Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#305426
sylvia schreef: ja tetanus is een ander geval
(geheel off-topic, waarvoor excuus) Kennelijk! Want onze paardjes moeten als ze aan wedstrijden meedoen IEDER JAAR tegen tetanus geënt worden. Nogal een verschil ...

En weer on-topic: zouden honden die veel met paarden in aanraking komen, en bv graag hun dieet vervolmaken met paardemest, ook tegen tetanus geënt moeten worden?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#305899
Kruimel schreef: (geheel off-topic, waarvoor excuus) Kennelijk! Want onze paardjes moeten als ze aan wedstrijden meedoen IEDER JAAR tegen tetanus geënt worden. Nogal een verschil ...

En weer on-topic: zouden honden die veel met paarden in aanraking komen, en bv graag hun dieet vervolmaken met paardemest, ook tegen tetanus geënt moeten worden?
Volgens mij is dat ieder jaar tetanus enten echt belachelijk..
En waarom zouden honden die paardenvijgen eten ook tegen tetanus geent moeten worden ?

(Ik zou dat trouwens niet toelaten dat mijn hond paardenvijgen eet, ivm ontwormen van de paarden)
Door Mevroi Kruim
#306057
sylvia schreef: Volgens mij is dat ieder jaar tetanus enten echt belachelijk..
En waarom zouden honden die paardenvijgen eten ook tegen tetanus geent moeten worden ?

(Ik zou dat trouwens niet toelaten dat mijn hond paardenvijgen eet, ivm ontwormen van de paarden)
Ik vind het ook belachelijk, maar zo zijn de regeltjes. Dus maar geen wedstrijden (zijn toch saai).
Honden tegen tetanus enten: ik weet zo gauw niet hoe tetanus overgebracht wordt, maar het wordt wel geassocieerd met paarden, en ik vroeg me af of honden die met paarden omgaan ook een risico lopen.
En mijn hondjes mogen alleen mest van onze eigen paarden eten, dan weet ik zeker wanneer ze ontwormd zijn.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#306741
Tetanus komt door straatvuil, dus alle vuiligheid die je buiten tegenkomt. En dat in combinatie met een (diepe) wond.
Honden zijn erg ongevoelig voor tetanus, maar het komt een heel enkele keer voor.
Door 202spots
#306925
Bieke schreef: Ik heb ook al aan Jean Dodds gedacht. Ook voor de schildklier heeft zij een test die 6 dingen meet en niet de 2 waar ze hier in Nederland meestal op testen.
Ik zit er over te denken om volgende week weer is te kijken hoe 't er van binnen uit ziet...
Het is nu bijna 3 jaar geleden dat ik deze test heb gedaan.
PROFILE #7200 CBC, DIFFERENTIAL, SUPERCHEM (includes liver enzymes) AND D8T THYROID
Send 1 ml whole blood in LLT (Lavender top tube or EDTA and 1.5 ml of separated serum as described for D8T thyroid. Include ice pack when shipping for whole blood, but do not freeze sample. $79.50
more tests op:
http://www.canine-epilepsy-guardian-ang ... ctions.htm
Door Mevroi Kruim
#307182
Hitam schreef: Tetanus komt door straatvuil, dus alle vuiligheid die je buiten tegenkomt. En dat in combinatie met een (diepe) wond.
Honden zijn erg ongevoelig voor tetanus, maar het komt een heel enkele keer voor.
Ja natuurlijk, hehe. Bedankt!

Goeie spreuk trouwens in je handtekening!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door