Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Elvira
#1679912
2 weken geleden naar Engeland geweest en de honden zijn dus met frontline behandeld. Diverse levende teken van de honden afgehaald (vast en sommige best wel groot). Dit werkt dus absoluut niet. Ik denk dat ik 1 dode teek heb gevonden. De rest spartelde nog met hun pootjes. De spray van de silverlinde heb ik ook. Nelson vindt het vreselijk en gaat rollen zodra hij ingespoten is. Ook hier bij nog diverse teken, maar het is hier heel erg met de teken.
Door tt-tjes
#1682591
Ik ga over een 1,5 week naar de veluwe, de jongens moeten nog druppels krijgen maar ik weet nu echt niet meer wat ik moet halen.
Pulvex krijgen ze vette vlekken van, en klitten Frontline geeft geen vlekken maar schijnt niet meer tegen teken te helpen.
Advantix zou ik moeten bestellen maar daar zit hetzelfde spul in als in pulvex (met nog iets tegen vlooien).

WAT HELPT ER NU ECHT TEGEN TEKEN??????
Door K@rin
#1683775
voor één van de katten gebruik ik Practic .
hij zit altijd onder de teken, terwijl ik bij zijn zus nooit teken zie.
Nu ik hem behandel, zie ik bij hem ook geen teken meer.

de honden behandel ik niet en ze hebben niet veel last van teken, mits ik niet naar het bos achter ons ga.
Door Borke
#1684226
tt-tjes schreef: Ik ga over een 1,5 week naar de veluwe, de jongens moeten nog druppels krijgen maar ik weet nu echt niet meer wat ik moet halen.
Pulvex krijgen ze vette vlekken van
Dat zie ik bij Borke inderdaad ook (maar het klit bij hem niet - Sofi heeft nergens last van), maar het helpt geweldig, dus die vette plekken neem ik er maar even bij.
Effectief gebruik ik het alleen maar als we op vakantie gaan naar het buitenland, de rest van het jaar redden we het wel zonder bestrijdingsmiddel.
Door lianneke
#1694624
Wij hadden afgelopen week vakantie. Huisje gehuurd in Twente. Hartstikke leuk huisje maar er waren in het bos daar hele volkstammen teken.Niet normaal meer. Onze oplossing was na 4 dagen naar huis gaan...............

Lianne

Afbeelding
Door annielaumen
#1694878
tt-tjes schreef: Ik ga over een 1,5 week naar de veluwe, de jongens moeten nog druppels krijgen maar ik weet nu echt niet meer wat ik moet halen.
Pulvex krijgen ze vette vlekken van, en klitten Frontline geeft geen vlekken maar schijnt niet meer tegen teken te helpen.
Advantix zou ik moeten bestellen maar daar zit hetzelfde spul in als in pulvex (met nog iets tegen vlooien).

WAT HELPT ER NU ECHT TEGEN TEKEN??????
Als het effe kan geef ik niks tegen teken
Ik sta op de camping in bosrijk gebied
Bij elke wandeling wel tussen de 10 en 20 teken
Heb Astrid toen behandeld met advantix
Heb haar behandeld 2 juni
Tot nu toe geen teek meer gezien
Ook geen last kale en vettige vacht
Door De Geijsjes
#1702117
MarijeEnBoomer schreef: volgens mij is er geen voordeel van exil boven pulvex... ik kanom de hoek exil krijgen dus die koop ik dan :-\
Bij Boomer is het even een vette vlek maar dat is na 2 dagen weg.
Als ik het heel goed aanbreng dat kan het haast zonder vlekken.
Ik verdeel wel de 2 pipetjes over heel veel plekjes op de rug. Dus niet 1 plek. Dit op aanraden van de mevrouw in de dierenwinkel. Misschien voorkomt dat een kale plek ellen!?
Huh? Heb je exil ook in pipetvorm? Ik heb het altijd in spray/spuitbus om de gehele vacht mee in te sprayen. Dat
moet je laten opdrogen en daarna kunnen ze gewoon zwemmen etc. Het is me niet opgevallen dat ze daar vette vlekken
van krijgen. Ik vind juist dat de honden meer gaan glimmen maar niet vetter worden :)
pipetjes is wel handiger, sneller klaar :biggrin2: ;)

On topic: exil vind ik ook goed werken, maar andere produkten heb ik al in geen jaren gebruikt dus kan die niet beoordelen.
In de spuitbusvariant zat volgens mij ook een anti-vlooienspul maar weet 't niet zeker ... :-\
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1703152
Ik heb nu al een aantal meldingen gehad van honden die sloom werden na toedienen advantix en een paar die er erge jeuk van kregen. Pfff lastig hoor, wat erger is het middel of de kwaal? Ik krijg toch wel de zenuwen van die meldingen over ehrlichia.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door