Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#2068282
Bas is onder behandeling bij Hella Mentjox nu en krijgt sinds een een maand of twee iedere ochtend een capsule darmclear van Orthica door zijn eten ivm zijn darmen uiteraard. Sinds hij dit krijgt heb ik geen teek meer gezien. Kan toeval zijn, maar hij had er iedere week wel 2 of 3 van in en om huis en als we in de bossen waren geweest kon ik echt oogsten. Ik behandel hem niet met iets chemisch vanwege zijn immuunsysteem wat slecht werkt. Een aantal van de ingredienten zijn chlorella, grapefruitzaad, gemberwortel en aloe vera.
Weet iemand wellicht of 1 van deze ingredienten een 'bewezen' werking tegen teken heeft? Net zoals knoflook bijvoorbeeld? Pure nieuwsgierigheid!
Door miik
#2068758
kojak schreef: Ik weet het niet maar heb pas inderdaad ook gehoord dat last hebben van teken een weerstand probleem kan zijn, super interessant :)
Ja dat geloof ik ook...

Ik heb 14 maanden in Canada gewoond en daar zag je vaak dat jonge dieren die niet fit waren onder de teken zaten.
(jonge hertjes enzo)
Door _Sandra_
#2079077
die van mij hebben gewoon teken, omdat het er in het bos echt van barst. frontline helpt wel, maar is goor spul...

dana heeft er meer... waarom? Omdat zij de bosstruiner is en eddie meer op het pad blijft.

Hoezo zou het weerstand zijn... teken willen gewoon bloed. lijkt me sterk dat ze liever zwakker bloed hebben dan sterk bloed.

wat kost dat darmclear van Orthica? ik zou het wel eens willen proberen...
Door Jantina
#2087024
Het is een voedingssupplement en geen medicijn. Maar nog steeds geef ik het aan hem en nog steeds, ondanks boscrossen en andere honden die er wel onder zitten, is hij van een gevoelige hond voor teken naar een hond gegaan die er geen een meer heeft! Ik snap er niks van! maar ben er erg blij mee!
Door miik
#2087508
_Sandra_ schreef: Hoezo zou het weerstand zijn... teken willen gewoon bloed. lijkt me sterk dat ze liever zwakker bloed hebben dan sterk bloed.
Mogelijk heeft het te maken met de geur die de huid afscheid wat de ene hond aantrekkelijker maakt dan de andere hond...
En dan denk ik even aan een oude zieke zwakke hond, die heeft een duidelijk andere geur dan een gezond dier.
Muggen hebben ook een sterke voorkeur ondanks dat ze "gewoon " bloed willen....
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2091556
Zou dit ook voor vlooien gelden?

Hier een hond die geen vlooienbehandeling heeft gehad en ook geen last van vlooien. In hetzelfde huis ook een kleiner (opvang)hondje, sinds vijf weken hier in huis, last van vlooien, druppels gekregen, nog steeds last en nu een vlooienband en nog vlooien te vinden op zijn lijf.
Kat is al wat ouder, na een gevecht heeft die vlooien opgelopen (althans dat denken we) na vlooiendruppels heeft ook de kat nog steeds een enkele vlo.
Door Elvira
#2094655
Ik wil je enthousiasme niet temperen, maar mijn hond heeft de laatste maand ook nauwelijks teken terwijl hij er een paar maanden geleden veel had (deels  lopend gelukkig). Mijn ervaring is dat mei-juni de teken maanden zijn en het vanaf augustus minder wordt.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door