Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#184158
Hoi allemaal,

Ik moest vorige week eigenlijk het recept herhalen, maar dat heb ik niet gedaan, omdat Macho aan de race was.

Hij is nu 17 weken, zal ik gewoon nieuwe pillen bij de DA gaan halen. Ik hoorde dat Flubenol best veilig is.

Moet je Flubenol ook herhalen. Hij heeft momenteel alweer last van vlooien. Mijn andere hond heeft nergens last van ??? Ze pakken alleen Macho :-[

Ik ga zo een pipetje excil spot ofzo opbrengen, maar Exil spot is voor honden tot 15 kilo en hij weegt 15 kilo, moet ik dan meer dan 1 pipetje gebruiken?

Ik heb pure tea tree olie gekocht en zo'n spray van de Tuinen (blauwe flesje). Jammergenoeg helpt de spray niet voldoende.

Hij heeft nu rode strepen op zijn buikje door het krabben en bijten.

Kan ik in het vervolg gewoon de spray van de Tuinen gebruiken en hoe vaak moet ik hem dan insprayen of moet ik ook nog speciale olien toevoegen.

Hoe moet ik pure tea tree olie gebruiken? Het merk is Nows.

Groetjes Bounty
Door gonny
#184228
1 pipetje is dan genoeg hoor!! en ik zou em over een week toch maar ontwormen dan als hij vlooien heeft, met de rest kan ik je niet helpen....sterkte met Macho!
Laatst gewijzigd door gonny op zo 10 okt 2004, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
#184261
Hoi allemaal,

Ik moest vorige week eigenlijk het recept herhalen, maar dat heb ik niet gedaan, omdat Macho aan de race was.
Wat voor recept? Wormenkuur?
Hij is nu 17 weken, zal ik gewoon nieuwe pillen bij de DA gaan halen. Ik hoorde dat Flubenol best veilig is.
Flubenol schijnt inderdaad behoorlijk veilig te zijn.
Moet je Flubenol ook herhalen. Hij heeft momenteel alweer last van vlooien. Mijn andere hond heeft nergens last van ??? Ze pakken alleen Macho :-[
Had hij wormen dan? Heeft hij nu wormen? Als je niet weet of hij wormen heeft, laat zijn ontlasting anders door de DA controleren op wormen/eieren. Verzamelen van drie dagen ontlasting in 1 potje. Bewaar dit koel en laat de DA er naar kijken.
Ik ga zo een pipetje excil spot ofzo opbrengen, maar Exil spot is voor honden tot 15 kilo en hij weegt 15 kilo, moet ik dan meer dan 1 pipetje gebruiken?
Mag dat gebruikt worden bij jonge honden?
Ik heb pure tea tree olie gekocht en zo'n spray van de Tuinen (blauwe flesje). Jammergenoeg helpt de spray niet voldoende.
Ik denk niet dat dit pure tea tree is trouwens, maar deze spray is wel de goede. Je kunt ook wat geraniumolie, lavendelolie en cederolie bij de Tuinen kopen (van Chi of Jacob Hooy) en van ieder van deze olie 5 druppels in het spray flesje doen. Goed schudden en dan sprayen.
Hij heeft nu rode strepen op zijn buikje door het krabben en bijten.

Kan ik in het vervolg gewoon de spray van de Tuinen gebruiken en hoe vaak moet ik hem dan insprayen of moet ik ook nog speciale olien toevoegen.

Hoe moet ik pure tea tree olie gebruiken? Het merk is Nows.

Groetjes Bounty
Je kunt hem 1 keer per dag insprayen met die spray waar je ook de olie in hebt gedaan. Eventueel kun je een druppeltje pure tea tree op zijn halsbandje doen. Verder zou ik hem (als ik jou was) iedere dag 2 keer vlooienkammen. Een glas met warm water + afwasmiddel naast je zetten en de vlooien verzuipen. En, heel goed stofzuigen! Bij voorkeur iedere dag. Spray desnoods wat omgevingspray in je stofzuiger. Je hebt tegenwoordig ook millieu vriendelijke omgevingsspray. Ik weet niet wat voor vloer je hebt, maar misschien moet je je vloer anders ook eens met omgevingsspray behandelen. En de kleden in de manden: goed wassen op minimaal 40 graden.

Ik heb het idee dat jonge honden wel eens vaker geplaagd worden door vlooien. Bij voorkeur gebruik je niet teveel gif op en in zo'n jonge hond dus probeer het zoveel mogelijk op een natuurlijk en niet zo'n schadelijke wijze onder de knie te krijgen!
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 10 okt 2004, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
#184270
Bedankt voor jullie antwoorden. Alle vragen zijn beantwoord. Ik ga dat stukje over tea tree olie even op slaan.

Ik heb twee flesje tea tree. 1 van de Tuinen en die andere is van Nows.

Ingredienten Nows: 100% tea tree olie (Melaleuca alternifolia) blad. Bevat geen suiker, zout, zetmeel, tarwe, mais, gluten, soja, melk of conserveringsmiddelen.

Ik had alles een paar weken geleden met een biolgische omgevingsspray behandeld, maar het is denk ik al uitgewerkt, dus ik ga een nieuwe kopen.

Ik ga ook even kijken voor olieen bij de Tuinen ;D

Groetjes Bounty
Laatst gewijzigd door Bounty op zo 10 okt 2004, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
#186781
Ik kreeg een tijdje terug een hond te logeren die werkelijk van top tot teen onder de vlooien zat :-X
Ik heb haar in bad gedaan en met de vlooienkam en mijn blote vingers vlo voor vlo verwijderd. oke het kost je wel een uurtje of 3 maar je hond is wel in eens van de vlooien af. Daarna desnoods nog eens inspuiten met zo'n biologisch middel en het probleem is verholpen.
Mijn ervaring is dat als ze eenmaal onder de vllooien zitten dit het enige is wat echt helpt en waarmee ze er ineens van af zijn.

Succes
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door