Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door oebaya
#13701
De enige die bij mij altijd vlooien had, was de Perzische kat, die nooit buiten kwam. Niets hielp, we hebben haar zwaar chemisch moeten behandelen, want anders was het hele zwikkie hier besmet. Sinds zij vlooienvrij was, geen vlooien meer gezien en ik behandel dus sporadisch tegen vlooien en teken met een natuurlijk middel. Wat wel vlooien bracht, was een egel in de tuin, maar nadat die door de honden 'vakkundig' om zeep was geholpen, hebben we daar ook geen last meer van. Maar ik denk, dat het ook te maken heeft met waar je woont en waar je honden komen. Toen we nog in de stad woonden met een dierenarts een paar huizen verderop, hadden we altijd problemen met vlooien. Ook van teken heb ik weinig last, alhoewel er genoeg groeisels in de tuin staan voor die rotdingen om zich te verbergen. Maar ook bij de jachttraining zie ik de helft van de aanwezigen in de weer met tekentang en mijn hond had helemaal niets.
Zou het net zijn als bij mensen: de een wordt altijd gestoken door muggen en de ander nooit. ??? En of het aan het voer ligt? Ik voer nog steeds vaker brokken, dan vers vlees.
Laatst gewijzigd door oebaya op za 09 aug 2003, 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lobbes
#13702
Nog even een vraag: jullie mijden allebei het bos, maar ik dacht dat teken en vlooien ook gewoon in gras en struiken voorkwamen.

JA DAAR KOMEN ZE OOK VOOR, MAAR IK GA GEWOON NIET NAAR HET BOS IN DE ZOMERMAANDEN  OMDAT HET RISICO DAAR 100 KEER GROOOOOOOTER IS.  IK GA HET GEVAAR NIET OPZOEKEN ALS HET NIET NODIG IS
TEKEN KUNNEN ZELFS IN JE ACHTER TUINTJE ZITTEN
(ZAL JIJ GEEN LAST VAN HEBBEN  ;D DAAR IN AMSTERDAM )
groetjes Ellen
Door Helen
#13703
Hoi allemaal!
we zijn net een week in de Utrechtse heuvels geweest, de hele dag de bossen in, nou sávonds moest ik wel alle drie de honden inspecteren op teken en iedere avond was het raak gemiddeld 30 teken.
Het is afhakelijk van de plekken waar je loopt hier in NH heb ik nooit zo veel laast gehad maar dit was niet tegenin te botsten, en dan vraag ik me toch af wat kun je er daar tegen doen?
de middeltjes helpen niet.
Balou komt dagelijks in de Utrechtse heuvels. Ik heb dit jaar zonder bestrijdingsmiddelen om precies te zijn 0 vlooien en 3 teken gezien. En die drie teken zijn niet daar opgelopen. De een was een belgische teek ;D, de tweede een z--hollandse en de derde een Utrechtse stadsteek ;D. Ik klop het wel even af tegelijkertijd, want ik hoor van iedereen dat ze vlooien hebben. Ook van mensen die hun hond wel behandeld hebben....Goh dat jij er 30 opliep. Rot zeg.

groetjes Helen
Door yalla
#13704
Hallo,
Binnen een paar maanden hoop ik een eigen hondje te hebben. Zodoende ben ik nu al volop informatie aan het verzamelen o.a. over natuurlijke voeding en vlooien/tekenbestrijding enz. Daarover staan overigens veel interessante dingen op jullie forum, maar mijn vraag heb ik volgens mij nog niet gezien.
Het gaat om een halsband voor de hond die vlooien op natuurlijke manier bestrijdt door heel hoge tonen te verspreiden via een batterijtje en een heel klein doosje dat op die halsband vastzit. Ik ken dit systeem met hoge tonen wel voor muggenbestrijdingsapparaten die je in het stopcontact moet steken en ook muizen kunnen via zo'n apparaat uit huis geweerd worden.
De betreffende halsband zag ik bij een Kijkshopfiliaal voor ca. 15 Euro liggen. Er stond bij dat die hoge tonen absoluut niet schadelijk voor de hond waren (of de mens)
Heeft iemand ervaringen, goed of slecht met deze manier van vlooienbestrijding? ???
Nee ik heb hier geen ervaring mee, maar ben geneigd toch niet eens te zijn met het principe. Als het hoge tonen zijn dan hebben honden hier dus hinder van. Dat wij ze wellicht niet kunnen horen, wil niet zeggen dat honden dat niet kunnen. Zij horen hogere frequenties dan wij. Dit zou kunnen betekenen dat een hond onbedoeld een correctie krijgt, omdat een hoge frequentietoon voor veel honden als onaangenaam wordt ervaren (denk bijv. aan een stofzuiger).
Ik vind het niet bevorderlijk voor het welzijn van de hond.
Door SHIVA
#13705
:onu ik dit zo lees weet ik niet of ik het nog wel leuk vind om volgende week op vakantie te gaan naar het vennebos met de honden
op dit moment hebben ze nog geen last van vlooien ook de katten niet
een teek heel af en toe
maar sinds ze op vers vlees zitten heb ik er geen een meer gezien
nu komen ze dagelijks in zee
en zwemmen we best wel flink met ze
maar dat geld niet voor de4katten
die lopen gewoon buiten
maar die barfen van nature al
eten ook veel meloen en komkomer
jatten ze ook bij de buren van tafel
maar nu straks die bossen en duinen
kan ze moeilijk inpakken
die hondjes van me
Door Nelly
#13706
:onu ik dit zo lees weet ik niet of ik het nog wel leuk vind om volgende week op vakantie te gaan naar het vennebos met de honden
op dit moment hebben ze nog geen last van vlooien ook de katten niet
een teek heel af en toe
maar sinds ze op vers vlees zitten heb ik er geen een meer gezien
nu komen ze dagelijks in zee
en zwemmen we best wel flink met ze
maar dat geld niet voor de4katten
die lopen gewoon buiten
maar die barfen van nature al
eten ook veel meloen en komkomer
jatten ze ook bij de buren van tafel
maar nu straks die bossen en duinen
kan ze moeilijk inpakken
die hondjes van me
Shiva, ik wóón praktisch in het bos! Voorheen had vooral Ashley ieder jaar enorm veel last van teken, het vlooienverhaal heb ik hierboven al verteld. Begin februari ben ik de honden versvlees gaan voeren, en het resultaat? Tekenoogst tot nu toe: in totaal 5 stuks, en vreemd genoeg alleen op Angel, op Ashley 0. Vlooien: NUL! :D
Door Lupa
#13707
hoi shiva,
ik was een paar weken terug bij de hevel rug in utrecht,
iedere dag kwuamen mijn honden terug met circa 30 teken terug, ik raad je aan om toch iedere avond ze goed na te kammen een te chekken op vlooien en teken.
Door SHIVA
#13708
hoi shiva,
ik was een paar weken terug bij de hevel rug in utrecht,
iedere dag kwuamen mijn honden terug met circa 30 teken terug, ik raad je aan om toch iedere avond ze goed na te kammen een te chekken op vlooien en teken.
ja dat doen we toch wel hoor zeker als ze uit het bos komen
maar heb toch voor de zekerheid frontline gekocht voor noodsituatie
hoorde in de dz dat er een vlooienplaag aan zit te komen i.v.m. de luchtvochtigheid
ze leggen nu iets meer eitjes en die komen nu allemaal uit
ga maar flink spuiten voor ik de deur uit ga is toch niemand meer thuis dan
moet er f f niet aan denken als je thuis komt en je wordt besprongen door die engerds

inderdaad nu ze op vers zitten minder last van teken en vlooien
hoop dat dat ook zo blijft
gr shiva
#13709
Ik behandel de honden ook nooit geef ze alleen af en toe knoflook, aangezien mijn man ook nooit vlooien heeft en altijd veel knoflook eet dacht ik dit moet goed helpen(geintje)
Ne even serieus, we hebben nooit vlooien en de teken laten het sinds ik vers voer gelukkig ook afweten.
De buurhonden zitten regelmatig onder maar wij hebben er dit jaar pas een gevonden, dus hopenlijk blijft dit zo.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door