Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lupa
#177889
ze zat toch niet vol? :o
Door Mayka
#177891
[quote="Lizzy"]
Ja, maar het werkt dus twee kanten op.

Dit onderwerp komt niet uit de taboe-sfeer wanneer mensen of maar blind blijven enten (omdat de hondenschool het wil of de dierenarts) of valse stempels proberen te bemachtigen.

Juist door de discussie aan te gaan haal je dit onderwerp uit de taboe-sfeer en zal er misschien ooit wat veranderen.


[/quote]

Idd, in mijn geval heeft een discussie met mijn da hoop gegeven:

Een paar weken geleden had ik met mijn dierenarts een discussie over de geldigheid van de rabies-enting en de nieuwe regels in de EU voor grensoverschrijding. Hij wist dus niet eens dat de geldigheid volgens de fabrikant op 3 jaar was gesteld en dat met het nieuwe dierenpaspoort de gegevens in de bijsluiter gelden.

Afgelopen maandag ben ik dus weer geweest gewapend met o.a. een uitdraai van de verordening van het minsterie LNV met daarin de nieuwe regels.

Hij heeft het doorgelezen, de bijsluiter erbij gepakt en zei vervolgens: "Nu ze bij Nobivac deze geldigheid hebben verlengd kun je ook meteen je vraagtekens zetten bij de geldigheid van de overige vaccinatie's. Er gaan ook al stemmen op om honden ouder dan 7 jaar niet meer te enten, en daar ben ik het wel mee eens".

Dit biedt dus een opening voor de toekomst.

Hij heeft vervolgens de rabies-enting die Mayka vorig jaar juni had gehad bijgeschreven in het nieuwe dierenpaspoort en geldig tot juni 2006!

De volgende dag belde hij me thuis (met: "hallo speurneus" :)) om te vertellen dat hij navraag had gedaan bij zijn/een (?) overkoepelende organisatie voor dierenartsen en dat ze, na het één en ander uitgezocht te hebben, toegaven dat het klopte.

Hij bedankte me zelfs voor het uitzoeken. :o Hoop wel dat hij één en ander betreffende het vaccinatie-beleid ook doorneemt met collega's en dat ze onderling eens gaan discussieren over het nut van inentingen. Ik ben van plan om hem geregeld even te 'kietelen' zodat hij erover na blijft denken en wie weet ...... ?

Als het trouwens 'normaal' is bij de meeste dierenartsen om niet goed op de hoogte te zijn van veranderingen, dan is het nog slechter gesteld dan ik had gedacht.

Excuses voor het lange verhaal :-[
Door yalla
#177892
[quote="Mayka"]Als het trouwens 'normaal' is bij de meeste dierenartsen om niet goed op de hoogte te zijn van veranderingen, dan is het nog slechter gesteld dan ik had gedacht. [/quote]

Ja dat is wel mijn ervaring :'(
Door danielle1980
#177893
zo dat is een goed verhaal zeg,
hopelijk gaan alle da zo doen,
je hebt t wel getroffen hoor :D
Door Lupa
#177897
ik heb net mijn da gebeld nou hij weet weer van niks!
heb even vertelt wat ik hier boven lees en hij zou het voor mij gaan uitzoeken(over de rabbies)
Door Lizzy
#177902
Geweldige dierenarts heb jij! Houdt deze man in ere ;D!

Maar over het wel of niet op de hoogte zijn: ik verwacht van iedere arts (en dus ook van een dierenarts dat hij/zij op de hoogte is en blijft. Gewoon, lezen van vakbladen. En Nobivac (weet ik toevallig want ik ben geabonneerd op wat dierenarts tijdschriften) heeft zich helemaal SUF geadverteerd over de nieuwe beschermingsduur! En dat maaaaanden achter elkaar. Dus als een DA niet op de hoogte is, dan zegt dit heel erg veel over de manier waarop hij/zij zichzelf op de hoogte houdt van belangrijke dingen om hem/haar heen! Z'n/haar vakgebied notabene.

Sorry, maar als een DA ent met Nobivac en hier niet van op de hoogte is, dan is dit reden om direct bij deze DA weg te gaan want deze doet z'n werk gewoon niet goed. Punt. Hier moet ik streng in zijn.

En helaas, ik heb zo'n DA ook redelijk recent nog mee gemaakt. Toen adverteerde Nobivac ook al een tijdje (en hij ent met Nobivac). Nou, daar kom ik dus niet meer. Want iemand die van zoiets simpels niet op de hoogte is..... Daarbij moet ik mijn directe vraagtekens bij zetten of hij/zij nog van meer belangrijke zaken niet op de hoogte is.
Door Mayka
#177936
Ik ben al lang blij dat hij niet reageert met een air van "wat weet jij er nou van" en open staat voor mijn ideeën. Dankzij dit forum denk ik nu veel meer na over de gezondheid van mijn dieren en zoek heel veel dingen zelf uit. Leve internet!

(en laat ik maar niet beginnen over mijn huisarts, die ik niet mag kiezen :-X)
Door Marion
#178060
HOe doen de mensen die met hun honden shows lopen het? Is het dan ook verplicht om bewijs van entingen te hebben?
Of zeggen jullie van we doen als statement niet meer mee aan shows als entingen daarvoor verplicht zijn..... maar om te kunnen fokken moet je toch bepaalde kwalificaties op shows behaald hebben......
hoe gaan julie met dit dilemma om?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#178063
Marion schreef: HOe doen de mensen die met hun honden shows lopen het? Is het dan ook verplicht om bewijs van entingen te hebben?
Of zeggen jullie van we doen als statement niet meer mee aan shows als entingen daarvoor verplicht zijn..... maar om te kunnen fokken moet je toch bepaalde kwalificaties op shows behaald hebben......
hoe gaan julie met dit dilemma om?
Op de show wordt er niet om je entingsboekje gevraagd, zou dat wel zo zijn dan ent ik gewoon , ik heb ook gewoon rabies geent voor de show in luxemburg
Door ~anna~
#178069
Gelukkig niet op hondenshows wel op hondenscholen niet normaal meer.
Ik train met de jongste bij 3 verschillende scholen en overal moet je het laten zien plus de school waar we puppencursus hadden gedaan.Dus 4 scholen totaal in een periode van nog geen jaar moest ik dus bij iedere school boekje tonen en heeft iemand boekje niet mee word ook opgeschreven.
Vorige week had ik het boekje dan ook bij me voor een nieuwe cursus en ja hoor en het is geen pup meer.
Dit heb ik met mijn reu dus nooit mee gemaakt daar heb ik 2 keer het boekje moeten laten zien bij twee verschillende scholen in al die jaren.
Door yalla
#178071
balupa schreef: Gelukkig niet op hondenshows wel op hondenscholen niet normaal meer.
Ik train met de jongste bij 3 verschillende scholen en overal moet je het laten zien plus de school waar we puppencursus hadden gedaan.Dus 4 scholen totaal in een periode van nog geen jaar moest ik dus bij iedere school boekje tonen en heeft iemand boekje niet mee word ook opgeschreven.
Vorige week had ik het boekje dan ook bij me voor een nieuwe cursus en ja hoor en het is geen pup meer.
Dit heb ik met mijn reu dus nooit mee gemaakt daar heb ik 2 keer het boekje moeten laten zien bij twee verschillende scholen in al die jaren.

Bij mij niet ;)
Door K@rin
#178078
Toevallig net afgelopen maandag bij Hellendoorn nagevraagd over het enten ........
Zij vinden het ook niet nodig om jaarlijks alles te enten, ze enten ook apart.
Ziekte van Weijl willen ze wel elk jaar enten en dan niet alleen voor honden, die veel zwemmen.
Hij vertelde me, dat er namelijk 2 varianten van Weijl zijn. Eentje die verspreidt wordt door ratten (via het water) en eentje die door de urine van honden wordt verspreid, dus die je overal kunt tegenkomen.
Door ~anna~
#178079
yalla schreef:

Bij mij niet ;)
Als ik een auto zou ik het wel doen ;D
Door Mayka
#178199
Karin & Pyrs schreef: Hij vertelde me, dat er namelijk 2 varianten van Weijl zijn. Eentje die verspreidt wordt door ratten (via het water) en eentje die door de urine van honden wordt verspreid, dus die je overal kunt tegenkomen.
Ik meende dat er 12 varianten zijn maar dat er maar 2 in de enting zitten?
Door K@rin
#178236
Mayka schreef:
Ik meende dat er 12 varianten zijn maar dat er maar 2 in de enting zitten?
Ik zou het niet weten ..................... ;)
Laatst gewijzigd door K@rin op vr 01 okt 2004, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door