Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2172802
*Yvje* schreef: Hmmm.. ik snap er nog niks van !! Hihi .. wel of niet enten, alleen tegen Weil of helemaal niks,
eens in de zoveel jaar of nooit meer ...

Weet iemand hoe duur titeren ongeveer is ? Is dit duurder dan de enting zelf ?
Mijn ouders hun hond moet namelijk tegelijk met de mijne en die waren ook
wel benieuwd naar het niet enten verhaal, maar als titeren duurder is als enten
gaan ze het hoogstwaarschijnlijk niet doen.
En stel dat ik ze wil laten titeren, moet dit dan ieder jaar om te kijken hoe het zit
met de antistoffen ? En doen de meeste DA dit wel trouwens ?
Ik vraag het me af of ze uberhaubt wel eens weten wat dit is ?
Ja ze weten wat het is, en nee de meesten doen het niet, althans hier in de buurt niet.
In mijn geval is titeren duurder dan enten, maar het gaat mij niet om de kosten maar om de gezondheid van mijn dier.
Door Bieke
#2174461
Ik heb nu nog 3 honden. Ik stopte 13 jaar geleden met vaccineren. Mijn honden (retrievers) worden ouder dan gemiddeld. Ik heb nu de laatste Lab. Die is bijna 14. Die heeft alleen pupentingen gehad. Daar ontwikkelde ze 2 sponzige gezwelletjes op haar wangen van. Ik wist dat het een vaccinatiereactie was en ze is nooit meer gevaccineerd. Dank zij haar topfokster, die de ballen verstand had van voeding heb ik het eerste jaar Hill"s Lam/rijst gevoerd. Toen ze 10 maanden was werd ze kreupel. HD. D2-E1. Toen ben ik vers gaan voeren en heb niet meer gevaccineerd. De volgende hond (een Golden) is nu bijna 8, is nog nooit gevaccineerd en mijn meest gezonde hond. Ik fokte er een nest bij, maar de pupkopers wilden wel een gevaccineerde, dus heb ik ze met 7 weken, tegen mijn wil in, laten vaccineren. ik fok dus niet meer. Haar dochter heeft alleen die ene vaccinatie gehad en dat was genoeg. Ze is overgevoelig voor kleine kinderen. Een vaccinatiereactie die niemand kent.
Ik heb zo veel gelezen over vaccinaties en elk boek weer sterkte mij in mijn besluit om niet meer te vaccineren. Ik hoef ook geen griepspuit. En als ik kinderen had gehad en ik wist, wat ik nu weet, dan had ik ze nooit laten vaccineren.
Dat is mijn mening. Maar wel gestoeld op veel lezen.
Door vagebond
#2174607
Ik ben 5 jaar geleden gestopt met enten. Ook de paarden worden niet meer geent. Die laat ik over 5 jaar alleen voor tetanus weer enten. Dan zit er 10 jaar tussen de 2 tetanusentingen.
Ma Biche kreeg op jonge leeftijd iedere keer na de enting een gezwel, 2x weg laten halen, daarna niet meer laten enten en ook geen rare gezwellen meer.
Na het inlezen op internet heb ik ook besloten de honden niet meer te enten. Alleen onze jonge teckel van 10 maanden wordt volgend jaar getiterd en evt. zo nodig geent.

Ook mijn zoon krijgt elk jaar een oproep voor de griepprik, die gaat direkt de prullebak in. Mijn moeder, die 3 jaar geleden overleden is, had 1 long en zou ook volgens haar arts elk jaar een griepprik moeten halen. Ze heeft het nooit gedaan, en erg gezond was ze niet, maar nooit griep of longontsteking gehad. Dus ik heb wel twijfels bij die griepprik.

Het zwemmen vind ik wel eng, ik laat Gina alleen in "fris" water zwemmen. Toch wel beetje bang ben ik voor Weil.
Maar als jij retrievers hebt, die zwemmen toch ook vaak?
Gr. Ingrid
Door *Yvje*
#2174685
Hmmm.. gezwellen zijn idd niet de bedoeling !
Ik vind het echt moeilijk om een beslissing te nemen eerlijk gezegt,
je leest zoveel tegenstrijdige dingen op het internet.
Ik vind het best een eng idee dat ze misschien ernstig ziek zouden worden
doordat ik ze niet meer wil laten enten ...

Titeren is voor mij overigens geen optie, doen ze hier dus helemaal niet in de buurt ..

Moeilijk ..  :-\
Door Bieke
#2175512
Uiteraard zwemmen mijn honden. Het zijn immers waterhonden.
Ik zorg voor een zo goed mogelijk immuunsysteem en dan moeten ze ziekten aankunnen.
Dierenartsen maken je vaak ook bang m.b.t. vaccinaties en werken op je schuldgevoel.
Niet bij mij. Ik heb er meer over gelezen dan 95% van de dierenartsen.
Een paar weken geleden nog bij het SBS 6 programma over dierenartsen.
Dierenarts Mark kreeg een oud Markiesje dat wat mankeerde. Hij duwde er meteen ook een vaccinatie in.
Kort erna was de hond dood. Hoe zou dat nu gekomen zijn?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#2177734
*Yvje* schreef: Zoals de titel al zegt, hoevaak enten jullie je hond ?
Tara moet binnenkort weer, in Januari om precies te zijn,
maar nu ik er achter ben dat het helemaal niet zo gezond is als
wordt beweerd door DA's twijfel ik.
De katten gaan ook eens in de drie jaar dus waarom een hond niet ?
Was benieuwd hoe jullie er over denken ?
hier ook niet als het niet nodig is. Ik laat mijn honden titeren
Door Martine-Tom
#2178132
Bieke schreef: Uiteraard zwemmen mijn honden. Het zijn immers waterhonden.
Ik zorg voor een zo goed mogelijk immuunsysteem en dan moeten ze ziekten aankunnen.
Dierenartsen maken je vaak ook bang m.b.t. vaccinaties en werken op je schuldgevoel.
Niet bij mij. Ik heb er meer over gelezen dan 95% van de dierenartsen.
Een paar weken geleden nog bij het SBS 6 programma over dierenartsen.
Dierenarts Mark kreeg een oud Markiesje dat wat mankeerde. Hij duwde er meteen ook een vaccinatie in.
Kort erna was de hond dood. Hoe zou dat nu gekomen zijn?
Ja dat irriteerde me dus ook al, beest was hardstikke ziek "en dan nu nog ff zijn jaarlijkse (???) prikje" ??? Dacht dat alleen GEZONDE dieren een prik mochten...
Door Suzanne
#2180030
Ik probeer over de entingen na te denken ;-) en heb de volgende beslissingen genomen:

- Mevrouw Guinnie wordt niet meer geent, behalve rabies (als ze tijd van leven heeft, april/mei 2012 weer) zodat ze mee kan naar het buitenland.

- de heren Merlijn en Tristan gaan conform het schema van Nobivac / Intervet; om de 3 jaar de grote cocktail, tussendoor uitsluitend Weil.
Voor de trainingen moeten ze "conform schema" geent worden en ook als ik e mee wil nemen naar een show moet er een geldige enting inzitten.
Hier voel ik me goed bij.

De entingen wil ik nog "gelijk trekken" zodat ik met 1 afspraak bij de DA alles erin kan laten jassen (eh.. bij verschillende honden dus). Ik laat onder geen voorwaarde RAbies en "de rest" tegelijk enten in 1 hond.

Suzanne
Door qlimax1
#2180079
Dat van die dierenarts Mark verbaasde mij ook :S een enting mag inderdaad alleen in een gezonde hond! Of die enting nou voor de dood van de hond heeft gezorgd..weet ik niet. Net zo min dat ''de fokker die de ballen verstand van voeding had'' met brokken ervoor gezorgd heeft dat de hond HD heeft gekregen. Zoveel mogelijke oorzaken. Maar goed. Terug op het enten: Ik ent mijn beesten gewoon elk jaar. Nooit problemen gehad. Dus blijf het ook gewoon doen. Ook omdat ze veel in contact komen met andere honden, ik veel in contact kom met import hondjes, en naar de cursus gaan.
Door Martine-Tom
#2180478
*Yvje* schreef: Kan ik niet gewoon eens in de zoveel jaar laten enten ?
Ja hoor, dat kan ook, mits je niet naar buitenland/clubs/tentoonstellingen gaat waar ze eisen stellen kan je doen wat je wil ;)
Er zijn zelfs mensen die elk jaar de grote cocktail laten zetten, of het verstandig is is een ander punt maar het kan wel :)
Door suzanne 1
#2180673
Als het nodig is  ;)
Voor de kleine cocktail laat ik titeren door Tannetje, mocht er dan iets te laag zijn dan wordt dat geent. Zoals laatst bij Jamey, die had de parvo te laag. dus is hij geent voor parvo.
Wij enten alleen de kleine cocktail (parvo, leverziekte, hondenziekte) als dat nodig is en Rabies 1x in de 3 jaar i.v.m. buitenland. De rest doen we niet.
Dus geen Weil, kennelhoest of Para-influenza.
Door *Yvje*
#2181114
Titeren is dus geen optie voor mij ... helemaal niet voor de hond van mijn ouders, die gaan niet meer geld uitgeven
dan voor een enting weet ik nu al. Das hun keus natuurlijk .. maar zouden ze het wel willen kan het toch niet omdat
ze het hier in de buurt nergens doen en ik kan ze niet vragen honderden km's te rijden.
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit.. het is me allemaal iets te verwarrend .. iedereen doet ook weer andere entingen.
Ik weet inmiddels nog steeds niet wat ik ga doen dus ... ben bang dat het maar gewoon weer enten word ..
Het is me allemaal nog iets te vaag ..
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door