Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#1680294
Kent iemand dit middel, het schijnt nieuw op de markt te zijn maar als ik kijk wat er in zit, fipronil, dan is dat hetzelfde als in frontline, en dat werkt niet echt tegen teken.
Door dancingdaydream
#1708045
Ik behandel onze hond met effipro, gehaald bij de dierenarts. Ze reageert er goed op, en heb sindsdien geen teek of vlo gezien, en wel boswandelingen gemaakt.
Door _Sandra_
#1714919
Frontlinewerkt niet tegen teken? Als een trein juist! Ik zit in een heel tekenrijk gebied, maar geen enkele teek meer gehad sindsdien.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1715730
Effipro ken ik niet, maar hier doet frontline combo ook niks tegen teken.
(niet alleen frontline trouwens, sterker nog, ik heb nog niks gevonden wat wel werkt...  :()
Door Mevroi Kruim
#1715847
Ik ben tot nu toe wel te spreken over de Advantix, vlooien zijn weg en teken hebben zich ook nog niet gemeld, hoewel we momenteel heel veel in het bos wandelen. Hopen dat het zo blijft!
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1728634
Hier ook een tevreden Advantix gebruiker. Heb daarvoor de scalibor band en pulvex druppels gebruikt. Allebei zonder goed resultaat.
Ik woon praktisch in een bos, (drie stappen en ik ben er). En hier stikt het echt van de teken, maar sinds ik Advantix gebruik heb ik geen teek meer gezien bij Raiko. Effipro ken ik niet trouwens...
Door Bien
#1728720
ken het niet, maar hier werkt de frontline super, geen teken niets.... toch ook veel buiten in de tuin en redelijk wat in het bos/struiken snuffelen.

Onze honden hebben veel haar, dus is moeilijk te vinden/zien je moet ze echt ff uitpluizen.. maar niets hoor... ben tevreden, geen reden om wat anders te proberen.

1x advantix bij de oudste gebruikt, kreeg enorme jeuk!!! dus iemand anders blij mee gemaakt!!
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1728736
Bien schreef: 1x advantix bij de oudste gebruikt, kreeg enorme jeuk!!! dus iemand anders blij mee gemaakt!!
Apart is dat toch...wat bij de één wel werkt is voor de ander dus niets.
Ik zit nog wel te dubben of ik 'm nu nog weer een pipetje ga geven. Officieel is het weer tijd voor een pipetje. Maar ik heb nog geen teek weer bij hem gevonden. Dus tja.. :-\
Door Bien
#1728802
Senna99 schreef: Apart is dat toch...wat bij de één wel werkt is voor de ander dus niets.
Ik zit nog wel te dubben of ik 'm nu nog weer een pipetje ga geven. Officieel is het weer tijd voor een pipetje. Maar ik heb nog geen teek weer bij hem gevonden. Dus tja.. :-\
meestal geef ik het ze alleen vanaf april tot oktober, ligt beetje aan het weer.

komt niet echt op een dag aan hoor kunt er paar dagen over nadenken en afwachten.. het wordt wel vies vochtig geloof ik de komende dagen.... geloof dat die beestjes daarvan houden.
Door Mary.vS
#1743824
Onze hond was hard toe aan een jaar zonder gif en dergelijke hondonvriendelijke troep.
Wat een verrassing, ik heb dit jaar niets gebruikt en toch niet meer teken/vlooien gezien
dan de voorgaande jaren waarin hij wel regelmatig een pipet kreeg.
Vanaf januari tot nu 17 teken en 5 vlooien. Prettige bijkomstigheid is dat er vorig jaar een
vlooienallergie werd vastgesteld die blijkbaar als sneeuw voor de zon is verdwenen.
Hond moet krabben, ik duik erop en vang een vlo, einde gekrab, niets aan de hand.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door