Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#1777345
Om een of ander manier heb ik elk jaar wel een slachoffer na de vaccinatie (via de neus).
Dit jaar is men kleine puppemeisje het slachtoffer.
Zijn er hier nog mensen die er problemen mee hebben?
Ik dacht de vorige keren dat het misschien te maken had met het feit dat onze groep regelmatig andere honden ziet (wedstrijden waar honden uit alle landen zelfs hongarije en dergelijke aanwezig zijn).
Maar nu????
Jelcka komt weinig bij andere honden, onze eigen grote honden hebben ook bijna geen contact gehad met andere honden dus...

Zit er wel mee in men maag...
Jelcka was aan haar inhaalbeweging begonnen wat betreft gewicht. Maar dat ziek zijn helpt het om zeep nu :(
Ze eet weinig (gisteren 500gr ok niet slecht) vandaag 185gr tot nu toe...
Morgen bel ik zowiso nog eens naar de DA aangezien ze nog steeds wat neusbloedingen heeft (na een hoestbui) en haar tandvlees word bleek :(
Laatst gewijzigd door orinake op vr 08 okt 2010, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#1777803
HannekeKjell schreef: Mijn ervaring met enten tegen Kennelhoest is dat 't niet werkt. Kjell kreeg ondanks (of dankzij...) de enting Kennelhoest.
Daarna nooit meer geënt en ook geen Kennelhoest meer gehad.
Mja hier is het mijn gedacht ook door de inenting...
Vorig jaar Farrah (rip) - Tristan en Centa
Dit jaar Jelcka.
En vind ze zo zielig.
Morgen bel ik opnieuw naar de DA.
#1777964
Mijn honden hebben ook gewoon kennelhoest met de enting! Ik ent dit niet meer.

Het zou wel kunnen zijn dat je andere honden wel het hebben opgelopen maar de weestand hoog is dat het niet tot uiting komt en dat bij Jelcka haar weerstand lager is. Dan kan het gewoon via je eigen roedel zijn overgebracht.
#1778239
Laat ik het zo zeggen. Toen wij nog vaccineerde daartegen hadden we met regelmaat een uitbraak alhier en dan dusdanig dat de huismiddelen niet afdoende waren. Ergo, er stond hier "just in case"een grote pot Doxicicline (klinkt als) in de kast zodat ik niet iedere keer naar de da hoefde ::). Toen we daardoor het nut van de vaccinatie niet meer inzagen zijn we daar dus mee gestopt. Sindsdien nooit meer een kennelhoestuitbraak gehad. Wel gebeurd het wel eens dat er eentje pruttelend van een show afkomt, maar dan blijft het ook bij die ene, die er dan met een paar dagen echinacea druppelen en hoestdrankjes happen weer vanaf is.
Ik weiger dan ook resoluut om deze vaccinatie nog te laten zetten en mensen die op visite willen komen met hond waarbij ze in dezelfde zicht vertellen dat die een week daarvoor tegen kennelhoest gevaccineerd is, die komen er dan even niet in.
#1778264
Angelique schreef: Laat ik het zo zeggen. Toen wij nog vaccineerde daartegen hadden we met regelmaat een uitbraak alhier en dan dusdanig dat de huismiddelen niet afdoende waren. Ergo, er stond hier "just in case"een grote pot Doxicicline (klinkt als) in de kast zodat ik niet iedere keer naar de da hoefde ::). Toen we daardoor het nut van de vaccinatie niet meer inzagen zijn we daar dus mee gestopt. Sindsdien nooit meer een kennelhoestuitbraak gehad. Wel gebeurd het wel eens dat er eentje pruttelend van een show afkomt, maar dan blijft het ook bij die ene, die er dan met een paar dagen echinacea druppelen en hoestdrankjes happen weer vanaf is.
Ik weiger dan ook resoluut om deze vaccinatie nog te laten zetten en mensen die op visite willen komen met hond waarbij ze in dezelfde zicht vertellen dat die een week daarvoor tegen kennelhoest gevaccineerd is, die komen er dan even niet in.
Hier sluit ik me voor de volle 200% bij aan. Ik heb exact dezelfde ervaringen!

Ik was er van de week in je andere topic al over begonnen Orinake. Heeeeel lang geleden, gingen mijn honden van toen (Whoofer en Brutus) nog mee met de uitlaatdienst. En daarom liet ik ze tegen kennelhoest inenten. Grote groepen honden, meer risico, bla bla. En mijn DA vond dat een buitengewoon goed idee. Idioot genoeg, ieder jaar als ik mijn honden had laten vaccineren (ik was de enige eigenaar van alle honden die de uitlaatdienst uitliet), brak er in de groep kennelhoest uit. De eigenaar van de uitlaatdienst smeekte me dan ook op een gegeven moment om met de enting te stoppen. En zelf vond ik het natuurlijk ook echt een raar verhaal worden. Ik vaccineerde mijn honden ieder jaar, ieder jaar waren ze dood en dood ziek. Ik heb het besproken met mijn toenmalige DA en die vond dat ik een partij uit mijn nek kletste. Wat ik hem vertelde (bovenstaande) kon absoluuuut niet en ik moest blij zijn dat mijn honden gevaccineerd waren, anders waren ze vermoedelijk zelfs gestorven aan de kennelhoest, de enting had er juist voor gezorgd dat ze minder ziek zouden zijn dan ze waren.

Ik ben toch gestopt met vaccineren. Nooit meer kennelhoest gehad of gezien. Toeval? Ik dacht het niet.
#1778296
Lizzy schreef: Hier sluit ik me voor de volle 200% bij aan. Ik heb exact dezelfde ervaringen!

Ik was er van de week in je andere topic al over begonnen Orinake. Heeeeel lang geleden, gingen mijn honden van toen (Whoofer en Brutus) nog mee met de uitlaatdienst. En daarom liet ik ze tegen kennelhoest inenten. Grote groepen honden, meer risico, bla bla. En mijn DA vond dat een buitengewoon goed idee. Idioot genoeg, ieder jaar als ik mijn honden had laten vaccineren (ik was de enige eigenaar van alle honden die de uitlaatdienst uitliet), brak er in de groep kennelhoest uit. De eigenaar van de uitlaatdienst smeekte me dan ook op een gegeven moment om met de enting te stoppen. En zelf vond ik het natuurlijk ook echt een raar verhaal worden. Ik vaccineerde mijn honden ieder jaar, ieder jaar waren ze dood en dood ziek. Ik heb het besproken met mijn toenmalige DA en die vond dat ik een partij uit mijn nek kletste. Wat ik hem vertelde (bovenstaande) kon absoluuuut niet en ik moest blij zijn dat mijn honden gevaccineerd waren, anders waren ze vermoedelijk zelfs gestorven aan de kennelhoest, de enting had er juist voor gezorgd dat ze minder ziek zouden zijn dan ze waren.

Ik ben toch gestopt met vaccineren. Nooit meer kennelhoest gehad of gezien. Toeval? Ik dacht het niet.
Toeval bestaat ook in deze niet.

Een dierenarts hier in de buurt had al meerdere dodelijke gevallen meegemaakt en was er dus niet over te spreken om niet te vaccineren. Collega van een praktijk verderop bevestigde mijn ervaringen en gaf me groot gelijk dat ik zo'n groep niet meer zou laten vaccineren.

Toen ik nog trimsalon had gebeurde het vrij regelmatig dat mensen afspraken afbelde omdat de hond kennelhoest had....en dat ondanks die er net tegen gevaccineerd was. Ik zei toen altijd....dat "dankzij" meer op zijn plaats was en dat ze zich ook maar eens moesten afvragen hoe toevallig het was dat hun hond binnen een week na de enting aan de kucheleritus was. Bij de da kregen ze overigens het standaard kulverhaal dat die zonder enting veel zieker geworden zou zijn en dat de besmetting al van voor de enting moest zijn bla bla.
#1778361
Kennelhoest neusenting is een levende verzwakte versie van de bordertella bacterie(is toch een bacterie?). Mijn ervaring is ook dat bijna elke hond er wel ziek van wordt. Yuna heeft hem ook gehad, en die is 2 weken aan het snotteren geweest. Gelukkig niet echt "ziek-ziek", maar ze had wel 2 weken lang flinke niesbuien waar we niet blij van werden...

Bij ons was het wel nodig, want we hadden toen nog een kat met chronische niesziekte, en dat is dus eigenlijk hetzelfde als wat kennelhoest heet bij honden.

En ook denk ik niet dat elk jaar enten nodig is. Volgens mij is eenmalig goed genoeg. Onze katten zijn ook eenmalig geent, en zelfs met de chronisch zieke kat hadden zij (de gezonde geente katten) er geen last van. De zieke kat is nooit geent, want die had het toch al, en dan haalt het vaccin dus niks uit maar verergert het alleen.
Dit hebben we ook eens gehad bij een van onze vroegere katten.. die had al niesziekte, en heeft toen hij echt ziek was de enting gehad.. hoef niet te vertellen dat het daardoor alleen erger is geworden.. hebben hem uiteindelijk in moeten laten slapen :(
#1778382
Mja volgend jaar worden enkel de honden ingeent die het land uitgaan (de oudjes dus niet meer want die komen in principe niet meer het land uit).

Ik ga vanavond opnieuw naar de DA omdat ik me toch zorgen maak om de neusbloeding (is enkel als ze een hoestbui heeft). Heb haar daarstraks gebeld en het heeft natuurlijk zijn tijd nodig, maar omdat ik toch niet op mijn gemak ben heb ik gevraagd voor een bloedname (om te zien of er niets meer aan de hand is)
#1778403
dancingdaydream schreef: Kennelhoest neusenting is een levende verzwakte versie van de bordertella bacterie(is toch een bacterie?). Mijn ervaring is ook dat bijna elke hond er wel ziek van wordt. Yuna heeft hem ook gehad, en die is 2 weken aan het snotteren geweest. Gelukkig niet echt "ziek-ziek", maar ze had wel 2 weken lang flinke niesbuien waar we niet blij van werden...

Bij ons was het wel nodig, want we hadden toen nog een kat met chronische niesziekte, en dat is dus eigenlijk hetzelfde als wat kennelhoest heet bij honden.

En ook denk ik niet dat elk jaar enten nodig is. Volgens mij is eenmalig goed genoeg. Onze katten zijn ook eenmalig geent, en zelfs met de chronisch zieke kat hadden zij (de gezonde geente katten) er geen last van. De zieke kat is nooit geent, want die had het toch al, en dan haalt het vaccin dus niks uit maar verergert het alleen.
Dit hebben we ook eens gehad bij een van onze vroegere katten.. die had al niesziekte, en heeft toen hij echt ziek was de enting gehad.. hoef niet te vertellen dat het daardoor alleen erger is geworden.. hebben hem uiteindelijk in moeten laten slapen :(
Maar dan hebben je honden "van huis uit" toch al antistoffen aanwezig. Een vaccinatie heeft als doel om het immuunsysteem even wakker te schudden zodat deze antistoffen gaat aanmaken. Heb je een standaardverspreider van die bacterie in huis dan zou naar mijn idee een vaccinatie totaal niet aanslaan omdat er al antistoffen in het bloed van je honden zitten.
#1778514
dancingdaydream schreef: Kennelhoest neusenting is een levende verzwakte versie van de bordertella bacterie(is toch een bacterie?). Mijn ervaring is ook dat bijna elke hond er wel ziek van wordt. Yuna heeft hem ook gehad, en die is 2 weken aan het snotteren geweest. Gelukkig niet echt "ziek-ziek", maar ze had wel 2 weken lang flinke niesbuien waar we niet blij van werden...

Bij ons was het wel nodig, want we hadden toen nog een kat met chronische niesziekte, en dat is dus eigenlijk hetzelfde als wat kennelhoest heet bij honden.

En ook denk ik niet dat elk jaar enten nodig is. Volgens mij is eenmalig goed genoeg. Onze katten zijn ook eenmalig geent, en zelfs met de chronisch zieke kat hadden zij (de gezonde geente katten) er geen last van. De zieke kat is nooit geent, want die had het toch al, en dan haalt het vaccin dus niks uit maar verergert het alleen.
Dit hebben we ook eens gehad bij een van onze vroegere katten.. die had al niesziekte, en heeft toen hij echt ziek was de enting gehad.. hoef niet te vertellen dat het daardoor alleen erger is geworden.. hebben hem uiteindelijk in moeten laten slapen :(
Neej, wast maar zo eenvoudig ;)

door het nemen van oog- of keelswabs kan een uiteindelijke diagnose worden gesteld van chlamydia en bordetella,
feline herpesvirus en het feline calicivirus zijn in 80% van de gevallen de primaire verwekker

Niesziekte is een syndroom, met als oorzaak verschillende pathogenen c.q. verwekkers
er zijn verschillende verwekkers die de mogelijke veroorzaker kunnen zijn
dat kunnen virussen, bacteriën en chlamydia’s zijn
#1779271
orinake schreef: Mja volgend jaar worden enkel de honden ingeent die het land uitgaan (de oudjes dus niet meer want die komen in principe niet meer het land uit).

Ik ga vanavond opnieuw naar de DA omdat ik me toch zorgen maak om de neusbloeding (is enkel als ze een hoestbui heeft). Heb haar daarstraks gebeld en het heeft natuurlijk zijn tijd nodig, maar omdat ik toch niet op mijn gemak ben heb ik gevraagd voor een bloedname (om te zien of er niets meer aan de hand is)
bloedname is gebeurt. morgen weet ik meer.
Ze heeft vandaag weinig tot niets gegeten.
Heeft bijna de hele dag geslapen.

Morgen ga ik bij de fokker op bezoek met haar. Heb alles met hem besproken en hij wil haar graag even zien.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door