Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2068883
Hitam schreef: Dat is nu bijna over, toch? Je zou het over een week of twee kunnen doen.
Haar laatste dag van de loopsheid was 4 weken geleden (maar aangezien ik heb lopen tobben met een pus-muts, durf ik haar nu niet te vaccineren).
#2068889
Hitam schreef: Ik kom het maar heel zelden tegen. Ik denk dat bij mij zeker 90% van de volwassen honden (ouder dan 2) torenhoge titers heeft voor Parvo. Bij pups zie ik vaak dat ze geen antilichamen hebben tegen parvo.
Sita heeft alleen als pup puppyDP en parvo/weil gehad. Ik heb haar toen getiterd toen ze 10 was, parvo was +++++
#2069881
*Dorothea* schreef: Ik weet niet wat jouw ervaring is? Maar ik vind dat best veel honden niet voldoende afweer hebben opgebouwd tegen de pupentingen.
Ik vertel het tegenwoordig ook anders, ik zeg niet meer van tevoren dat de kans groot is dat er niet gevaccineerd hoeft te worden, omdat ik merk dat het toch een hele teleurstelling is als het wel moet gebeuren.
Dit is overigens wel de reden dat ik vind dat je op een jaar ofwel moet titeren ofwel moet enten. En pas daarna gaat de termijn van drie jaar in.
#2077020
Zo. Diza is getiterd en voor de komende 5 jaar onder de pannen.
(de waardes waren hoog zat en ze hoeft dus niet geent te worden)

Bedankt Tannetje voor je uitgebreide uitleg en de tijd die je ervoor neemt!

Judith
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door