Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dian
#2170937
Rakker heeft zijn laatste enting gehad toen hij 3 of 4 jaar was, nu is ie 7, een paar keer getiterd en die zijn hoog........

hij krijgt alleen rabies, omdat hij mee gaat op vakantie naar het buitenland
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2171048
Mevroi Kruim schreef: Van de fabrikant?Wat een akelig experiment trouwens, dat eerste :-X
Nee hoor, volgens de fabrikant werkt het gewoon een jaar.
o da's appart, hier staat ook 6 maanden :g:
http://db.cbg-meb.nl/MarketedAuth/v9243 ... 072008.pdf
maar dan zou het vaccinatieschema wat de fabrikant adviseert niet kloppen..
Laatst gewijzigd door *Dorothea* op zo 20 nov 2011, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cathelijn
#2171266
Floor is nu 10 jaar en is voor het laatst gevaccineerd met de cocktail toen ze 4,5 was. Sindsdien heeft ze nog 1 keer een rabiesvaccinatie gehad.
Dat was vorig jaar, dus ze kan er nog even mee vooruit. Grote kans dat ze tegen die tijd niet meer mee naar het buitenland gaat, dus ook geen rabiesvaccinatie meer krijgt.
Door Martine-Tom
#2171439
*Dorothea* schreef: Nee hoor, volgens de fabrikant werkt het gewoon een jaar.
o da's appart, hier staat ook 6 maanden :g:
http://db.cbg-meb.nl/MarketedAuth/v9243 ... 072008.pdf
maar dan zou het vaccinatieschema wat de fabrikant adviseert niet kloppen..
Ik heb eigenlijk geen idee, het is mij altijd verteld dat het max 10 maanden werkt dus dat je dat in het voorjaar moet laten zetten zodat ze het zwemseizoen beschermd zijn.
Maar ik heb besloten niet meer tegen weil te enten omdat hij er zo ziek van werd dus heb me er verder nooit meer in verdiept als ik eerlijk ben ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2171474
In de bijsluiter van de Nobivac lepto staat: Herhalingsvaccinatie: elke 6 tot 12 maanden. Een hervaccinatie interval van 6 maanden wordt aangeraden om bescherming te verkrijgen tegen klinische leptospirose veroorzaakt door de serovar icterohaemorrhagiae.
Door Martine-Tom
#2171477
Hitam schreef: In de bijsluiter van de Nobivac lepto staat: Herhalingsvaccinatie: elke 6 tot 12 maanden. Een hervaccinatie interval van 6 maanden wordt aangeraden om bescherming te verkrijgen tegen klinische leptospirose veroorzaakt door de serovar icterohaemorrhagiae.
Is dat de variant die ze van rattenurine kunnen krijgen?
(Wist niet eens dat er meer varianten waren :-[)
Door Lizzy
#2171505
martine-tom schreef: Is dat de variant die ze van rattenurine kunnen krijgen?
(Wist niet eens dat er meer varianten waren :-[)
Er zijn er meer dan 200 verschillende serovars/varianten!
Door Lizzy
#2171508
Hitam schreef: In de bijsluiter van de Nobivac lepto staat: Herhalingsvaccinatie: elke 6 tot 12 maanden. Een hervaccinatie interval van 6 maanden wordt aangeraden om bescherming te verkrijgen tegen klinische leptospirose veroorzaakt door de serovar icterohaemorrhagiae.
Dus 99% van onze honden zijn slechts de helft van het jaar beschermd. Gut, nog een wonder dat er niet wekelijks honderden honden dood neervallen!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2171520
Lizzy schreef: Dus 99% van onze honden zijn slechts de helft van het jaar beschermd. Gut, nog een wonder dat er niet wekelijks honderden honden dood neervallen!
Nou dat dacht ik dus ook.
ik vind het raar dat het schema van nobivac dan 1 keer per jaar lepto opneemt en niet eens seizoensgebonden.
Overigens vind ik het dus ook raar dat we op 9 en 12 weken vaccineren, terwijl de maternale immuniteit tot 16 weken van invloed kan zijn.
Door Deesje
#2172523
*Dorothea* schreef: Overigens vind ik het dus ook raar dat we op 9 en 12 weken vaccineren, terwijl de maternale immuniteit tot 16 weken van invloed kan zijn.

maar dat geldt toch voor alle vaccinaties?? maar puppenmensen zijn natuurlijk makkelijker bang te maken met hun puppenkind en de zorg daarvoor, de wil om te beschermen...
Door *Yvje*
#2172760
Hmmm.. ik snap er nog niks van !! Hihi .. wel of niet enten, alleen tegen Weil of helemaal niks,
eens in de zoveel jaar of nooit meer ...

Weet iemand hoe duur titeren ongeveer is ? Is dit duurder dan de enting zelf ?
Mijn ouders hun hond moet namelijk tegelijk met de mijne en die waren ook
wel benieuwd naar het niet enten verhaal, maar als titeren duurder is als enten
gaan ze het hoogstwaarschijnlijk niet doen.
En stel dat ik ze wil laten titeren, moet dit dan ieder jaar om te kijken hoe het zit
met de antistoffen ? En doen de meeste DA dit wel trouwens ?
Ik vraag het me af of ze uberhaubt wel eens weten wat dit is ?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door