Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#2021559
Mijn puppertje is dit weekeind 12 weken oud en ik wil haar maandag haar tweede enting laten zetten, de DHP. De eerste heeft ze bij de fokker gehad met dik 7 weken, de puppy DP.
Heb vanmiddag mn da praktijk gebeld om te vragen of ze de bewuste enting wel hebben. Kreeg assistente ervoor en die moest het navragen aan de da omdat dat niet volgens protocol was....
Vanavond belde ze terug maar ik was op pupcursus dus ze heeft me een voicemail achtergelaten. Het antwoord was 'nee, we kunnen het echt alleen maar oplossen met lepto' .Euhm... Kunnen??? Is dit niet een kwesie van WILLEN?? ::)
Ze KUNNEN het toch gewoon oplossen met een fysiologische zoutoplossing?? ???
Door Jojo
#2021669
Hitam schreef: Ja, maar misschien weten ze dat niet.
:o wat leren ze op de opleiding voor dierenarts?? Dat niet weten maar wel mn beest opereren?? :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2021849
Dat soort details leren ze niet. Je krijgt altijd speciale potjes erbij om de entstof op te lossen en het is niet altijd duidelijk wat er precies in zit. Ik durfde het eerst ook niet, maar een telefoontje en je weet het.
Door lianneke
#2021949
Hier ook zo.  De assistente van de Da deed me voorkomen alsof ik gek was. Het kon niet. Een rondje telefoneren en bij een andere DA kon het wel. Kwestie van willen dus.
Lianne
Door Jojo
#2022060
lianneke schreef: Hier ook zo. De assistente van de Da deed me voorkomen alsof ik gek was. Het kon niet. Een rondje telefoneren en bij een andere DA kon het wel. Kwestie van willen dus.
Lianne
Ja inderdaad, snap niet waarom dat meestal zo moeilijk moet zijn. Klant is koning toch? En mocht mijn hondje ziek worden doordat ik haar te weinig ent naar hun zin, hebben ze weer omzet toch?! :P
Ik vroeg echt alleen maar of ze de DHP hadden. Zonder Pi en Zonder lepto. Ja of Nee was alles wat ik weten wilde. Moest ik me toch weer gaan verdedigen waarom ik dat zo wilde en dat dat niet protocol was, risico enz.. :nono2:
Ik bel inderdaad wel even naar de andere dierenarts, ik weet dat die wat 'makkelijker' is, die heeft me er in het verleden ook goed mee geholpen :thumbsupup:
Door Jojo
#2024976
Euhm.... :-\
Ik dacht het eindelijk voor mekaar te hebben en net dhp te hebben laten enten. Ze pakte de enting, ik zei nog alleen DHP he?! Ja zegt ze, met een gewone solvens dan... Bij het afrekenen zie ik wat ze in de computer zet en dat was nobivac dhppi+ L ??? Dus zei euhm...! Ja zegt ze, zo staat dat in het systeem maar kijk daar staat onder dat ik alleen de dhp geent heb nu. Ow ja, zie het..
Maar nu zie ik in het boekje de sticker van de ampul en dat is nobivac dhppi. Kunnen ze daar een dhp van maken?? Lijkt mij dat die pi daar gewoon bij in zit?? Vermoed dat ik toch belazerd ben en dat ze dus dhppi met aparte solvens dus geen lepto zoals gebruikelijk heeft geent?? :-X wie kan mij dat vertellen, of je de dhppi als dhp kunt zetten??
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2025120
Jojo schreef: Euhm.... :-\
Ik dacht het eindelijk voor mekaar te hebben en net dhp te hebben laten enten. Ze pakte de enting, ik zei nog alleen DHP he?! Ja zegt ze, met een gewone solvens dan... Bij het afrekenen zie ik wat ze in de computer zet en dat was nobivac dhppi+ L ??? Dus zei euhm...! Ja zegt ze, zo staat dat in het systeem maar kijk daar staat onder dat ik alleen de dhp geent heb nu. Ow ja, zie het..
Maar nu zie ik in het boekje de sticker van de ampul en dat is nobivac dhppi. Kunnen ze daar een dhp van maken?? Lijkt mij dat die pi daar gewoon bij in zit?? Vermoed dat ik toch belazerd ben en dat ze dus dhppi met aparte solvens dus geen lepto zoals gebruikelijk heeft geent?? :-X wie kan mij dat vertellen, of je de dhppi als dhp kunt zetten??
Nee dat is niet goed, je moet een oranje sticker hebben waar DHP op staat.
Ze kunnen niet de Pi uit het flesje halen door hem door te strepen op de sticker.
Door Jojo
#2025127
Grrrrr#%*^{{]+£$ dacht ik het niet >:(
Pi is niet doorgestreept op de sticker hoor maar ze deed mij geloven echt alleen dhp geent te hebben. En dat heeft ze er ook in de computer bij gezet. Of zou ze het zelf wel geloven ::)
Door Lizzy
#2025179
Jojo schreef: Grrrrr#%*^{{]+£$ dacht ik het niet >:(
Pi is niet doorgestreept op de sticker hoor maar ze deed mij geloven echt alleen dhp geent te hebben. En dat heeft ze er ook in de computer bij gezet. Of zou ze het zelf wel geloven ::)
Ik denk dat ze willen dat jij het gelooft :-\
Door lianneke
#2025380
Heb net gekeken, het is idd een oranje sticker met DHP.
De DA waar ik was heeft het middel opgelost waar ik bij was om mij te overtuigen (had ik niet om gevraagd).
Groetjes, Lianne
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door