Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1951193
Mmm, ik ben dus van plan om ons eigen pupje met 9 weken alleen voor parvo te enten. Da begreep er niets van, maar het is wel mogelijk. Alleen nu worden 2 pups resp. met 10 en met 12 weken pas opgehaald. Wat zal ik nu doen, twijfel twijfel, die 2 pups voor parvo en de weil enten of ook alleen voor parvo. Weil is toch pas vanaf april/mei belangrijk?
Ik laat haar met 12 weken wel voor weil enten, dit jaar laat ik haar volledig enten, volgend jaar zie ik wel. De andere honden worden niet meer geent.
Hoe doe jij dat Badu, jij hebt dezelfde leeftijd puppies als hier. Gr. Ingrid
Door Decibels
#1951236
vagebond schreef: Mmm, ik ben dus van plan om ons eigen pupje met 9 weken alleen voor parvo te enten. Da begreep er niets van, maar het is wel mogelijk. Alleen nu worden 2 pups resp. met 10 en met 12 weken pas opgehaald. Wat zal ik nu doen, twijfel twijfel, die 2 pups voor parvo en de weil enten of ook alleen voor parvo. Weil is toch pas vanaf april/mei belangrijk?
Ik laat haar met 12 weken wel voor weil enten, dit jaar laat ik haar volledig enten, volgend jaar zie ik wel. De andere honden worden niet meer geent.
Hoe doe jij dat Badu, jij hebt dezelfde leeftijd puppies als hier. Gr. Ingrid
Hier krijgen pups geen pup-enting, maar rond 12 weken de cocktail.
Laatst gewijzigd door Decibels op zo 27 feb 2011, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1951461
Ja lastig.... Weil is een enting die je eigenlijk liever pas met 16 en 19 weken zet omdat het nog wel eens immuniteitsproblemen kan veroorzaken....
Door vagebond
#1951480
Hai Decibels, dus jij geeft de pups zonder enige enting mee aan de nieuwe eigenaren? Komen ze dan niet buiten in het park of zo? Gr. Ingrid
Door Deesje
#1951689
mijn jongste hond heb ik ook zonder vaccinatie gekregen (bewust gevraagd), en die is vervolgens getiterd en daarna met DHP gevaccineerd 1 keer (op ong 15 weken)

pupje kwam gewoon buiten enz...
Door 1eboa
#1951896
Ik vind het moeilijk om een pup zonder enting mee te geven en geef zo laat mogelijk de puppyenting. De nieuwe eigenaar wil snel zijn puppy aan iedereen laten zien.
Mijn advies is dan de cocktail met 13 weken zonder weil, die pas later geven, maar ja de meeste dierenartsen overtuigen/donderen de nieuwe eigenaar. Als nieuw baasje wil je toch je nieuwe pup het "allebeste geven", dus alles tegelijk.
Door vagebond
#1952081
Ik ga maar voor de parvo op 9 weken, ook voor de puppen die er nog zijn. Aan parvo overlijden nogal wat pups, als ik tenminste een stagiaire die hier werkt, moet geloven. Zij werkt in Utrecht in een grote kliniek. Pfff, moeilijk zeg.
Gr. Ingrid
Door Decibels
#1952425
vagebond schreef: Hai Decibels, dus jij geeft de pups zonder enige enting mee aan de nieuwe eigenaren? Komen ze dan niet buiten in het park of zo? Gr. Ingrid
natuurlijk de pups niet zonder enting weg. Wettelijk mag dat ook helemaal niet. Ze gaan hier na de 12e week weg, dus met de grote enting.
Door Decibels
#1954046
Ik kan dit dus niet uitstaan...!! Er wordt gezegd dat ik mijn pups on-geënt wegdoe en als ik dan zeg dat dat niet zo is, wordt er gewoon niet meer op gereageerd...! En da's niet de eerste keer....! Ik had beter :-X kunnen zeggen.
Door Lizzy
#1954104
Decibels schreef: Ik kan dit dus niet uitstaan...!! Er wordt gezegd dat ik mijn pups on-geënt wegdoe en als ik dan zeg dat dat niet zo is, wordt er gewoon niet meer op gereageerd...! En da's niet de eerste keer....! Ik had beter :-X kunnen zeggen.
::)

Ze zegt niks, ze vraagt!
dus jij geeft de pups zonder enige enting mee aan de nieuwe eigenaren?
Dat is toch niet zo'n gekke vraag, aangezien de meeste pups op 8 weken naar de nieuwe baas gaan? En dan leg jij uit dat ze bij jou pas op 12 weken weggaan en dan is het toch een duidelijk verhaal?
Door Decibels
#1954149
Lizzy schreef: ::)

Ze zegt niks, ze vraagt!

Dat is toch niet zo'n gekke vraag, aangezien de meeste pups op 8 weken naar de nieuwe baas gaan? En dan leg jij uit dat ze bij jou pas op 12 weken weggaan en dan is het toch een duidelijk verhaal?
Vanwege het woordje 'dus' kwam het bij mij niet over als een vraag, maar als een aanname.
Door 1eboa
#1954432
Ik geef je gelijk, wanneer je de puppies tot 12 weken houdt, ze dan pas laat enten. Bij de meeste fokkers gaan ze eerder weg, dan sta je voor een dilemma en de een doet het zus en de andere zo. Het is prima, dat er steeds meer fokkers zijn, die er over nadenken. Het is jammer, dat er geen duidelijke of standaard richtlijnen zijn of toch de 6 weken en 9 weken entingen..........zo houden?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1954562
Er zijn wel standaard richtlijnen: op 6, 9 en 12 weken enten. En ik denk, als je niet titert, dat dat ook het veiligste is.
Door vagebond
#1955350
Jee, dit is het eerste nest, dat ik hierover nadenk :(
Dus ik heb heel wat vragen.
Ik ga nu voor de parvo op 9 weken, daarna de andere entingen. Ook de pups die hier nog zijn, laat ik voor parvo enten.
Zeer verrassend allemaal wat ik hier lees over de entingen bij pups, heel erg leerzaam. Gr. Ingrid
Door 1eboa
#1955747
Ja met 6 en 9 weken is het veiligst. Ik kan me voorstellen, dat er door de verschillen meningen, diverse fokkers en puppykopers in verwarring worden gebracht.
Ik heb mijn uit Amerika geimporteerd teefje, die daar met 8 weken DHPP gekregen heeft, met 4,5 maanden laten titeren, titers HCC 5, Parvo 6, Dist 2. Het advies was om haar de puppyenting te geven, dit was in augustus 2010. Weil heeft ze nog niet gehad, dat zou nu kunnen, ik twijfel nog. In augustus/september wil ik weer titeren.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door