Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#13601
Ciao Roger, ik heb weer even smakelijk gelachen (om jou en Sylvia een bladzijde terug). Ik denk dat als de geheugencellen niet werken (ik weet niet of dat bij honden ook niet het geval is), dat er dan ook niet te immuniseren valt via vaccinatie? Of zeg ik dan iets doms? Het schijnt namelijk zo te zijn dat een klein percentage honden (en katten) never nooit niet geimmuniseerd raken, hoevaak je ze ook ent....
Groetjes, Lizzy
Door Lizzy
#13602

Ben bang van wel. Als je naar een reactie op een ziekte zoekt, dan besmet je met de ziekte en kijkt of er voldoende afweer is om de ziekte tegen te gaan.
Bepaal je titer dan zoek je naar de afweerstoffen in het bloed tegen de ziekte zonder dat daar de ziekte zelf aan te pas komt om een reactie te weeg te brengen.
Misschien wordt het zo nog duidelijker:
Weet je wat histaminen zijn? Ook afweerstoffen tegen lichaamsvreemde stoffen. Allergische mensen maken voor dingen die er eigenlijk niet toe doen, histaminen aan. Die kan je gewoon aantonen in het bloed. Alleen om te weten waartegen histaminen worden aangemaakt, wordt de betreffende persoon via krasjes of kleine injecties met stoffen waarvan vermoed wordt, dat ze het lichaam aanzetten tot het maken van histaminen ingespoten. Zo wordt dan bepaald om welke stoffen het bij een allergie gaat.
Tja en nu zou ik hier graag een leuke smiley achter zetten, maar weet niet wat ik moet kiezen. Allemaal dan maar: :) ;) :D ;D >:( :( :o 8) ??? ::) :P :-[ :-X :-/ :-* :'(
Bij mij is het licht uit... Oftewel, ik geloof niet dat ik jou en Syl nog begrijp... Is die titers dan wel of niet zinvol? Of hebben jullie het niet over data in de geheugencellen?
Groetjes, Lizzy
Door sylvia
#13603
ik heb het over geheugencellen en nicolette over titers,
maar ik had het erover om te onderzoeken (zal best wel iemand  aan het onderzoeken zijn)
dacht ik dat ik het dan als onderzoeker zou zoeken door een schrammetje of zoiets ,dat als de ziekte in de geheugencellen staan dat ze dan herkent worden en erdus een reactie komt
Door oebaya
#13604

Bij mij is het licht uit... Oftewel, ik geloof niet dat ik jou en Syl nog begrijp... Is die titers dan wel of niet zinvol? Of hebben jullie het niet over data in de geheugencellen?
Groetjes, Lizzy
Persoonlijk denk ik, dat als de methode die Sylvia voor ogen staat er nog niet is, titers zinvol is.
Alhoewel ik niet uitsluit, dat er honden met een lage titer zijn, die toch niet ziek worden indien ze worden besmet. Er zijn ook mensen die nooit kinderziektes hebben gehad, terwijl broertjes en zusjes ze wel kregen. De aanleg daartoe is erfelijk, maar ik weet eigenlijk niet of ooit is onderzocht of die mensen een heel sterk afweersysteem hebben, zodat de ziekte onschadelijk wordt gemaakt voor hij symptomen geeft of dat ze iets heel speciaals in hun afweersysteem hebben, dat maakt dat ze niet ziek worden.
Door sylvia
#13605

Persoonlijk denk ik, dat als de methode die Sylvia voor ogen staat er nog niet is, titers zinvol is.
Alhoewel ik niet uitsluit, dat er honden met een lage titer zijn, die toch niet ziek worden indien ze worden besmet. Er zijn ook mensen die nooit kinderziektes hebben gehad, terwijl broertjes en zusjes ze wel kregen. De aanleg daartoe is erfelijk, maar ik weet eigenlijk niet of ooit is onderzocht of die mensen een heel sterk afweersysteem hebben, zodat de ziekte onschadelijk wordt gemaakt voor hij symptomen geeft of dat ze iets heel speciaals in hun afweersysteem hebben, dat maakt dat ze niet ziek worden.
nee dat onderzoek is er dus niet ,en nee dat kun je ook niet met titers testen want we hebben het hier over geheugencellen.Medici zijn het er geloof ik nog niet eens allemaal overeens dat we ze hebben geloof ik.
Dat sommige kinderen niet besmet raken met een ziekte die bv in het gezin voorkomen,zegt denk ik veel over de sterke afweer van dat moment,want als volwassenen kunnen ze er op een bepaalde tijd alsnog tegenaan lopen met minder prettig verloop dan ook nog.Het heeft weinig met erfelijkheid te doen als je over virussen of bacterien praat.Dit gaat wel op als je spreekt over cel eigenschappen die wel of niet gevoelig zijn bepaalde ongewenste dingen te gaan doen.
Laatst gewijzigd door sylvia op za 23 aug 2003, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door oebaya
#13606
nee dat onderzoek is er dus niet ,en nee dat kun je ook niet met titers testen want we hebben het hier over geheugencellen.Medici zijn het er geloof ik nog niet eens allemaal overeens dat we ze hebben geloof ik.
Dat sommige kinderen niet besmet raken met een ziekte die bv in het gezin voorkomen,zegt denk ik veel over de sterke afweer van dat moment,want als volwassenen kunnen ze er op een bepaalde tijd alsnog tegenaan lopen met minder prettig verloop dan ook nog.Het heeft weinig met erfelijkheid te doen als je over virussen of bacterien praat.Dit gaat wel op als je spreekt over cel eigenschappen die wel of niet gevoelig zijn bepaalde ongewenste dingen te gaan doen.
Ben ervan overtuigd, dat ongevoeligheid voor bepaalde virussen of bacterieën of in elk geval een afweer daartegen die beter is, dan andere wel erfelijk is. Mijn vader, mijn jongste zusje en mijn zoon hebben geen enkele kinderziekte doorgemaakt. Ook niet eenmaal volwassen zijnde en met kinderen in huis die die kinderziektes wel kregen.
Er is denk ik nog heel veel dat op dit gebied onderzocht moet worden.
Door sylvia
#13607

Ben ervan overtuigd, dat ongevoeligheid voor bepaalde virussen of bacterieën of in elk geval een afweer daartegen die beter is, dan andere wel erfelijk is. Mijn vader, mijn jongste zusje en mijn zoon hebben geen enkele kinderziekte doorgemaakt. Ook niet eenmaal volwassen zijnde en met kinderen in huis die die kinderziektes wel kregen.
Er is denk ik nog heel veel dat op dit gebied onderzocht moet worden.
dan zou er een soort van collectief geheugen voor ziektes moeten zijn in onze cellen........interesante gedachte
Door oebaya
#13608
dan zou er een soort van collectief geheugen voor ziektes moeten zijn in onze cellen........interesante gedachte
Waarom niet. Er zijn ook wetenschappers die denken dat we toch op de een of andere manier een soort collectief taalgeheugen hebben, dat in de genen wordt doorgegeven.
Door sylvia
#13609

Waarom niet. Er zijn ook wetenschappers die denken dat we toch op de een of andere manier een soort collectief taalgeheugen hebben, dat in de genen wordt doorgegeven.
daarom zei ik al interesante gedachte.......
Door oebaya
#13610
Zo vanmiddag een bezoek aan de dierenarts gebracht en vertelt dat ik niet meer zo frequent wilde enten. Dierenarts wist natuurlijk wel dat die discussie overal gaande is, maar was zelf nog niet helemaal overtuigd. Maar Belgische dierenartsen zijn makkelijk: wat de klant wil doen ze. Dus een boekje vol stickers, entstof in de chemische afvalbak, entstoffen betaald, bezoek niet en we zijn weer voor alles klaar.
Dat ik die entstoffen moet betalen ok, dat had ik ingecalculeerd. bovendien komt er in België een regeling dat alles wat wordt gespoten e.d. moet worden geregistreerd om zo te controleren dat er niets klandestien naar landbouwdieren gaat. Stapel kopieën met informatie bij haar achtergelaten, kan ze zich er ook eens in verdiepen.
Ben benieuwd of ze het leest en wat ze er dan van denkt.
In oktober moet ik voor de volgende hond en dan zullen we eens informeren of ze het allemaal gelezen heeft.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door