Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Dacelo
#1924933
Hallo,
De afgelopen tijd ben ik door al jullie verhalen er wel van overtuigd dat veel van de entingen overbodig zijn. Nu loop ik er al een tijd mee om hier ook mee te gaan stoppen omdat ik begrijp dat er veel zinloos is. Van het voorjaar zal ik weer door de da opgeroepen worden omdat ik tot nu toe een trouwe jaarlijkse bezoeker was. Ik ben al gestart met het regelmatig geven van een kuur Propolis tinctuur.

Nu zie ik alleen door de bomen het bos niet meer... Veel entingen zouden (veel) langer dan een jaar mee gaan, maar sommige ook niet. Mijn honden zijn als volgt geent:
Dax al 6 jaar al zijn entingen
Doc al 2 jaar alles gehad
Gaia is 9 maanden en heeft als pup alles gekregen.
En aangezien ik vond dat enten belangrijk was weet ik zeker dat de da alles en mogelijk meer heeft geent.

Alle honden lopen hier overdag altijd buiten. Dus drinken hier ook uit plassen en aan ratten hebben we geen gebrek. De da heeft ooit geadviseert om 2 x per jaar tegen Weil te gaan enten. Dit heb ik niet gedaan.

Begrijp ik het goed als ik nu voorlopig kan stoppen met de DHP en mogelijk over 2 jaar of zo een titer bepaling kan gaan doen?
Zou ik Weil nu wel moeten blijven geven?
Moet de pup met 1 jaar nog 1 x alle entingen krijgen?
Wat zouden jullie adviseren? Het advies van de da ken ik nl wel...

Vast bedankt!
Door Esther Q
#1925816
Een pup van 1 jaar hoeft niet alle entingen te hebben. Je kunt hem laten titeren en dan beslissen of en wat je ent.
Voor je andere twee honden geldt hetzelfde. Persoonlijk zou ik bij die twee zoiets hebben van het is wel genoeg geweest en niet meer enten. Maar je kunt natuurlijk ook bij hun titeren en dan beslissen. Bij de jaarling zou ik zelf laten titeren, maar dan over een jaar ook weer titeren. Ik ent geen Weil, maar het is met alle entingen belangrijk dat je beseft dat ze de ziekte kunnen krijgen (ook met enting trouwens) en dat je dan met jezelf moet kunnen leven dat je niet geent hebt.
Succes :)
Door Parelridder
#1930106
Ik ben overgestapt naar één van de merken die zich hebben laten registreren voor een bescherming van 3 jaar. Degene die ik laat enten is Nobivac. Mijn eigen da. gebruikte die niet, dus heb ik middels een mail aan de fabrikant adressen gevraagd van artsen in deze regio die dit wél enten.
Het entschema zoals zij dat adviseren is t/m de 1e verjaardag volledig enten, daarna eens per 3 jaar en in de andere jaren alleen Weill en eventueel kennelhoest. Vooralsnog volg ik dit schema.
De registratie voor 3 jaar bescherming wordt pas afgegeven als de fabrikant dit heeft aangetoond, dus dat zit wel goed. Alleen Weill is idd nog iets wat nog geen jaar bescherming biedt, net als kennelhoest. De kennelhoestenting laat ik achterwege, omdat ik niet twijfel dat ik dit direct zal opmerken en indien ik het verloop er van niet vertrouw tijdig bij de da zal zijn om te voorkomen dat van 't één het ander komt. Weill laat ik wel ieder voorjaar enten, omdat ze hier dagelijks in allerhande sloten e.d. liggen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door