Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door qyan
#13953
hoi eva
dan heb ik je verhaal verkeerd begrepen.
dat wat je zegt over de wwesratnd zou best kunnen hoor.
er zijn lyme gevallen bekend, waarvan mensen soms pas 20 jaar later verschijnselen krijgen en er dus verder nooit last van hebben.
dus misschien dat ook lyme, als ene hond is gebeten door ene met lyme besmette teek, inderdaad alleen verschijnselen geeft op momenten dat de wwesratnd laag is.
idd hetzelfde als met demodex, maar daarom begrijp ik ook niet dat er bij demodex wordt geschreven:
dat dit alleen naar boven komt als men de afweer tegen de demodexmijt mist, dus er is een falen in het imuunsysteem tegen de mijt.
en dan staat er meestal achter, dat er met de rest van de afweer niets mis is? is dit wel zo?
zo veel vragen, zo weinig antwoorden ???

misschien dat hij inderdaad te zwak is geweest om te enten, of dat hij hier gewoon overgevoelig voor is, zoals bij steeds meer dobers het geval lijkt te zijn, dat zijn weerstand inderdaad zo´n opdonder hefte gekregen dat beide natuurlijk makkelijk naar boven komen.
om het dan mar niet te hebben over de bijna 6 maanden durende chronische diarree.
het doorenten van de da, bij ene hond die antibiotica kreeg, het vervolgens nog meer toedienen van spuiten en antibiotica :'(
zal er heus allemaal wel mee te maken hebben, maar waar begin je.
ik denk idd ook bij de inentingen en dan met name de kennelhoest, om dat toen het gedonder begonnen is, vervolgens is er dus antibiotica gegeven voor 2 weken om in dieelfde weken weer te enten.
het is een gevolg van meerdere dingen waarschijnlijk.
ach, we komen er wel achter en we krijgen die weerstand wel weer in orde (hoop ik) zal alleen niet 1,2,3 gebeuren en wat meer tijd in beslag nemen als anders.

maar het is trouwens nog niet zeker hoor of de demodex terug is.
woensdag worden er afkrabsels gemaakt, want dan is mijn da er pas en dan weten we meer.
ik heb een vermoeden, weliswaar ene heel sterk vermoeden, maar het blijft een vermoeden!

1 ding gata in ieder geval super: en dat is de ontlasting, de vrolijkheid en de levendigheid, zijn poten gaan super, hij voelt zich verder prima in orde, dus daarmee ben ik allang blij :D
Door ester
#13954
ja quan dat bedoelde ik. Ik wist niet dat ze een overgevoeligheid hadden/hebben? Ach, weer wat geleerd! ;)
Door qyan
#13955
het schijnt dat ze een overgevoeligheid hebben!
misschien ook wel trus om te vaccineren, geloof het allemaal niet meer zo.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door