Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Paula1976
#1955907
**Marjolijn** schreef: hier ook een vraagje ( ben ook een leek op dit gebied!)

Boris heeft vorig jaar mei zijn laatste entingen vd pupentingen gehad.
Heeft het nut om nu te titeren of is het beter om hem nog een keer te laten enten?
Zeker gaan titeren! Als hij nog voldoende antistoffen heeft, slaat heel die enting niet aan en prop je je hond dus voor niets vol met van alles. En als de parvo titer heel goed is, wat ik wel verwacht (Tico van 17 maanden had een maand geleden nog steeds een super titer voor parvo en hij heeft als pup slecht 2x een enting gehad, dus niet eens volgens het volledige schema) dan blijft het alleen bij titeren en doe je het jaar daarop gewoon weer een titerbepaling, of Tannetje zegt dat het pas na 3 jaar weer hoeft!

Tico hoeft ook pas over 3 jaar weer en Tannetje verwacht dat hij eigenlijk helemaal nooit meer geënt hoeft te worden! Tico heeft als pup van ruim 3 maanden zijn 2e enting gehad, toen hij ruim 5 maanden was is hij voor het eerst getiterd en hij had toen een super parvo titer en 11 maanden later bleek deze titer nog steeds heel hoog te zijn.
Door Martine-Tom
#1956110
Nynke F schreef: Dit waren de prijzen vorig jaar:

"Titeren is 30 euro, lepto bij titeren 12 euro, cocktail (incl lepto) bij titeren 17 euro, rabies bij titeren 19 euro (liever niet met lepto samen), parvo bij titeren 17 euro."

Dit jaar zal het misschien wat duurder zijn en er kan niet gepind worden ;)
Als ik mijn hond dan op alles wil laten titeren kost het me 95 euro, klopt dat?
Edit: ik zag het antwoord al.
De 30 euro is het titeren, de andere prijzen zijn voor eventuele entingen op basis van lage titeruitslagen..
Toch?

En wat is nou raadzaam, mijn smurf is nu 15 maanden, alle puppyentingen, zelfs 1 cocktail extra (om laten lullen door mijn da die een ander schema aanhoud...jaja gewoon 1 extra keer incasseren >:().
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op do 03 mar 2011, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jantina
#1957903
O echt, dat doet ze daar ter plekke? En dan kan je dus ook meteen gericht enten? Ik dacht dat je daarvoor weer naar je eigen dierenarts moest joh.
Door Nynke
#1960221
Jantina schreef: O echt, dat doet ze daar ter plekke? En dan kan je dus ook meteen gericht enten? Ik dacht dat je daarvoor weer naar je eigen dierenarts moest joh.
ja en ja en nee, dat hoeft dus niet :) :) :)
Door judith1967
#1967144
Nynke F schreef: Dit waren de prijzen vorig jaar:

"Titeren is 30 euro, lepto bij titeren 12 euro, cocktail (incl lepto) bij titeren 17 euro, rabies bij titeren 19 euro (liever niet met lepto samen), parvo bij titeren 17 euro."
dus bij 1 titerbehandeling kan ze gelijk zien of zijn antistoffen te laag zijn voor alles dus de lepto,rabies,parvo en de coctkail?

Of moet je titeren voor elk apart?

En mocht de antistof van bijv.enkel de lepto te laag zijn dan kost het titeren je 30 euro + dan nog eens 12 euro voor de lepto enting?

Begrijp ik het zo goed? :-[
Laatst gewijzigd door judith1967 op wo 16 mar 2011, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Chantie-Yuka
#1968484
Is dit titeren ook genoeg voor een "goedkeuring" voor bezoek aan Engeland??

We willen eind dit jaar met onze witte herder (nu 10 weken) naar familie en ons is verteld dat we Rabies enting nodig hebben! Echter onze Yuka reageert niet zo heel best op entingen ... die van vorige keer was geen succes, diarree en hangerig dus ik vind het maar niets.
Door Nynke
#1968964
judith1967 schreef: dus bij 1 titerbehandeling kan ze gelijk zien of zijn antistoffen te laag zijn voor alles dus de lepto,rabies,parvo en de coctkail?

Of moet je titeren voor elk apart?

En mocht de antistof van bijv.enkel de lepto te laag zijn dan kost het titeren je 30 euro + dan nog eens 12 euro voor de lepto enting?

Begrijp ik het zo goed? :-[
Nee, dat klopt helemaal :)
Chantie-Yuka schreef: Is dit titeren ook genoeg voor een "goedkeuring" voor bezoek aan Engeland??
Ik ben nog nooit met honden naar Engeland geweest, maar het lijkt me dat ze daar ultra-streng zijn, dus dat een titerbepaling niet voldoet :-\ :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1969366
Chantie-Yuka schreef: Is dit titeren ook genoeg voor een "goedkeuring" voor bezoek aan Engeland??

We willen eind dit jaar met onze witte herder (nu 10 weken) naar familie en ons is verteld dat we Rabies enting nodig hebben! Echter onze Yuka reageert niet zo heel best op entingen ... die van vorige keer was geen succes, diarree en hangerig dus ik vind het maar niets.
Voor Engeland is alleen rabies nodig + een titer. Dat is een titerbepaling die door een officieel laboratorium moet zijn gedaan, dus wat anders dan de titerbepalingen voor hondenziekte, parvo en HCC die ik met een sneltest doe.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door