Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Scarlett
#276021
Zoooo dit heeft me goed gedaan dit allemaal te lezen ben gelijk doorgegaan met e-mails sturen naar de fokster en de da met wie zij samenwerkt!

Goed van jullie zeg om alles hier zo duidelijk te verwoorden voor ons die het nog niet allemaal zo duidelijk door hebben... ;)
Thanks!
Door Bieke
#280852
Ik ben heel blij met het feit, dat mensen hier serieus over vaccinaties nadenken en willen leren. Een hele vooruitgang na een Labradorforum, waar ik alleen maar vertelde dat ik vers voerde. Het commentaar.
Ik heb een uitgebreide studie gemaakt van de vaccinaties. Iedereen moet zelf een keuze maken en zelf kennis verzamelen, want van de dierenartsen hoef je het niet te hebben.
Ik vaccineer nu al 7 jaar niet meer. In de eerste paar jaar gebruikte ik nosodes, maar nadat mijn honden in die jaren niet dood neergevallen waren, nam ik het risico en stopte helemaal.
Goed dat er hier gediscussieerd kan worden.
Door Cathelijn
#289561
ik ben eruit :D
Dit jaar alleen ziekte van Weil. Ik heb een Poolse ex-collega gesproken (met hond) en volgens haar zijn er geen extra gevaren in Polen die er in Nederland niet zijn, dus voor onze reis is het ook geen probleem. Een hondsdolheids-enting heeft hij vorig jaar nog gehad en is officieel niet nodig om te herhalen.
Nu alleen de dierenarts nog...
Door Lizzy
#289579
Cathelijn schreef: ik ben eruit :D
Dit jaar alleen ziekte van Weil. Ik heb een Poolse ex-collega gesproken (met hond) en volgens haar zijn er geen extra gevaren in Polen die er in Nederland niet zijn, dus voor onze reis is het ook geen probleem. Een hondsdolheids-enting heeft hij vorig jaar nog gehad en is officieel niet nodig om te herhalen.
Nu alleen de dierenarts nog...
Hoe bedoel je "nu alleen de dierenarts nog"?
Door Ine
#289601
Lizzy schreef: Hoe bedoel je "nu alleen de dierenarts nog"?
Die snap ik ook niet!
Maar die Rabiës moet wel bijgeschreven staan in het Europees paspoort. De enting is bij de meeste merken nog steeds 1 jaar geldig! :-\ Even goed kijken dus!
Door Cathelijn
#290334
hij is geent met Nobivac, dus dat moet goed zijn.
Ik heb een dierenarts die altijd vanzelfsprekend alles ent, dus ik moet even kijken hoe hij gaat reageren. Maar de cocktail gaat er gewoon niet in!!
Door Nathalie.
#290591
Wij komen ook bij een homeopathische da en hij is ook geen voorstander van zomaar enten. Hij vond dan ook dat het ene jaar de cocktail en het andere jaar alleen parvo/weil prima kon. De andere da die ik gebeld heb vond het maar niks en zei : "als je hond dan ziek wordt dan gaat hij gewoon dood.Dan kunnen we wel met zijn allen verdrietig zijn maar daar heb je dan zelf voor gekozen".
Ik ent dit jaar alleen parvo/weil.
Door Mevroi Kruim
#305237
Ik laat sinds drie jaar ook mijn beesten niet meer jaarlijks enten, en ik overweeg ernstig om de ouwetjes helemaal niet meer te laten enten en alleende jonge hond tegen leptospirose (ben ik nog niet uit).
Nu ga ik dit jaar voor het eerst sinds jaren weer eens serieus met vakantie, naar IJsland, en dan kunnen de hondjes echt niet mee, dus opvang gevonden bij een huiskamerpension. Ja, maar dan moeten ze wel volledig geënt zijn hoor! Zelfs tegen kennelhoest. Maar ... dat hebben ze al gehad! Nou, dat moet toch! Maar weet je wel dat jaarlijks enten juist een vermindering van immuniteit veroorzaakt? Ja, dat weet ik wel, maar de klanten vragen dit nu eenmaal dus ... :-X :-X :-X
Gelukkig komt mijn jongste zoon oppassen, die vond het te gek voor woorden en is dol op de beestjes.
Door Cathelijn
#307598
nou ik was gisteren bij de dierenarts. Vertelde dat ik alleen Weil wilde laten enten en de rabiësenting geldig wilde laten maken tot 2007. Ik kon wel merken dat het een beetje begint te rommelen in de entingswereld. Nobivac heeft folders uitgebracht met vernieuwde schema's (nog te vaak enten naar mijn zin, maar het is een start). Eerst vond ze (de da, ik kende haar niet) dat ze ook parvo of parainfluenza moest geven, maar daar was ik het niet mee eens, dus gaf ze een losse Weil-enting. Over de rabiësenting deed ze niet echt moeilijk. Probeerde meer adviserend te zijn. Dat ging dus allemaal goed, ook voor Jonas. Toen liet ik nog even al zijn nagels knippen (met drie personen moeten doen :(). Hij raakte behoorlijk van slag maar werd uiteindelijk rustig. Nu kan hij er weer even tegenaan.
Ik had het idee dat de da een beetje overrompeld was. Ik denk dat niet veel mensen vragen stellen over de entingen. Oh, Carnibest kende ze niet. Ze was wel geïnteresseerd, maar vroeg ook of het een beetje gekookt was. Ik zei nee, wel diepgevroren. Oh zei ze, dan is het goed :)
Pfff, dat was het weer ;D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door