Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door lobbes
#14144
hoi hoi
wassen kan wel hoor maar ik zou geen program gebruiken
wat ik heel erg goed spul vind is alles van tasman de gehele lijn ook mooi voor in de trimsalon
groetjes ellen
Maarre, over vlooien gesproken. Wat vinden jullie van Program, ik gebruik dat al jaren, en maar zelden een vlo gezien bij Freule. Helaas de laatste maanden vergeten en bingo :-/ !
Ze heeft zelfs al een wondje gebeten bij haar staart door die stomme vlooien.
Heb gisteravond nog alles in de wasmachine gegooid en de matjes gesprayed.
Maar is het verstandig om haar nu te wassen nu ze nog niet helemaal in orde is? Ik ben bang dat ze anders nog meer vlooien gaat krijgen :-[
En mijn vlooienshampoo is trouwens op, wat is een goede? Heb voor in de salon altijd exil, vind die zelf wel goed werken. Maarja, als het voor mijn eigen hond is, ben ik altijd heel zeikerig :-/ Die moet natuurlijk wel het beste hebben he? Dat snappen jullie wel ;)
Door jeanne
#14145
Ja, heb ook veel van tasman in de salon.
Maar of die spray vlooien dood, dat weet ik niet.
Heb ook nog de olie, maar om haar daar nu mee in te sprayen ???
Heb de dekentjes trouwens gewassen in de kennelreiniger van tasman, gewoon in de machine, doe ik altijd!!
Door Angelique
#14146
Gebruik anders een normale shampoo met (als je het in huis hebt) een aantal druppels Teatree-olie erin. Laat de shampoo meer dan 10 minuten inwerken en er is geen vlo meer te bekennen.

Mocht je niet willen gaan shampooën dan kun je der (als je een bad hebt) een minuutje of 5 in een bad zetten met dode zeezout, en water natuurlijk :D

Ja, heb ook veel van tasman in de salon.
Maar of die spray vlooien dood, dat weet ik niet.
Heb ook nog de olie, maar om haar daar nu mee in te sprayen ???
Heb de dekentjes trouwens gewassen in de kennelreiniger van tasman, gewoon in de machine, doe ik altijd!!
Door lobbes
#14147
dode zeezout kun je ook in een bloemenspuit doen en dan voorzichtig gaan sprayen let op de oogjes dit is erg zacht en heel goed suc 6 ellen LLLL
Gebruik anders een normale shampoo met (als je het in huis hebt) een aantal druppels Teatree-olie erin. Laat de shampoo meer dan 10 minuten inwerken en er is geen vlo meer te bekennen.

Mocht je niet willen gaan shampooën dan kun je der (als je een bad hebt) een minuutje of 5 in een bad zetten met dode zeezout, en water natuurlijk :D

Door jeanne
#14148
Heb geen dodezeezout.
Wel een bad en teatree-olie
Dus, morgen gaat ze in bad.
Goede tip, Angelique, gebruik je dit ook als anti vlo shampoo in de salon?
Lijkt me zo gek nog niet. Is tenminste geen chemische troep  :-/
denk dat ik een aparte mengfles ga aanmaken met druppeltjes teatree-olie erin............
Had ik dat dinsdag maar gedaan  :'(
Door jeanne
#14149
Hoeveel druppels op een litermengfles?????????
ongeveer, plusminus, zoiets, circa................
Door Angelique
#14150
Op een literfles heel veel :(
Maar zoveel zul je niet verbruiken toch? Ik doe (toen ik het nog deed) op 50ml. shampoo zo'n 20 druppels TT-O

Zelf gebruik ik een standaardshampoo anti-parasiet op basis van Teetrea. (Jasparo- Natukill)
Hoeveel druppels op een litermengfles?????????
ongeveer, plusminus, zoiets, circa................
Door Twanneke
#14151
Ik gebruik sinds kort: NATURAL FLEA & TICK SPRAY

Bescherming tegen vlooien, teken en andere parasieten  


Gemaakt van alleen natuurlijke planten extracten om uw dier tegen vlooien,
teken, en andere parasieten te beschermen. Ideaal in het gebruik bij honden,
katten, konijnen, marmotten en andere kleine huisdieren. Mild genoeg om te
gebruiken bij puppies en kittens vanaf 7 dagen oud en toch sterk genoeg om
alle ziekte verspreidende parasieten op uw dier te doden.

En ben er erg te vreden over, geen vlooien en de teken die zijn ook verdwenen, zo af en toe vind ik er een die dan dood en verschrompelt erbij ligt.  ;D
Door sylvia
#14152
En ja twee jaar geen vlo gezien je koopt een kat en bingo vandaag 4 vlooien gevonden,dus als een speer in de auto en ff een bus frontline gehaald bij de da (€ 22 )
Dure hobby die vlooien,de bus exil was dus over de datum (en nog nooit gebruikt) maar ja maar geen risico mee nemen met die overdatum spullen.
Door jeanne
#14153
Heb Freuleke zojuist met tasman shampoo gewassen met daarin wat druppeltjes TT-olie. Maar ik heb geen vlo gezien bij haar?
Zouden die al zijn gevlucht van de lucht van die TT-olie, hahaha, het ruikt wel sterk zeg!
Heb een flesje klaargemaakt voor gebruik in mijn salon!
Zelfgemaakte anti-parasieten shampoo, tadaaaaaaaa
weer een bisnis erbij.  Krijg het druk; trimsalonnetje, olie-depootje en nu nog een vlooienshampoo handeltje
hahaha
groetjes
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door