Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Jolly
#13782
jeeeeeeeeeeeee een Da die het licht misschien gaat zien? of deed die dat al een beetje Syl?
Laatst gewijzigd door Jolly op di 05 aug 2003, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#13783
Deze da is niet zo voor al die fratsen,hij stuurt ook geen herrineringen dat je weer moet komen enten...dat onthou je zelf maar tis tenslotte jou dier.Gewoon een nuchtere stevig in de klei staande boer  ;D
Door Ink
#13784
Maar ik heb daarbij ook de rekensom gemaakt puppy versus mensenkind en dat rechtvaardigt een booster na 1 jaar.
Ik snap het. Maar ook weer niet, want ik zie nog steeds niet waarom bij een hond hetzelfde zou gelden.
Wil ook nog onderzoeken of ze hier al titers van de antistoffen kunnen bepalen.
Zoek even goed. 'Men' gaat daar alweer een beetje vanaf omdat het feitelijk niets zegt over de mate waarin de hond nog beschermd is. Details vind je wel tijdens je speurtocht.
Vandaar dat ik toch de leptospirose voor mezelf erin wil houden.
Maar je ent tegen type a, terwijl type b en c en d minstens zo vaak voorkomen. Ben je niet bang voor een Russisch roulettespelletje dan? De gevolgens zijn in jouw geval een stuk kwalijker geweest, maar is die enorme varieteit niet te vergelijken met kennelhoest?
En het geestigste argument TEGEN lepto vind ik die waarin iemand roept dat de cocktails doorgaans jaarlijks worden gegeven. Boeit niet of dat in oktober of mei is. Heb je fijn in september je leptootje gehaald, is het kreng uitgewerkt in de zogenaamde risicoperidode! Heb ik het nog niet eens over de 'garantietijd' van de enting. Die varieert tegenwoordig zo'n beetje tussen de 3 en 12 maanden ...
Door oebaya
#13785
gisteren hoorde ik van iemand hier uit 't dorp dat ze voor een lyme enting bij de da was geweest (hier bij die aardige da) ik begon al te balen...maar wat zei ze "hij zij dat je daar niet tegen kan enten" ;D
Lyme-entingen zijn in Amerika van de markt gehaald en Europa zou volgen. Reden: de mensen wilden ze niet.
Door oebaya
#13786
Ik snap het. Maar ook weer niet, want ik zie nog steeds niet waarom bij een hond hetzelfde zou gelden.
Ga ik weer uit van een geneticus die zich in erfelijke ziekten bij honden heeft verdiept en die zegt: je kan er vanuit gaan, dat wat voor het ene zoogdier geldt, ook voor het andere opgaat.

Zoek even goed. 'Men' gaat daar alweer een beetje vanaf omdat het feitelijk niets zegt over de mate waarin de hond nog beschermd is. Details vind je wel tijdens je speurtocht.
Als er onderzoeken zijn, dat vaccins waarschijnlijk veel langer nog werken dan 3 jaar, dan moet er ook een titerwaarde zijn waarop dat is gebaseerd. Los van de proeven waarbij de proefdieren gewoon met de ziekte werden besmet. Maar ik zal nog eens zoeken, want ik heb weinig over titers kunnen vinden.

Maar je ent tegen type a, terwijl type b en c en d minstens zo vaak voorkomen. Ben je niet bang voor een Russisch roulettespelletje dan? De gevolgens zijn in jouw geval een stuk kwalijker geweest, maar is die enorme varieteit niet te vergelijken met kennelhoest?
En het geestigste argument TEGEN lepto vind ik die waarin iemand roept dat de cocktails doorgaans jaarlijks worden gegeven. Boeit niet of dat in oktober of mei is. Heb je fijn in september je leptootje gehaald, is het kreng uitgewerkt in de zogenaamde risicoperidode! Heb ik het nog niet eens over de 'garantietijd' van de enting. Die varieert tegenwoordig zo'n beetje tussen de 3 en 12 maanden ...
Nobivac geeft bij jaarlijkse herenting 1 jaar immuniteit. Als we dus in het voorjaar enten, dan moet het voldoende zijn. Maar nogmaals, enten blijft een persoonlijke keuze en moet ook worden afgezet tegen wat je weet van de risico's die bepaalde rassen lopen. Het is nl. ondertussen wel gebleken dat bepaalde rassen meer gevoelig zijn voor te veel enten dan andere.
Door sylvia
#13787
Nobivac geeft bij jaarlijkse herenting 1 jaar immuniteit. Als we dus in het voorjaar enten, dan moet het voldoende zijn. Maar nogmaals, enten blijft een persoonlijke keuze en moet ook worden afgezet tegen wat je weet van de risico's die bepaalde rassen lopen. Het is nl. ondertussen wel gebleken dat bepaalde rassen meer gevoelig zijn voor te veel enten dan andere.
waar staat dat dan...ik bedoel waar hebben ze dat onderzocht
Door Nelly
#13788
Deze da is niet zo voor al die fratsen,hij stuurt ook geen herrineringen dat je weer moet komen enten...dat onthou je zelf maar tis tenslotte jou dier.Gewoon een nuchtere stevig in de klei staande boer ;D
In de zeeuwse klei wel te verstaan ;D ;D ;D
Door oebaya
#13789
waar staat dat dan...ik bedoel waar hebben ze dat onderzocht
In de Nobivac gegevens over hun entingen die ik jou ook heb gemaild.
Door sylvia
#13790

In de Nobivac gegevens over hun entingen die ik jou ook heb gemaild.
die kreeg ik niet open ???
Door sylvia
#13792
Ik wel, zal ik ze nog eens sturen? ;)
ja is goed stuur het dan naar mijn zeelandnet adres :-*
Door oebaya
#13794
die kreeg ik niet open ???
Heb je toch inmiddels de gifjes gestuurd? Daar heb ik van Paul geen problemen meer over gehoord.
Laatst gewijzigd door oebaya op wo 06 aug 2003, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#13795

Heb je toch inmiddels de gifjes gestuurd? Daar heb van Paul geen problemen meer over gehoord.
ooo niet gezien ...heb ik die dan wel gekregen ??? nee niet ontvangen ???
Door oebaya
#13796
ooo niet gezien ...heb ik die dan wel gekregen ??? nee niet ontvangen ???
Zal dadelijk alles nog een keer je kant opsturen en laat dan even via de e-mail weten of je alles nu wel ontvangen hebt.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door