Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Ink
#13588

Mijn gedachtengang had niets met voer of enten te maken Sylvia.......................LOL
Als jij nou es je kikkerpak aantrekt ... en ik m'n apenpak ... :o
Door sylvia
#13589

Mijn gedachtengang had niets met voer of enten te maken Sylvia.......................LOL
o jee kinky ;D ;D ;D
Als jij nou es je kikkerpak aantrekt ... en ik m'n apenpak ...
zie je wel...... kinky ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op do 21 aug 2003, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#13590

Als Sam dood gaat omdat hij een enting niet heeft gekregen sla ik mezelf ongenadig hard voor m'n kop. En 'de buitenwereld' zal minstens zo hard meeslaan. Maar het gekke is ... als hij dood gaat aan een ten gevolge van een enting ontwikkelde kanker of andere enge ziekte zal die klap minder hard zijn ... Oorzaak en gevolg zullen immers nooit met elkaar in verband gebracht worden.
Soms moet je in het leven hard op je bek gaan, zelf weer overeind krabbelen en doorgaan. Ik hoop dat het in dit geval niet nodig is, maar als we wel enten kan óók niemand me garanderen dat ik op 2 voeten in de klei blijf staan.
Tot zover dominee Ink ...

Dit ervaar ik niet alleen zo met enten (weet nu dat ik geen KH laat enten, en heb nog tot maart om te beslissen over andere entingen) maar met allee wat ik met mijn hond doe of niet doe. We hebben de honden bijna nooit aangelijnd (letterlijk 6 meter lopen tot de dijk=losloopgebied). Honden lopen altijd de deur uit, afrit af, wachten keurig op de stoep tot ze over mogen. Tot op de dag dat er misschien een kat aan de overkant loopt en ik loop te dromen en die kat er als een haas vandoor gaat en er net een auto aankomt en die niet op tijd meer kan remmen. Moet ik dan altijd de honden aangelijnd laten? Ze kunnen immers ook van de dijk af achter een kat aanschieten of weet ik wat nog meer.

Ik zal mezelf weet-ik-niet-wat doen als zoiets een keer gebeurt, maar da´s misschien het risico van het vak. Er zijn zoveel verschrikkelijke dingen die kunnen gebeuren met je hond, je kunt niet ieder risico uitsluiten anders heeft je hond ook geen leven meer.
En misschien moet ik het ook zo gaan bekijken met enten.....
Door oebaya
#13591
Uiteraard! Maar Ordell vroeg mijn mening. En die heb ik gegeven. Niets meer en niets minder.

Dan heb jij wellicht beter gezocht dan ik en dus andere onderzoeksresultaten gelezen. Ík kan het niet vinden. In het door jou in de toekomst te hanteren entingsprotocol kan ik geen 'bewijs' vinden. Hooguit weer wat meer onderbuikgevoel. Dat jij je daar prettig bij voelt is OK. Het kan mij niet overtuigen. Overige protocollen en zienswijzen overigens ook niet. Dus volg ik mijn eigen onderbuikgevoel, gevoed met meningen of als feiten gepresenteerde opvattingen.
En niemand heeft gelijk of de wijsheid in pacht. Ik hoop dat 'de waarheid' ooit boven tafel komt, maar ik heb daar geen vertrouwen in. Er is té veel geld mee gemoeid en waar geld een overheersende rol speelt zul je altijd belazerd worden.
Misschien lees ik het anders dan jij, maar als je de sites bekijkt die Dory noemt, dan kan ik niet anders dan daar bewijzen zien, dat de geldigheidsduur van vaccins veel langer is, dan de fabrikanten ons doen geloven. Op basis daarvan heb ik dan mijn keuze gemaakt voor het 3-jaarlijks enten, maar je kan ook kiezen voor alleen puppy-entingen.
Overigens zou ik het liefste werken met titer-bepalingen, zoals in Amerika, maar ik moet de dierenarts vragen of dat ergens kan. Heb nl. niet de indruk.
In elk geval gaan we haar maandag vertellen, dat ze stickertjes moet plakken en de entstof, maar in de vuilnisbak spuiten of zoiets.
Door Lizzy
#13592
Over titers zijn ook al weer discussies gaande. Dit zou ook geldklopperij zijn want je hebt niet alleen te maken met de antistoffen die in het bloed zitten, maar ook te maken met de zogenaamde geheugencellen (of zoiets) die niet in het bloed te meten zijn. Met andere woorden: jouw hond kan een negatieve titers bepaling hebben en nog steeds beschermt zijn tegen ziektes. Ik weet dus niet of dat de oplossing is...
Groetjes, Lizzy
Door sylvia
#13593
Over titers zijn ook al weer discussies gaande. Dit zou ook geldklopperij zijn want je hebt niet alleen te maken met de antistoffen die in het bloed zitten, maar ook te maken met de zogenaamde geheugencellen (of zoiets) die niet in het bloed te meten zijn. Met andere woorden: jouw hond kan een negatieve titers bepaling hebben en nog steeds beschermt zijn tegen ziektes. Ik weet dus niet of dat de oplossing is...
Groetjes, Lizzy
ja precies ,en daar zullen sommige wetenschappers wel mee bezig zijn om dat ook weer te kunnen testen,ik als leek denk dan heel simpel...een schrammetje met een klein beetje van de te zoeken ziekte kijken of er een reactie komt,of het lichaam de ziekte herkent.
Mijmer ik even verder...bij mensen die ook geheugen cellen hebben,is het een bewezen en vaststaand feit als zij bv verslaafd zijn geweest aan het één of ander.Dat ze zelfs na twintig jaar te zijn afgekikt,maar 1 drankje, shotje, snuifje of haaltje hoeven te nemen en alle geheugen cellen (receptoren) zijn in één klap wakker,en gaan verder als of je nooit gestopt bent.
Als die herinnerings cellen zo goed werken,zouden ze dan in het herkennen van lichaamsbekende ziektes minder goed werken?.......ik geloof dat niet zo!
Door roger
#13594
<<mijmer ik even verder...bij mensen die ook geheugen cellen hebben,is het een bewezen en vaststaand feit als zij bv verslaafd zijn geweest aan het één of ander.Dat ze zelfs na twintig jaar te zijn afgekikt,maar 1 drankje, shotje, snuifje of haaltje hoeven te nemen en alle geheugen cellen (receptoren) zijn in één klap wakker,en gaan verder als of je nooit gestopt bent.<<


OK allemaal goed en wel , maar hoe zit dat dan met mensen die een geheugen hebben als gruyerekaas of helemaal geen geheugen hebben, want die zijn er ook ?

Gr;
Roger;
Als die herinnerings cellen zo goed werken,zouden ze dan in het herkennen van lichaamsbekende ziektes minder goed werken?.......ik geloof dat niet zo!
[/quote]
Door sylvia
#13595
<<mijmer ik even verder...bij mensen die ook geheugen cellen hebben,is het een bewezen en vaststaand feit als zij bv verslaafd zijn geweest aan het één of ander.Dat ze zelfs na twintig jaar te zijn afgekikt,maar 1 drankje, shotje, snuifje of haaltje hoeven te nemen en alle geheugen cellen (receptoren) zijn in één klap wakker,en gaan verder als of je nooit gestopt bent.<<


OK allemaal goed en wel , maar hoe zit dat dan met mensen die een geheugen hebben als gruyerekaas of helemaal geen geheugen hebben, want die zijn er ook ?

Gr;
Roger;
Als die herinnerings cellen zo goed werken,zouden ze dan in het herkennen van lichaamsbekende ziektes minder goed werken?.......ik geloof dat niet zo!
uhhhhh wie ben jij ;D
Door roger
#13596
<<uhhhhh wie ben jij ;D<<

dat weet ik nie goed meer, mijne gruyerekaas heeft heel erg geleden onder de hittegolf van de laatste weken ;D ;D
Door oebaya
#13597
Volgens mij gaat het bij titerbepaling om het aantonen van antistoffen tegen een ziekte in het bloed. Door het aantonen van die antistoffen kan ook worden gekeken of een bepaalde ziekte ooit is doorgemaakt. Dat kan zelfs het geval zijn zonder dat er ziekteverschijnselen zijn geweest. Theoretisch is het dus eerder zo, dat   een titer aan antistoffen tegen een bepaalde ziekte hoog genoeg is, zonder dat ooit tegen de ziekte is ingeënt. Het eigen afweersysteem was dan sterk genoeg om de ziekteverwekker onschadelijk te maken voor de ziekteverschijnselen zich openbaarden.
Door sylvia
#13598
Volgens mij gaat het bij titerbepaling om het aantonen van antistoffen tegen een ziekte in het bloed. Door het aantonen van die antistoffen kan ook worden gekeken of een bepaalde ziekte ooit is doorgemaakt. Dat kan zelfs het geval zijn zonder dat er ziekteverschijnselen zijn geweest. Theoretisch is het dus eerder zo, dat een titer aan antistoffen tegen een bepaalde ziekte hoog genoeg is, zonder dat ooit tegen de ziekte is ingeënt. Het eigen afweersysteem was dan sterk genoeg om de ziekteverwekker onschadelijk te maken voor de ziekteverschijnselen zich openbaarden.
ja dus dan zoek je toch naar een reactie op een bepaalde ziekte ,ongeacht of je ervoor geent wordt of niet.......
Of praten we langs elkaar heen ???
Door oebaya
#13599

ja dus dan zoek je toch naar een reactie op een bepaalde ziekte ,ongeacht of je ervoor geent wordt of niet.......
Of praten we langs elkaar heen ???
Ben bang van wel. Als je naar een reactie op een ziekte zoekt, dan besmet je met de ziekte en kijkt of er voldoende afweer is om de ziekte tegen te gaan.
Bepaal je titer dan zoek je naar de afweerstoffen in het bloed tegen de ziekte zonder dat daar de ziekte zelf aan te pas komt om een reactie te weeg te brengen.
Misschien wordt het zo nog duidelijker:
Weet je wat histaminen zijn? Ook afweerstoffen tegen lichaamsvreemde stoffen. Allergische mensen maken voor dingen die er eigenlijk niet toe doen, histaminen aan. Die kan je gewoon aantonen in het bloed. Alleen om te weten waartegen histaminen worden aangemaakt, wordt de betreffende persoon via krasjes of kleine injecties met stoffen waarvan vermoed wordt, dat ze het lichaam aanzetten tot het maken van histaminen ingespoten. Zo wordt dan bepaald om welke stoffen het bij een allergie gaat.
Tja en nu zou ik hier graag een leuke smiley achter zetten, maar weet niet wat ik moet kiezen. Allemaal dan maar: :) ;) :D ;D >:( :( :o 8) ??? ::) :P :-[ :-X :-/ :-* :'(
Door sylvia
#13600
ja dan bedoelen we hetzelfde,maar ik had het dus om op zo'n soorgelijke manier de geheugen cellen te kunnen gaan herkennen en kijken of di inderdaad de ziekte in hun databank hebben staan
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door