Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Twanneke
#13323
Hallo allemaal,

Ik ben er weer, ik heb al die tijd wel mee gelezen, maar geen tijd gehad om te reageren. Nu ben ik weer van de partij.  ;D

Hannah heeft een reatie op haar enting met hondenziekte gehad, ze verstarde opeens en was helemaal afwezig, ik schrok me wild. Ben meteen naar de dierenarts gescheurd, daar is ze op levershunt gecontroleerd omdat we de oorzaak eerst niet wisten. Gelukkig geen levershunt maar zeer waarschijnlijk een reactie op de enting.

Ik heb inmiddels contact met mijn homeopaat gezocht, zij adviseerde mij om voor het enten (ik wil en kan niet helemaal niet enten) nosodes te geven. Ze heeft met nu voor en na elke enting een dosis mee gegeven, wel moet ik alles appart laten enten (was ik toch al van plan).

Ik dacht dat dit mischien wel interessant was om te weten voor jullie.

Ondanks dat Hannah haar hele leventje op vers staat heeft ze toch wormen, ik heb haar gister ontwormd omdat ik wormen had gezien. Vanmorgen zaten er maarliefst 6 spoelwormen in haar ontlasting, ik ga haar dus toch over 2 weken nog maar een keer extra ontwormen, maar wil graag iets in de tussen liggend periode geven, ik dacht aan knoflook, maar ik weet neit precies hoeveel je een hond van 7 maanden en 16 kilo mag geven.... wie wel????

Ik ben aardig geschrokken van de hoeveelheid wormen, dat komt mischien ook wel omdat Balou nooit wormen heeft gehad, Hannah zal wel een klein viespeukje zijn, ze houdt nl erg veel van kattenpoep Bleeeeh!
Door Lizzy
#13324
Hoi Twanneke, welkom terug! En, bedankt voor jouw bericht over de nosodes! Dit is ALTIJD interessant! Wel ongelofelijk knudde trouwens dat Hannah zo'n reactie heeft gehad... Getver.... Eng.... Is ze weer helemaal in orde?

En ook vervelend dat ze wormen heeft! Ik denk dat je haar best 5 keer per week 1 teen knoflook mag geven hoor. Ik zou (als ik jou was) daarnaast ook gemalen rauwe pompoen-zaadjes geven. Dat werkt ook worm-afdrijvend! Ik geef zelf twee of drie keer per week een dessert-lepeltje gemalen pompoenzaadjes.

Groetjes, Lizzy
Door Twanneke
#13325
Dank je wel Lizzy.

Hoe maal je die pitten het makkelijkste?
Door Ink
#13326
In een koffiemolentje. Zo'n elektrieke waar je koffiebonen in kan doen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door