Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#257081
Hitam schreef: Ik wordt geacht me eens in de 15 jaar tegen tetanus te laten enten.
ja tetanus is een ander geval
Door Scarlett
#276030
Angelique schreef: Waarschijnlijk stuurt hij het dan op naar Brussel.
Naar Brussel? ik woon daar vlak in de buurt en ik ben dus op zoek naar iemand die het zal doen bij mijn honden. kun je mij misschien meer vertellen Angelique?

Thesi
Gebruikersavatar
Door Angelique
#276073
Scarlett schreef: Naar Brussel? ik woon daar vlak in de buurt en ik ben dus op zoek naar iemand die het zal doen bij mijn honden. kun je mij misschien meer vertellen Angelique?

Thesi
Uh nee. In Brussel zit gewoon een groot lab wat allerlei bloedtesten uitvoert. Denk niet dat je er zelf langs kan, dat zal via je DA moeten.
Door 202spots
#276075
Angelique schreef: Uh nee. In Brussel zit gewoon een groot lab wat allerlei bloedtesten uitvoert. Denk niet dat je er zelf langs kan, dat zal via je DA moeten.
Ik weet niet of 't mogelijk is,maar wanneer ik door mijn DA de bloed laat afnemen,dan kan ik zelf de buisjes bloed naar Dr.Dodds Lab brengen om te laten onderzoeken.
Ik betaal dan 'n paar $$ aan de DA voor 't aftappen,en bij Dr.Dodds kan ik alle 2 de Spots laten testen voor 't zelfde wat ik bij m'n DA per hond moet betalen.
En ja hoor,m'n DA weet wat ik doe en hij geeft me nog gelijk ook! ;D

Ik weet dus niet of het in Brussel mogelijk is om dat te doen,maar als je zo dicht bij de Lab zou wonen is 't misschien de moeite waard om uit te vinden ???
Gebruikersavatar
Door Hitam
#276125
Trouwens, om misverstanden te voorkomen, ik heb de prijs van de titerbepaling moeten verhogen naar €45,00. Inkoopkosten waren iets hoger dan vorige keer.
Door Lizzy
#276126
Hoi Tannetje, bestaat er ook een HCC titers? Ik vind het zooo verdomd jammer dat er geen Weil titers bestaat.... Eigenlijk best gek he, zeker nu de enting 1 jaar bescherming zou moeten geven? Of zie ik dat verkeerd?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#276129
De makers van de test die ik gebruik, Biogal in Israel, zeiden dat de titer van de leptospirose enting zo laag is dat die niet met zo´n test te meten is.

En van HCC bestaat hij niet.
Ook voor katten hebben ze het alleen voor leukose en niet voor de entingen.

Dat komt volgens mij omdat ze niet ontworpen zijn om entingstiters te meten. Ze zijn eigenlijk gemaakt om de ziekte te diagnosticeren.
Door Lizzy
#276133
Hitam schreef: De makers van de test die ik gebruik, Biogal in Israel, zeiden dat de titer van de leptospirose enting zo laag is dat die niet met zo´n test te meten is.

En van HCC bestaat hij niet.
Ook voor katten hebben ze het alleen voor leukose en niet voor de entingen.

Dat komt volgens mij omdat ze niet ontworpen zijn om entingstiters te meten. Ze zijn eigenlijk gemaakt om de ziekte te diagnosticeren.
Dus ze maken de test wel, maar eigenlijk werkt de test niet? Ook stom... >:(.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#276144
Ze maken de test om te kijken of een hond de ziekte leptospirose heeft. Kennelijk hebben ze dan wel een hoge titer.
Zegt natuurlijk ook veel over de enting.
Gebruikersavatar
Door chooky
#276473
Tannetje, weet jij of HCC nog vaak voorkomt?
Ik lees bij Atjo dat het nog nauwelijks voorkomt, en dat het vooral risico's met zich meebrengt voor jonge honden met weing weerstand.
Door casangio
#278472
Even voor alle duidelijkheid.

Voor welke ziektes kun je titers laten bepalen:

Voor zover ik het heb gelezen zijn leptospirose en weil uitgesloten.

Misschien een domme vraag maar waar staat HCC voor: Hondeziekte????
Laatst gewijzigd door casangio op do 10 mar 2005, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#278786
Titers kan ik alleen parvo en hondenziekte doen.

HCC is Hepatits Contagiosis Canis oftewel besmettelijke leverziekte. Een besmettelijke leveronsteking.
Door Bieke
#280861
Ik heb ook al aan Jean Dodds gedacht. Ook voor de schildklier heeft zij een test die 6 dingen meet en niet de 2 waar ze hier in Nederland meestal op testen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door