Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#1658269
Mijn hond Spice 11 jaar en helaas een blaashalstumor die niet meer te behandelen is moet eigenlijk ingeent worden. Aan de ene kant staat dit mij tegen, ze heeft al zoveel troep in haar lijf gehad en staat nu nog op de piroxicam. Aan de andere kant zwemt ze vaak en loopt los op een boerderij waar uiteraard ook wel ratten zijn. Ik wil niet dat ze in haar laatste tijd ook nog Weil krijgt want haar weerstand is ook laag door de chemo's. Ik weet het eigenlijk niet zo goed, de dierenarts zegt dat alleen Weil wel raadzaam is maar daar kunnen ze ook weer bijwerkingen van krijgen. Iemand een idee?
#1658324
In de bijsluiter van het vaccin staat dat alleen gezonde honden mogen worden gevaccineerd. Ik weet niet wat jij vindt, maar ik vind een hond met kanker ( :'( sorry dat ik waarschijnlijk heel bot over kom) niet gezond. Mijn advies is dan ook om niet te vaccineren. Ik zou eerder in overleg met een holistisch DA nosodes overwegen (Leida Visée houdt zich daar druk mee bezig met lepto nosodes). En zelf zou ik zilverwater gaan geven.
#1658394
@Lizzy, ze is idd verre van gezond door de kanker. En als een zieke hond niet gevaccineerd mag worden houdt het toch wel op. Heb even gezocht op zilverwater en ga dat proberen, kan ik dat ook gewoon bij de apotheek kopen en welke sterkte moet ik dan hebben en hoeveel moet ik haar geven (12 kilo)? Ik ga ook even verder zoeken op die nosodes.
Ik las trouwens over goudwater dat dat een tumorremmende werking kan hebben, zal je dat dan ook samen met zilverwater geven. Wel veel vragen zo, maar ik had er nog nooit van gehoord eigenlijk.
Bedankt voor jullie reacties tot zover.
#1658586
[quote="bloemetje"]
Ik denk trouwens dat ik wel even zou overleggen met de arts die de chemo geeft voordat ik zilver/goudwater zou geven. ;)
[/quote]

Ik denk dat de gemiddelde DA die zich met chemo bezig houdt nog nooit gehoord heeft van zilver/goudwater. Denk dat je dan beter met een holistisch DA contact op kan nemen.

Of goudwater een tumorremmende werking heeft....? Ik geloof daar eerlijk gezegd niet bijster veel van.....
#1658633
Ik heb er een mailtje aan gewaagd naar de tumordokter. Denk eerlijk gezegd dat ze ook niet weten. Mijn eigen dierenarts hier wist me geeneens antwoord te geven of het verantwoord was te enten met de chemogeschiedenis dus... Chemo krijgt ze overgens niet meer, de laatste was 4 weken terug. Alleen nog piroxicam om de tumorremmende werking. Ik ga even zoeken naar een goede holistische dierenarts, dat zal ik hier ook vast wel kunnen vinden (suggesties zijn welkom hoor)
En over dat goudwater... tja baadt het niet schaadt het niet in dit geval, kon geen bijwerkingen vinden iig. We zijn eigenlijk uitbehandeld dus proberen kan geen kwaad. Ik weet heel goed dat de kans nogal klein/niet is dat het werkt.
#1658679
[quote="Lizzy"]
In de bijsluiter van het vaccin staat dat alleen gezonde honden mogen worden gevaccineerd. Ik weet niet wat jij vindt, maar ik vind een hond met kanker ( :'( sorry dat ik waarschijnlijk heel bot over kom) niet gezond. Mijn advies is dan ook om niet te vaccineren. Ik zou eerder in overleg met een holistisch DA nosodes overwegen (Leida Visée houdt zich daar druk mee bezig met lepto nosodes). En zelf zou ik zilverwater gaan geven.
[/quote]

Leida is dus een holistisch DA.
#1658792
[quote="Spicey"]
Ik heb er een mailtje aan gewaagd naar de tumordokter. Denk eerlijk gezegd dat ze ook niet weten. Mijn eigen dierenarts hier wist me geeneens antwoord te geven of het verantwoord was te enten met de chemogeschiedenis dus... Chemo krijgt ze overgens niet meer, de laatste was 4 weken terug. Alleen nog piroxicam om de tumorremmende werking. Ik ga even zoeken naar een goede holistische dierenarts, dat zal ik hier ook vast wel kunnen vinden (suggesties zijn welkom hoor)
En over dat goudwater... tja baadt het niet schaadt het niet in dit geval, kon geen bijwerkingen vinden iig. We zijn eigenlijk uitbehandeld dus proberen kan geen kwaad. Ik weet heel goed dat de kans nogal klein/niet is dat het werkt.
[/quote]

Er zijn ook geen bijwerkingen, maar eerlijk gezegd heb ik ook nog niet van de tumorremmende werking daarvan gehoord :-\

Jammer dat je Da zo slecht op de hoogte is van hoe vaccinaties werken en hun bijwerkingen want dan had hij gewoon kunnen denken....1 + 1 = 2...geen weerstand, is geen bescherming opbouwen en dan kun je wel een vaccinatie geven omdat iedereen zich dan veilig voelt, maar in zo'n situatie "profiteer" je dan echt alleen van de bijwerkingen en is de kans dat je hond na vaccinatie beschermd is tegen deze ziekte nihil.

Sterkte met Spice, hopenlijk mogen jullie nog een mooi tijdje van elkaar genieten. :)
#1658930
[quote="Lizzy"]
Leida is dus een holistisch DA.
[/quote]

Leida,heeft een klantenstop voor nieuwe klanten.
Maar mailen kan ze altijd proberen.

Overigens werd mijn hond in dit geval niet geënt.
Hier worden de oudere honden al een paar jaar niet geënt, en de pup heeft tot nu toe geen weil gehad.
Ik heb daar lang over gedubt,maar die weil enting bij zo,n jong dier stond mij zo tegen dat ik het risico heb genomen.
#1660360
Ik heb Leida gemaild en kreeg idd terug dat ze een klantenstop heeft en dat het ook enige tijd kan duren voordat de mail beantwoord wordt.
Wel had ik Tannetje Koning ook gemaild betreft dat zilverwater, zij dacht niet dat het kwaad kon, maar gaf ook aan dat het voor Weill niets doet.
Ik leer zo wel een hoop over dat hele vaccinatie gebeuren en dat is zeker iets om in de toekomst anders te gaan doen, heb dat eigenlijk nooit geweten. Gelukkig heeft Spice er nooit last van gehad.
De tumorremmende werking van goudwater kom ik eigenlijk ook maar op 1 site tegen dus of dat dan helemaal reeel is is maar de vraag. Dan zou dat waarschijnlijk wel vaker gebruikt worden als dat echt zo zou zijn. Zou gewoon graag iets vinden wat nog helpt :).
Bedankt weer allemaal.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door