Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1701949
Moeders dacht bij 1 van haar honden wat wits te zien in de ontlasting en vroeg mij om een wormenkuur voor haar 2 etters te halen.
Boomer komt regelmatig daar over de vloer en we lopen bijna dagelijks samen.
Zal ik van Boomer weer ontlasting opsturen of is het niet zo besmettelijk?!
Door Mevroi Kruim
#1702845
Wat voor wormen zijn het?
Spoelwormen kunnen direct besmetten via de ontlasting bv, lintwormen altijd via een tussengastheer, vlo of muis afhankelijk van de soort.
Een gezonde hond kan een wormbesmetting prima zelf baas. Af en toe een herbesmetting houdt de afweer op peil. Als Boomer redelijk vlovrij is en geen muizen vangt is een lintwormbesmetting niet direct voor de hand liggend. En een keer een lintworm is ook geen drama, gaat ze niet aan dood, kan ze wsch prima zelf baas.
Spoelwormen zijn alleen dramatisch als het flinke aantallen zijn, dan is er ook risico voor besmetting van de baas. Maar als je hond niet in de tuin poept en geen poep van andere honden vreet is dat risico ook niet levensgroot.
Door bloemetje
#1703053
MarijeEnBoomer schreef: dan ga ik eerst maar eens kijken of er wormen uitkomen bij de dames van mn mams als ik ze een pilletje heb gegeven :)
Maarree.. Ik wil niet lastig zijn :biggrin2:

Maar wormen zie je toch niet altijd in de ontlasting?
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1703055
bloemetje schreef: Maarree.. Ik wil niet lastig zijn :biggrin2:

Maar wormen zie je toch niet altijd in de ontlasting?
nouja omdat mijn mams ze dacht te zien dacht ik dan weer dat je ze dan wel zal zien als ze eruit komen...
we denken wat af :P
Door 202Spots
#1703111
Maar waarom is er niet eerst de poep nagekeken of er wormen zijn?
Misschien zijn de pillen nu gewoon voor niks gegeven. :-\
En ik denk niet dat er worm in de poop te zien is wanneer er wormkuur gegeven is..
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1703159
Het zijn m'n moeders honden en ik heb dr al zover dat ze vers geeft en ze ontwormt ze nooit dus zo'n ramp zal 1 keer ontwormen niet zijn lijkt mij :-\
Ik kan moeilijk voor haar bepalen dat ze poep moet opsturen.
Ze hebben de pilletjes overigens nog niet gehad want heb ze nog niet gehaald :-[
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1703379
Misschien off topic maar als je van 3 dagen poep een onderzoek laat doen naar wormen , en stel er is niks aangetroffen dan kunnen er na 1 week wel wormen zijn??


Er wordt gezegd na een wormen kuur kunnen er na een week alweer wormen zijn maar dat is dan na een mestonderzoek ook het geval toch?????
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door