Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lil
#2062232
Hier een hond die na een rabiës-enting altijd een dag of 5 ziek is. Gewoon ondefinieerbaar ziek: lusteloos, moe, sloom, nergens geen zin in, pokkehumeur (en hij is altijd het zonnetje), diaree, braken etc. Dus ja, ik geloof graag dat het door de rabiës-enting kwam dat ziek worden. Ik zou ook naar een holistische da gaan.

(als je naar de mijne gaat moet je onherroepelijk van hem aan vers, maar goed dat voer je ook al erbij).
Door Cizsel
#2064159
:'( :'( :'(

Storm heeft vandaag zijn rabiës gehad, omdat ik persé wil dat m'n hond meegaat op vakantie (waarvoor neem je anders een hond, dan om lekker samen te genieten?). Ik heb hier op BP al vaker dit soort dingen gelezen en krijg nu weer helemaal de kriebels.... denk dat ik vannacht maar op de bank ga slapen voor het geval er iets gebeurd!
Door Lizzy
#2064782
Ook al staat het advies je niet aan, hoef je niet neerbuigend te worden natuurlijk. Want hoe je het ook went of keert, je bent hier in de eerste, tweede, derde en 10de plaats op een rauw voeding forum. En als rauwe voeding je niet interesseert of je denkt er zo over zoals je op de vorige pagina zo weinig subtiel uitdrukt, dan vraag ik me in alle ernst af wat je op dit forum komt doen. 
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 22 jul 2011, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
#2066473
Lizzy schreef: Ook al staat het advies je niet aan, hoef je niet neerbuigend te worden natuurlijk. Want hoe je het ook went of keert, je bent hier in de eerste, tweede, derde en 10de plaats op een rauw voeding forum. En als rauwe voeding je niet interesseert of je denkt er zo over zoals je op de vorige pagina zo weinig subtiel uitdrukt, dan vraag ik me in alle ernst af wat je op dit forum komt doen.


goed zo lizzy


:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Door jara
#2068319
Quote Lizzy: En als rauwe voeding je niet interesseert of je denkt er zo over zoals je op de vorige pagina zo weinig subtiel uitdrukt, dan vraag ik me in alle ernst af wat je op dit forum komt doen

Quote Princeberners; Ik ben hier terechtgekomen via een vriendin, die wees me op de vele informatie die ik hier kan vinden over o.a. gezondheid.


Dat zoekt ze dus.... Lijkt mij toch niets mis mee.... Niet ALLES hoeft gerelateerd te worden aan brok, zoals TS ook al aangeeft, ook versgevoerd honden hebben soms onverklaarbare gezondheidsproblemen, al is het risico aanmerkelijk kleiner.

Problemen na entingen geldt voor alle honden, en daar was de informatievrag over.
#2068421
Lizzy schreef: Ook al staat het advies je niet aan, hoef je niet neerbuigend te worden natuurlijk. Want hoe je het ook went of keert, je bent hier in de eerste, tweede, derde en 10de plaats op een rauw voeding forum. En als rauwe voeding je niet interesseert of je denkt er zo over zoals je op de vorige pagina zo weinig subtiel uitdrukt, dan vraag ik me in alle ernst af wat je op dit forum komt doen.
Beste Lizzy, zoals in mijn 1e bericht al aangegeven, ben ik hier terechtgekomen via een vriendin die me wees op de vele informatie die hier op BP te vinden is. Ik had natuurlijk kunnen kiezen om me niet aan te melden en gewoonweg alles te gaan lezen, maar daar voel ik me niet goed bij, lezen wat jullie schrijven zonder dat jullie weten dat ik het lees.
Zoals je weet heb ik er dus voor gekozen om me wel aan te melden en een topic te openen met informatie over mijzelf, mijn zieke hond en de vraag of er meerdere honden een dusdanig heftige reactie hebben gehad op een Rabiës-enting.
Daar heb ik meerdere reactie's op gekregen en daar ben ik dankbaar voor!

Verder blijkt dat je als je jullie manier van voeren niet 100 % volgt en er een andere mening op nahoudt, je dan hier maar meteen afgemaakt wordt, zonder blikken of blozen en zonder te vragen waarom ik brok combineer met KVV, misschien heb ik daar wel een hele gegronde reden voor!
Niet alle brokken zijn bagger, jawel, de meeste wel, ben ik het helemaal mee eens, maar er zijn ook echt wel goede brokken, zo zwart/wit als jij het ziet is het niet

En inderdaad, zoals Jara ook aangeeft, niet alle gezondheidsproblemen zijn gerelateerd aan voeding. De problemen waar wij nu mee kampen al helemaal niet.
Neaco knapt overingens langzaam maar zeker op, hij wordt met de dag sterker en eindelijk is de koorts ook gezakt.


Ik ben in ieder geval blij met alle ervaringen die ik hier heb kunnen lezen, dank jullie wel daarvoor!!

Groet,
Marion
#2068813
Princeberners schreef: Sorry, maar wij hebben geen enkel bewijs gezien dat de honden die enkel barf eten een beter en gezonder leven leiden dan die van ons.
Kijk hier het forum maar eens rond en je komt allerlei ellende tegen, ook met barf gaan ze dood aan enge ziektes zoals bijv. kanker, helaas.
Tsja als je met zo'n reactie hier binnen komt vallen dan kun je een tegenreactie verwachten lijkt me. Je gaat toch ook niet met een shirt van Feyenoord bij de F side van Ajax zitten?
Misschien als je het op iets subtielere manier had gebracht dat de reacties ook wat vriendelijker waren geweest.
#2068841
jara schreef: Quote Lizzy: En als rauwe voeding je niet interesseert of je denkt er zo over zoals je op de vorige pagina zo weinig subtiel uitdrukt, dan vraag ik me in alle ernst af wat je op dit forum komt doen

Quote Princeberners; Ik ben hier terechtgekomen via een vriendin, die wees me op de vele informatie die ik hier kan vinden over o.a. gezondheid.


Dat zoekt ze dus.... Lijkt mij toch niets mis mee.... Niet ALLES hoeft gerelateerd te worden aan brok, zoals TS ook al aangeeft, ook versgevoerd honden hebben soms onverklaarbare gezondheidsproblemen, al is het risico aanmerkelijk kleiner.

Problemen na entingen geldt voor alle honden, en daar was de informatievrag over.
We zijn een rauwvoerforum met een afdeling voor gezondheidsvragen, geen gezondheidsforum die voor iedereen klaar moetvstaan. Heb je niets met rauwvoer, dan zijn er ook wel andere wegen om aan je info te komen. We steken onze tijd liever in, zeg maar, mensen die iets meer affiniteit hebben met de peilers van dit forum.
#2068973
De basis voor een goede gezondheid is goede voeding. Der Mensch/der Hund ist was er isst. Als de basis niet goed is dan kun je wel gaan zitten pielen met pilletje zus, supplementje zo, maar dat blijft dan dweilen met de kraan open.

Vergelijk het met iemand die bij de dokter komt met kwaaltjes, meldt dat hij 3x daags bij de Mac eet, ervan overtuigd is (op welke gronden?) dat dat prima voer is en of meneer/mevrouw dokter maar ff wil zorgen dat de kwaaltjes verdwijnen zonder dat z/hij iets aan zijn/haar dieet gaat veranderen. Tja, dan is zo'n arts snel uitgepraat denk ik zo.

Voeg daar dan bij de ronduit onaangename en arrogante toon waarop TS meent zich te moeten uiten en dan trek ik iig snel de conclusie dat ik daar mijn kostbare tijd en energie niet aan ga verdoen. Die besteed ik liever aan mensen die open staan voor goed voeren en die informatie nuttig gebruiken. Kwestie van rendement.

Er melden zich hier regelmatig mensen die menen dat ze recht hebben op snel gratis advies dat ook nog perfect in hun straatje past. Helaas voor die mensen, zo werkt het hier dus niet. Het is liefdewerk oud papier, er zijn hier veel mensen die belangeloos tijd en energie steken in het helpen van anderen, maar er is echt geen sprake van dat iemand die hier komt ook maar ergens recht op zou kunnen doen gelden.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door