Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2058696
Hallo allemaal, ik ben hier nieuw en zal me eerst even voorstellen; Ik ben Marion en heb een kleine kennel voor Berner Sennenhonden.Ik woon in het zuiden des lands.
Ik ben hier terechtgekomen via een vriendin, die wees me op de vele informatie die ik hier kan vinden over o.a. gezondheid.
Eén van onze honden is ernstig ziek geworden en dat naar alle waarschijnlijkheid door de Rabiës-enting, hij is nu aan de beterende hand gelukkig. Hij vertoonde bijna alle symptomen van Rabiës, dat was gewoon eng.
Ik heb inmiddels al wat informatie gevonden over de bijwerkingen op de enting, maar ben ook benieuwd naar jullie ervaringen.
Onze reu is 8 jaar oud en werd 5 weken ná de enting ziek, hij begon toen met neurologische problemen.
Allerlei andere symptomen volgde en voor ons een angstige tijd, het was immers niet duidelijk wat er aan de hand was en of hij erdoor zou komen of niet en nóg zijn we er niet met hem.

Ik ben erg benieuwd of hier iemand is die dit ziektebeeld herkend??


Met vriendelijke groet,
Marion
kennel "van de Prince Berners"
Door Lizzy
#2059061
Welkom op Barfplaats!

Ik weet niet precies welke symptomen jouw hond allemaal heeft gehad maar ja, ik ben bekend met veel problemen rond de rabies enting. Ik ken persoonlijk 2 Dalmatische Honden die oor/huidproblemen hebben gekregen na de rabies enting. Ik ben er van overtuigt dat mijn hond het aan haar nieren heeft gekregen na de enting, zijn er ook diverse honden op Barfplaats die problemen hebben gekregen na de enting en is er in de literatuur ook vrij veel geschreven over bijwerkingen van entingen. Met name rabies geeft soms ernstige gedrags-issues na de enting. Helaas is de meeste literatuur in het Engels geschreven. Mocht je daar geen problemen mee hebben, dan kun het beste op zoek gaan naar boeken van:

Dr. Ron/Ronald Schultze
Dr. Jean Dodds
Catherine O'Driscoll

Hier alvast een klein stukje over de mogelijke bijwerkingen van de rabies enting:

Possible rabies Vaccine side effects
The rabies vaccine is the only legally-required vaccine for companion animals in the United States. It’s administered primarily to protect humans from their pets should those pets be bitten by rabid bats, coyotes, raccoons, foxes or other animals. This is all well and good EXCEPT that the vaccine is known to cause serious side effects in cats and dogs, many of which are listed below:

Immediately or up to 3 days after the shot:
Vomiting
Facial swelling
Fever or lethargy
Circulatory shock
Loss of consciousness
Death

Days, weeks or months after the shot:
Fibrosarcoma (cancer) at the injection site (See Zsazsa, right)
Seizures and Epilepsy
Allergies
Autoimmune diseases, including organ disease, allergies and skin problems
Chronic digestive problems
Muscle weakness, especially lack of hind end coordination
Chronic digestive disorders
Skin diseases like Ischemic Dermatopathy / Cutaneous vasculitis
Behavior problems: aggression, destructive behaviors, separation anxiety and odd obsessive behaviors (like tail chasing and paw licking).
#2059472
Dankjewel Lizzy, voor zowel je welkomstwoord en de info die je geeft.
Ik heb geen probleem met de Engelse taal, dus dat komt wel goed.

Neaco begon met evenwichtstoornissen en vreselijke hoofdpijn, bij ieder geluid kromp hij in elkaar van de pijn.
Meerdere keren is hij gevallen, hij kon gewoon niet op zijn benen blijven staan.
Daarna begon zijn oog terug te trekken naar binnen, zijn oogzenuw was aangetast.
Nu is het nog voornamelijk koorts wat hij heeft.
Hij is ook enorm afgevallen en zijn conditie is verre van goed.
Ik geef hem momenteel 4 x per dag eten, langzaam aan begint hij ietsje aan te sterken en aan te komen.


Groet,
Marion
Door Lizzy
#2059479
Hoi Marion,
In dit soort gevallen is het echt heel raadzaam om een homeopathisch/holistisch dierenarts te bezoeken die iets kan met deze vaccinatie-schade. En ik kan je in ieder geval wel 1 advies geven: Neaco nooit meer vaccineren.
#2059502
Hoi Lizzy,

Ja, we gaan aan de slag met hem om de rotzooi uit zijn lijf te werken. Een natuurgeneeskundige gaat ons daarbij helpen.
We zijn nu nog met de laatste prednison-tabletjes bezig en dan kunnen we gaan reinigen en de weerstand weer opbouwen.
Verder krijgt hij minstens 1 x daags een Reiki-behandeling, vaak 2 x, is afhankelijk hoe zijn dag is en of hij het wil.

Nee inderdaad zal hij niet meer geënt worden tegen de Rabiës, mijn andere honden trouwens ook niet indien het niet écht noodzakelijk is.

Groet,
Marion
Door Sylvi@
#2059547
Ik kan je Erik Laarakker in De Bilt van harte aanbevelen. Hij is bekend met problemen na een rabiës enting.

Ik durf het bijna niet te schrijven, bang dat het weer mis gaat. Maar met Savanne gaat het op dit moment heel erg goed.
Zij werd een aantal maanden na een rabiës enting 'ziek'.

Zij heeft enorme jeuk, krabben tot bloedens toe (met kale plekken en echt een 'rauwe' huid, zonder haren zeg maar), voetzooltjes die los laten en dit gedurende de maanden april t/m november.
Vorig jaar voor het eerst naar Erik Laarakker geweest (denk in maart ofzo) en daar staat ze vanaf die tijd onder behandeling. Vorig jaar waren haar klachten ongeveer 1 maand vrij heftig (daarvoor rommelde het wel wat, maar was het goed te doen voor haar), augustus is voor haar een rot periode, met echt een enorme piek qua jeuk en kapotte voetzooltjes.

Dit jaar tot nu toe heeft ze zo goed als geen toename van de jeuk, we zitten nu half juli en normaal zie je dan veel gekrab, veel gelik aan poten/voetzooltjes enz. en nu gewoon helemaal NIETS!

IK ben natuurlijk heel benieuwd hoe ze de zomer en de maand augustus door komt, maar voor nu ben ik heel tevreden, normaal vanaf begin april een hele duidelijke toename van de jeuk en nu gewoon niets, ze krabt niet vaker als onze andere hond.
#2059997
Dankje Sylvi@ voor je reactie.
Erik laarakker is inderdaad erg goed, hij heeft in het verleden een paard van ons behandeld en het resultaat was werkelijk verbluffend!

Wij zijn nu in de gelukkige omstandigheid dat we een hele goede natuurgeneeskundige in ons dorp hebben wonen, één waar ik mijn honden blindelings aan toevertrouw. Zij werkt overigens ook met spullen die van Erik afkomen.

Wat een ellende heb jij dan met je hond gehad joh en ook bij jou dus langere tijd tussen enten en ziek worden.
Ik lees dat nu vaker, volgens onze da zou dat niet kunnen, maar ik weet inmiddels beter.
Ik hoop dat jou hond de zomer goed doorkomt zonder jeuk en huidklachten.

Groet,
Marion
Laatst gewijzigd door Princeberners op vr 15 jul 2011, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#2061452
tessa schreef: He Marion, jij ook hier?? ;)

Wat naar dat Naeco zo ziek is geworden van de Rabies enting.
Hoop dat het snel weer beter gaat met hem.
Groetjes Tessa (trimsalon Topline)
Hoi Tessa,

Ja, ik ook hier, niet omdat ik barf hoor, ik voer nog steeds gecombineerd brok en KVV.
Helaas is Neaco nu behoorlijk ziek door een enting, dat gaat nog wel een poos duren voordat hij daar weer bovenop is, tenminste, dat is mijn verwachting. Maar hij is elke geval aan de beterende hand, hoewel het wel heel langzaam gaat.
Ik heb hier al veel informatie kunnen lezen en dat is altijd welkom.

Groetjes,
Marion

PS. Ik las in een ander topic dat jij pups hebt van jouw Boxer, gefeliciteerd!! Geniet ervan, ze zijn zo groot!
#2061575
nikèdog2000 schreef: wat een ellende na een prik
als je je hond snel weer op de been wil hebben
moet je de brokken weggooien
ps
welkom op barfpl
Haha, ik vroeg me al af hoelang het duurde voordat er zo'n opmerking kwam en zoals verwacht, hoef ik daar niet lang op te wachten.

Het zou fijn zijn als we elkaar in de waarde laten en elkaars keuze van voeren respecteren.
Na ons heel lang verdiept te hebben in het voeren van honden zijn wij ervan overtuigd dat barfen geen toegevoegde waarde geeft voor onze honden, toch geef ik jullie geen van alle commentaar op jullie keuze om het wel te doen.
Wij voeren al jarenlang een brok die op natuurlijke basis gemaakt wordt en dat tot hele grote tevredenheid. Daarbij krijgen ze zeer regelmatig vlees voorgezet.
Sorry, maar wij hebben geen enkel bewijs gezien dat de honden die enkel barf eten een beter en gezonder leven leiden dan die van ons.
Kijk hier het forum maar eens rond en je komt allerlei ellende tegen, ook met barf gaan ze dood aan enge ziektes zoals bijv. kanker, helaas.

Ja, wij zijn ook felle tegenstanders van allerlei chemische troep in het voer, dat komt er hier echt niet in.

Maar goed, ik ben deze topic niet begonnen om ongewenst advies te krijgen over hoe te voeren van onze honden, enkel om ervaringen met de rabiës-enting te delen, ik zou het daar dan ook graag bij houden.

Groet,
Marion
Laatst gewijzigd door Princeberners op zo 17 jul 2011, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#2061595
Princeberners schreef: Haha, ik vroeg me al af hoelang het duurde voordat er zo'n opmerking kwam en zoals verwacht, hoef ik daar niet lang op te wachten.


Het zou fijn zijn als we elkaar in de waarde laten en elkaars keuze van voeren respecteren.
Na ons heel lang verdiept te hebben in het voeren van honden zijn wij ervan overtuigd dat barfen geen toegevoegde waarde geeft voor onze honden, toch geef ik jullie geen van alle commentaar op jullie keuze om het wel te doen.
Wij voeren al jarenlang een brok die op natuurlijke basis gemaakt wordt en dat tot hele grote tevredenheid. Daarbij krijgen ze zeer regelmatig vlees voorgezet.
Sorry, maar wij hebben geen enkel bewijs gezien dat de honden die enkel barf eten een beter en gezonder leven leiden dan die van ons.
Kijk hier het forum maar eens rond en je komt allerlei ellende tegen, ook met barf gaan ze dood aan enge ziektes zoals bijv. kanker, helaas.

Ja, wij zijn ook felle tegenstanders van allerlei chemische troep in het voer, dat komt er hier echt niet in.

[b]Maar goed, ik ben deze topic niet begonnen om ongewenst advies te krijgen over hoe te voeren van onze honden, enkel om ervaringen met de rabiës-enting te delen, ik zou het daar dan ook graag bij houden.


Marion
Hallo Marion,

Wat balen dat je hond zo ziek is geworden van die enting :( Hoop dat hij er weer helemaal boven op komt!

Het moet me wel even van het hart dat ik de toon van je laatste posting niet zo prettig vind. Je komt op een rauwvoerforum en dan kun je niet verwachten dat iedereen ineens enthousiast is over jouw manier van voeren,sterker nog: aangezien dit BARFplaats is, zul je geen medestanders vinden. Als je geen ongewenst advies wilt, kun je het beter op een ander forum proberen ( en dat bedoel ik niet cynisch)
#2061747
*milik* schreef: Hallo Marion,

Wat balen dat je hond zo ziek is geworden van die enting :( Hoop dat hij er weer helemaal boven op komt!

Het moet me wel even van het hart dat ik de toon van je laatste posting niet zo prettig vind. Je komt op een rauwvoerforum en dan kun je niet verwachten dat iedereen ineens enthousiast is over jouw manier van voeren,sterker nog: aangezien dit BARFplaats is, zul je geen medestanders vinden. Als je geen ongewenst advies wilt, kun je het beter op een ander forum proberen ( en dat bedoel ik niet cynisch)
Milik, je hebt helemaal gelijk dat ik hier niet mag verwachten dat ik medestanders vindt in onze manier van voeren. Maar daar was ik ook niet naar op zoek en ik verwacht het ook niet.
Ik ben hier enkel gekomen om ervaringen te delen ivm een entings-reactie.
Ik was me er niet van bewust dat dat alleen zou kunnen als je barft, ik ging er vanuit dat jullie net als wij, het beste met onze honden voorhebben en hoe we ze voeren staat daarbij niet ter discussie.
Ja, wij zijn het er zeer zeker mee eens dat chemische troep niet in hondenvoeding thuishoort (of kattenvoeding), jullie doen dat in de vorm van vlees, wij combineren het met brok, ons doel is mijn inziens gelijk.
Ik val niemand aan op hem of haar keuze van voeren, maar het wordt bij mij wel meteen gedaan en dat vindt ik erg jammer, zoals gezegd, ons doel is hetzelfde en daarvoor zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden ;)


Groet,
Marion
#2061787
nikèdog2000 schreef: het gaat er mij om
dat je hond op vlees veel sneller zou genezen dan met brok
Oké, ik snap je bedoeling, maar ik ben het niet helemaal met je eens.
Overigens geef ik hem nu 1 x brok ( 200 gr) en 3 x 500 gr. vlees per dag, ik denk dat ik hem daarmee prima voorzie van alle ingrediënten die hij nodig heeft.
Ik vul het ook nog aan met Veen Drenk Stof, dit met name voor de darmflora.

Groet,
Marion
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door