Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door ester
#14001
Hoor net van Syl, dat ze weill apart horen te geven. Elk jaar krijg ik een oproepje voor weill en cocktail. wat krijg ik dan:
1 spuit, de cocktail! Ze schrijven er wel bij dat ik weill heb gehad.(in haar vaccinatieboekje)

Hebben ze dan ***** in 1 spuit gepropt? ??? Bahbah >:(
Door Sylvie
#14002
Ik geloof dat dit de merken zijn die de Weil (lepto) in een apart vaccin stoppen:
Duramune-L
Vanguard Lepto
Nobivac Lepto
Alleen is het de vraag of je DA dat in huis heeft. Mijn vervangende DA had het alleen in combinatie met de parvo en weigerde voor mij alleen de lepto te bestellen, omdat ze dan ' 25 moest bestellen en er dan 24 kon weggooien'...
Door sylvia
#14003
Ik geloof dat dit de merken zijn die de Weil (lepto) in een apart vaccin stoppen:
Duramune-L
Vanguard Lepto
Nobivac Lepto
Alleen is het de vraag of je DA dat in huis heeft. Mijn vervangende DA had het alleen in combinatie met de parvo en weigerde voor mij alleen de lepto te bestellen, omdat ze dan ' 25 moest bestellen en er dan 24 kon weggooien'...
Wat vreemd toen ik nog wel eens een enting haalde kon dat wel zo zonder zeuren alleen de weil enting,of ligt dat aan de da ?
Door Sylvie
#14004
Dat ligt ook een beetje aan de DA. Deze dame was er blijkbaar zeker van dat ze de overige 24 niet aan andere eigenaren zou kunnen slijten...
Door oebaya
#14006
Een week geleden is het mij gelukt op een site van Nobivac binnen te komen, waar ik eigenlijk niet op mocht. Aangezien ik niets weet van hacken, is dit geheel per ongeluk gegaan. Daarna is het me niet meer gelukt er op te komen, omdat ik de melding kreeg dat ik niet gerechtigd was de site te bekijken. Nu had ik gelukkig alle mededelingen over die vaccins uitgeprint en Nobivac geeft voor al zijn vaccins (behalve dan die waarvan we al weten dat ze niet helpen of slechts een beperkte werkingsduur hebben, zoals tegen Weil) een werking van 2 jaar en voor Rabiës 3 jaar. Het enige probleem is, als je je hond mee wil nemen naar het buitenland dan moet Rabiës elk jaar gegeven. Maar misschien kan je de dierenarts overtuigen en een deal met hem sluiten. Je betaalt een enting en hij plakt het stickertje en geeft de Rabiës-verklaring en jij ent maar om de 3 jaar.
In elk geval, wie niet zo veel wil enten, je kan al naar om de 2 jaar voor Parvo en Distemper.
En ik ga ook eens even kijken wat die andere fabrikanten op hun websites vermelden. Wie weet wat er weer boven water komt.
Door oebaya
#14007
Dit vond ik op internet over Duramune puppy-enting:

I am trying to get this to as many people as possible so if you would all be kind enough to send it on we may be able to have something done if enough people are concerned about the problem.
Two weeks ago I had my six week old litter of pups vaccinated with the new modified version of PROTECH DURAMUNE C4 and nearly lost all of them, one little boy died. I have since been talking to people in Victoria who have had problems with this new version of the vacine. I believe there have been quite a few litters in Victoria that have experienced the same problems. The only thing the company will say is " there has been a problem with a small number of pups " but they are saying the other problems are not connected to the vacine. The company says that reaction to the vaccine is over in a couple of days and anything after that is not connected. I have been told of a couple of people losing half of their litters after vaccination with this new version. What seems to be happening is that the reaction is so severe that the pups immune systems are depressed to the stage that they can not cope with anything else that would normaly not bother them and that leaves them open to severe depression,  bowel bacteria or pneumonia or Coccidiosis parasites which cause massive dysentery and dehydration and then death. This can hit 5-10 days after vaccination so most vets are not connecting it and only now are some realizing that the connection is there as it is happening too often. This vaccine is pretty new and a lot of vets are still using up supplies of the older version and have not used the new one so far.
Believe me after the last two weeks it is not something I would wish anyone else to go through, I fought like hell to pull mine through, 2 on the drip at the vets and no sleep for 3 days to keep the others rehydrated, not to mention the vet bills at the end of it all. Please talk to your vets about this as a lot of them have not started to use this new version yet and pass this on to everyone you can think of in the dog world. If enough people refuse to use this vaccine they may pull it off the market and save a lot of suffering for our pets and ourselves. It would be good to get a list of people who have had a problem after using this vaccine to present to the company that makes it.

Geeft mij geen vertrouwen in de rest van hun vaccins.
Door oebaya
#14008
Alleen is het de vraag of je DA dat in huis heeft. Mijn vervangende DA had het alleen in combinatie met de parvo en weigerde voor mij alleen de lepto te bestellen, omdat ze dan ' 25 moest bestellen en er dan 24 kon weggooien'...
Die dame had haar huiswerk niet gemaakt. Nobivac verkoopt het Leptospirose vaccin in verpakkingen van 10 stuks. De praktijk zal toch niet zo slecht lopen, dat ze de andere 9 niet kan gebruiken.
Door Sylvie
#14009
Ze was een vervangster van mijn eigen DA.
Maarrrehhh, ik heb inderdaad gezegd dat ze haar vakliteratuur wel eens wat beter bij mocht houden, voordat ik boos de praktijk uit stampte (met een opgetogen hond, die geen prik of andere enge dingen meemaakte)
Door sylvia
#14010
ik heb zowiezo geen vertrouwen in de farmaceutische wereld,deze bedrijven draaien primair alleen om de winst,als ze veel geld in de ontwikkeling van iets hebben gestopt dan moeten er eerst toch genoeg gerelateerde doden vallen en dan nog proberen ze op alle mogelijke manieren hun middel alsnog te slijten.Dit gebeurd al in de mensen pharmacie,zo worden er bv antidepresiva uit de handel gehaad die gevaarlijk zijn en jaren later halen ze het terug omdat het ineens voor iets geheel anders zp perfekt werkt en het weer tijden duurt eer men de gevaarlijke bijwerkingen weer herondekt ,of als het middel echt desaatreuze gevolgen heeft,waardoor je hier als maatschappij de grond in geprocedeerd kan worden,dan dumpen we het in de derdewereld.Als er over mensen levens al niet zo moeilijk wordt gedaan,dan weet je dat men over huisdieren helemaal niet zo moeilijk doet,en de commotie erover is ook kleiner,geef je een baby zo'n enting en hij overlijdt en dat gebeurd met iedere slag van de klok,dan heeftv dat impact,maar bij huisdieren.......nah,als je dieren al moedwillig mag martelen ,zonder daar een fikse gevangenis straf voor te krijgen,wat zou er dan aan zo;n maatschappij te procederen vallen.Dus niet alleen deze maatschappij is niet te vertrouwen geen één farmaceutisch bedrijf is te vertrouwen,altijd blijven opletten dus.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door