Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#13971
Hoi Twanneke, ik vrees dat ik jouw vraag niet begrijp....

Verder ben ik het onwijs met jou eens! Die entstoffen moeten apart komen!!
Door Twanneke
#13972
Het staat er een beetje vreemd, maar wat ik bedoel is; als je altijd HCC en Hondenziekte in 1 vaccin of Parvo en Hondenziekte in 1 vaccin hebt zitten en je zou om het jaar parvo hcc enten je er niet om heen kan dat je hond elk jaar hondenziekte krijgt geent omdat het in 1 vaccin zit en je dus niet hondenziekte kan overslaan... zo duidelijker?  ;)
Door Lizzy
#13973
Ehhhh, nee! Totaal de kluts kwijt ::)

Parvo KAN apart. Dus, als je 5 jaar geen Hondenziekte hoeft te enten en 3 jaar geen HCC, dan zie ik niet hoe je ieder jaar Hondenziekte of HCC moet enten.

Ik snap er niks meer van...... Zullen we handtekeningen gaan verzamelen en deze aanbieden aan de fabrikanten van vaccins? WE WILLEN APARTE ENTSTOFFEN!!! Ja toch?
Door Ink
#13974
Effetjes wat leesvoer.

http://www.catatonic.freeservers.com/holistic.html

Over vanalles en nog meer. Ook dus een heleboel links naar 'vaccinatie-sites'. Onder meer deze:

http://critterfixer.com/pages/canine.asp

Bijbehorende vraag uiteraard: zijn onderzoeken in de US bruikbaar in NL? Wel denk ik over de werkingstijd van stoffen (als je precies weet wat en van wie), maar niet over de risico's die zelfs binnen NL zullen verschillen.

Sjongejonge, 't valt niet mee ...
Door Paul_Barte
#13976
Hoi Ink,

Snap waarom je het vraag maar moet bekennen dat ik GEEN idee heb. Ben zelf ook niet geweest voor NOG een enting natuurlijk  :D

Vind eigenlijk 1x per jaar al veel. Zal een mailtje sturen dan hoor je het wel.

Grtz
Door Charlotte
#13977
Jemig wat ingewikkeld  ;D Mijn honden worden nog steeds jaarlijks geent (alles erop en eran) Dit temeer omdat de honden van mijn klanten verplicht jaarlijks geent moeten worden. Dan zou het natuurlijk raar staan als ik dat niet bij mijn eigen honden deed.
Graag zou ik dus mijn honden minder laten vaccineren.....maar nu ik dit lees raak ik een beetje in de war.
Ik heb hier een EHBO boek voor dieren naast me liggen waarin ook een entschema staat:

Hondenziekte elke twee jaar enten
Hepatitis elke twee jaar enten
Weil, elk voorjaar enten
Parvo elk jaar enten
Kennelhoest elk jaar enten

Maar nu las ik iets over HCC.....wat is dat precies???
En hondenziekte zou  je dus eigelijk 1x in de 5 a 7 jaar laten enten?? Maar dat betekend dat dat eigelijk niet kan omdat je dat Hondenziekte en Parvo in 1 enting zitten???
Door Lizzy
#13978
Jemig wat ingewikkeld ;D Mijn honden worden nog steeds jaarlijks geent (alles erop en eran) Dit temeer omdat de honden van mijn klanten verplicht jaarlijks geent moeten worden. Dan zou het natuurlijk raar staan als ik dat niet bij mijn eigen honden deed.
Graag zou ik dus mijn honden minder laten vaccineren.....maar nu ik dit lees raak ik een beetje in de war.
Ik heb hier een EHBO boek voor dieren naast me liggen waarin ook een entschema staat:

Hondenziekte elke twee jaar enten
Hepatitis elke twee jaar enten
Weil, elk voorjaar enten
Parvo elk jaar enten
Kennelhoest elk jaar enten

Maar nu las ik iets over HCC.....wat is dat precies???
En hondenziekte zou je dus eigelijk 1x in de 5 a 7 jaar laten enten?? Maar dat betekend dat dat eigelijk niet kan omdat je dat Hondenziekte en Parvo in 1 enting zitten???
Hoi Charlotte, dit schema is oud. Uit onderzoek is gebleken dat hondenziekte wel 5 jaar bescherming biedt, Hepatitis maximaal 3 jaar, Parvo maximaal 2 jaar. Enten tegen kennelhoest beschouw ik als absolute onzin. Het is een ziekte waar honden niet aan overlijden en derhalve moet je daar niet voor enten (overigens bied dit vaccin ook bepaald geen 100% bescherming. Ergo, er zijn honden die juist besmettelijke kennelhoest krijgen NA een enting!)

HCC is trouwens Heptatitis. Parvo kun je wel apart laten enten. HCC en Hondenziekte niet, maar die hoeven ook niet ieder jaar of 1 maal per twee jaar. Je ontkomt er (als je wilt enten tegen HCC en Hondenziekte) voorlopig niet aan om met deze twee dubbele entingen te geven.... Da's jammer! Vandaar dat ik voorstelde om handtekeningen te gaan verzamelen voor de fabrikant voor aparte entingen!

Groetjes, Lizzy
Door Twanneke
#13979
Jemig wat ingewikkeld ;D Mijn honden worden nog steeds jaarlijks geent (alles erop en eran) Dit temeer omdat de honden van mijn klanten verplicht jaarlijks geent moeten worden. Dan zou het natuurlijk raar staan als ik dat niet bij mijn eigen honden deed.
Graag zou ik dus mijn honden minder laten vaccineren.....maar nu ik dit lees raak ik een beetje in de war.
Ik heb hier een EHBO boek voor dieren naast me liggen waarin ook een entschema staat:

Hondenziekte elke twee jaar enten
Hepatitis elke twee jaar enten
Weil, elk voorjaar enten
Parvo elk jaar enten
Kennelhoest elk jaar enten

Maar nu las ik iets over HCC.....wat is dat precies???
En hondenziekte zou je dus eigelijk 1x in de 5 a 7 jaar laten enten?? Maar dat betekend dat dat eigelijk niet kan omdat je dat Hondenziekte en Parvo in 1 enting zitten???
Wel een beetje up to date blijven he Charlotte ;D
Door Twanneke
#13980
Parvo en Weil kan apart geent worden. HCC (leverziekte) en Hondenziekte (Distemper) niet. Hondenziekte zit in combinatie met HCC of Parvo.
Lizzy, ik zal nog 1 poging doen ;D

Ik reageerde op de bovenstaande tekst...... daar staat dat HCC en Hondenziekte niet appart kan worden geent en dat hondenziekte altijd incombi zit met HCC of Parvo..... dus kan je volgs die tekst nooit HCC of Parvo alleen enten toch???
Door Lizzy
#13981
OK Twanneke, ik geloof dat ik mijzelf niet meer begrijp!  ::)

Parvo is los verkrijgbaar.

Maar, HCC en Distemper (Hondenziekte) zijn niet los verkrijgbaar en dus deze zitten altijd in combi met nog 1 andere ziekte en volgens mij is dat bij HCC Parvo.

Neemt niet weg dat Parvo nog steeds los verkrijgbaar is!

En, HCC en Distemper dus niet.

Is het nu gelukt? ::) ::)
Door Twanneke
#13982
OK Twanneke, ik geloof dat ik mijzelf niet meer begrijp! ::)

Parvo is los verkrijgbaar.

Maar, HCC en Distemper (Hondenziekte) zijn niet los verkrijgbaar en dus deze zitten altijd in combi met nog 1 andere ziekte en volgens mij is dat bij HCC Parvo.

Neemt niet weg dat Parvo nog steeds los verkrijgbaar is!

En, HCC en Distemper dus niet.

Is het nu gelukt? ::) ::)
Jaaaaaa dat bedoel ik. Als je HCC of hondenziekte wil enten moet dat dus altijd gecombineerd :-/
Door Lizzy
#13983
Ohhhh! Ik dacht dat je het over PARVO had!!! Ja, je hebt gelijk, HCC en Distemper moeten altijd in combi. Is dat een ELLENDE DAN? Ja toch?!
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 02 apr 2003, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Twanneke
#13984
Ohhhh! Ik dacht dat je het over PARVO had!!! Ja, je hebt gelijk, HCC en Distemper moeten altijd in combi. Is dat een ELLENDE DAN? Ja toch?!
Precies!!!!! Dat is de ellende ;D
Door Lizzy
#13985
En, wat kunnen we hier aan doen? We moeten daar toch wat mee? Het is toch volkome onacceptabel dat ik niet ZELF mag uitzoeken hoe en wanneer ik mijn hond ent?! Ik word nu gedwongen tot dingen die ik NIET wil.....
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door