Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door amber2
#309248
En ontwormen jullie je paarden ook tegen lintwormen? (met equimax of dubbele dosis pyrantel) Het schijnt dat 1 op de 6 paarden een lintwormbesmetting heeft en dat dit niet altijd aan het dier te merken is... Ik heb die van ons vandaag dus maar met equimax gedaan (ipv furexel oid) en wil dat wel elk jaar herhalen; het is helaas wel erg duur!!(22-25 euro per spuit)
Door Mevroi Kruim
#309276
Wij ontwormen sinds een paar jaar ook tegen lintworm, inderdaad vanwege berichten dat die vaak onontdekt voorkomt. Met Equimax, dan heb je alles in 1x, en ze vinden het zo lekker dat ze je achterna hollen om te proberen de spuit af te pakken ;D
Door tieneke
#309285
Ja een wormenkuur voor je paard is ook abnormaal duur :-X
En dat hier maal 3 paarden...
Gooi je er een goedkoop wormenspuitje in dan weet je haast zeker dat je hem heel snel moet herhalen,met eentje die wel alle soorten wormen doodt!
Door Mevroi Kruim
#309301
Tis inderdaad r***duur :o :( :-X
Maar het scheelt wel als je altijd netjes uitmest (wei dus) en regelmatig verweidt, dan hoef je veel minder te ontwormen. Wij dus nog maar 2x pj. En uitmesten deden we toch al ook vanwege alsdat ze dan het gras tenminste netjes maaien ipv er een bobbelboel van te maken met paardenplekken overal.
Door tieneke
#309309
Ik doe toch maar wat de meeste da's voorschrijven ;)
Om de 2 maanden,in ons geval(Equest)4 keer per jaar.
Een paard ligt nu eenmaal wat ingewikkelder met maag/darmen dan een hond.
Door Mevroi Kruim
#313108
tieneke schreef: Ik doe toch maar wat de meeste da's voorschrijven ;)

Ik ook ;) dwz wat mijn dierenarts voorschrijft. Zekers zit er meer darm in een paard, maar als je regelmatig (dus niet 1x) de mest nakijkt krijg je een goed beeld van wat er daarbinnen zxoal gebeurt, qua wormpjes enzo. Dan kun je daar je beleid op aanpassen.
Door Truus
#313702
Ik ontworm mij honden niet maar nu lees ik dat Gonny wel ontwormt ondat de honden de kinderen wel eens likken.
Evy krijgt ook wel eens een likje. Moet ik ze nu wel ontwormen dan? Zelf krijg ik ook wel eens een lik ???
Door Truus
#314091
Truus schreef: Ik ontworm mij honden niet maar nu lees ik dat Gonny wel ontwormt ondat de honden de kinderen wel eens likken.
Evy krijgt ook wel eens een likje. Moet ik ze nu wel ontwormen dan?
Weet iemand hier iets zinnigs over te zeggen? Ik heb er nooit over nagedacht tot nu :-\
Door Cathelijn
#314093
Truus schreef: Weet iemand hier iets zinnigs over te zeggen? Ik heb er nooit over nagedacht tot nu :-\
als je hond geen wormen heeft, kan hij ze ook niet overbrengen op kinderen. En als je hond net buiten ergens aan heeft staan likken, laat je hem ook geen kind likken, dus volgens mij is het gevaar niet echt groot te noemen.
Door Truus
#314097
Cathelijn schreef: als je hond geen wormen heeft, kan hij ze ook niet overbrengen op kinderen. En als je hond net buiten ergens aan heeft staan likken, laat je hem ook geen kind likken, dus volgens mij is het gevaar niet echt groot te noemen.
Ik ontworm dus niet en ga er vanuit dat ze ook geen wormen hebben dus. Om dit zeker te weten, zou ik een mestonderzoek moeten doen. Is dit erg raadzaam denk je? Of zit ik nu paniek te zaaien om niks ;D
Door Cathelijn
#314104
dit is geen paniek zaaien, dit is gewoon even goed nadenken. Als je ongerust bent en je wilt het zeker weten, kun je een mestonderzoek laten doen. Dan weet je of ze op dat moment wormen hadden of niet.
Dan kan dat je uitgangspunt zijn. Maar je weet niet of ze over 2 weken wel wormen hebben en zo kun je aan de gang blijven natuurlijk. ;D
Door Truus
#314235
Cathelijn schreef: dit is geen paniek zaaien, dit is gewoon even goed nadenken. Als je ongerust bent en je wilt het zeker weten, kun je een mestonderzoek laten doen. Dan weet je of ze op dat moment wormen hadden of niet.
Dan kan dat je uitgangspunt zijn. Maar je weet niet of ze over 2 weken wel wormen hebben en zo kun je aan de gang blijven natuurlijk. ;D
Met andere woorden....het heeft eigenlijk geen zin ;D
Bedankt voor het meedenken :-*
Door Cathelijn
#314245
[quote="Truus"]
Met andere woorden....het heeft eigenlijk geen zin ;D
Bedankt voor het meedenken :-*
[/quote]
tenzij je vermoedt dat een van de twee wormen heeft natuurlijk ;D
Door Truus
#314252
[quote="Cathelijn"]
tenzij je vermoedt dat een van de twee wormen heeft natuurlijk ;D
[/quote]
Waar kun je dat aan merken dan? Ik blijf doordrammen ::) ;D
Door Cathelijn
#314980
[quote="Truus"]
Waar kun je dat aan merken dan? Ik blijf doordrammen ::) ;D
[/quote]
sorry Truus, zie het nu pas. Ben ook zo afgeleid ;D
Pfff, dat staat al in veel topics over wormen hoor. Ff zoeken maar? ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door