus geënt moeten worden, ze wordt dan twee, ook bij haar weet ik niet of ik laat enten. Ze heeft hiervoor wel de puppen-entingen gehad en de booster na een jaar.
Door Janie2
#2242769
De Ziekte van Carré of Hondenziekte

Het pathogene agens van hondenziekte (Ziekte van Carré of distemper) is een morbillivirus (CDV). De ziekte neemt verschillende klinische vormen aan, dikwijls met zenuwsymptomen, die dodelijk kunnen zijn. Tijdens de acute fase van deze infectie kan immunodepressie optreden. Vaccinatie is dus onontbeerlijk bij pups.
Vaccin
De hondenziektevalentie komt uitsluitend voor in multivalente vaccins. Het vaccin tegen hondenziekte bevat een levend verzwakt virus.
Bescherming
Eén enkele toediening biedt een bescherming indien deze plaats heeft op de leeftijd van 12 weken of later, wanneer de maternale immuniteit niet meer met de vaccinatie interfereert.
Opmerking
Soms laat de bijsluiter van het vaccin toe de pup op nog jongere leeftijd (6 weken) te vaccineren. Elke vaccinatie vóór de leeftijd van 12 weken dient echter herhaald te worden na deze leeftijd.


Oke...waarom doen we dat dan in godsnaam al op 6 weken... en niet pas bij 12!
Gewoon 1 x met 12 weken, en niet 2 x in zo' korte tijd bij zo'n jong hondje..
of lopen pups zoveel risico?

Mijn hond word in maart een jaar, maar ik ga niet klakkeloos enten.
Ik hoop te kunnen titeren.. als hij dat toelaat.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2243340
Ik ben het helemaal met je eens. Hondenziekte komt ook in Nederland niet meer voor, dus voor pups is eigenlijk alleen parvo van belang. En als ze dan maar een keer geënt worden voor hondenziekte op of na 12 weken, is het prima.
Door Martine-Tom
#2243757
WillyP schreef: Wanneer ga je titeren Martine? Dan kunnen we misschien wat samen combineren. Baiko moet nu geënt worden volgens schema, maar hij heeft tot zijn vierde alle entingen gehad. Dus deze keer sla ik over. Maar ik wil wel eind dit jaar of in ieder geval volgend jaar februari laten titeren. Zei het alleen maar dat ik een 'bewijs' heb dat de waarden nog goed zijn.

Charlie zou in augustus geënt moeten worden, ze wordt dan twee, ook bij haar weet ik niet of ik laat enten. Ze heeft hiervoor wel de puppen-entingen gehad en de booster na een jaar.
mss kunnen we aansluiten in de titer in rotterdam van Tannetje, dat we de benzine delen oid?
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 932.0.html

Oh dat is in juni pas zie ik...
Door Martine-Tom
#2243834
WillyP schreef: Voor mij is dat vroeg genoeg, ik heb het topic ook gezien. Kunnen we idd kosten delen.
Mij ook prima hoor, ben toch al iets van 15 maanden te laat dus die paar maanden kunnen er ook wel bij :biggrin2:
Jij hebt een strakker schema dan ik dus als jij afspreekt hoe en wat schik ik me wel :)
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2243848
martine-tom schreef: Mij ook prima hoor, ben toch al iets van 15 maanden te laat dus die paar maanden kunnen er ook wel bij :biggrin2:
Jij hebt een strakker schema dan ik dus als jij afspreekt hoe en wat schik ik me wel :)
Ik heb me onder voorbehoud aangemeld. Doe jij het even voor jezelf.
Ik ga nog wel even navragen of de DA het hier in de buurt ook kan doen en wat dat kost. (waarschijnlijk kunnen ze dat wel, maar is het reteduur :-X) Maar wil het wel even weten.)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door